نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
افشین قطبی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۱۳ سال قبل تیم ملی با حضور ستارگان استقلال و پرسپولیس شکست تلخی را در جام ملت‌ها متحمل شد که امیدواریم طی روزهای آینده تکرار نشود.

تیم ملی فوتبال کشورمان دی ماه سال ۱۳۸۹ در حالی برای حضور در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۱ راهی قطر شد که کسی امید چندانی به موفقیت این تیم نداشت اما پیروزی مقابل عراق که آن‌زمان مدافع عنوان قهرمانی بود و پس از آن شکست دادن کره شمالی و امارات موجب شد تا اهالی فوتبال به افشین قطبی و شاگردانش امیدوار شوند.

در روز دوم بهمن ماه سال ۸۹ قطبی که پیش از این سابقه هدایت پرسپولیس را هم در کارنامه خودش داشت و با آن تیم قهرمان لیگ برتر شده بود، تیم ملی را به مصاف کره جنوبی فرستاد. جدالی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا که برنده آن بازی راهی نیمه‌نهایی می‌شد. افشین قطبی که خودش سابقه مربی‌گری در تیم ملی کره جنوبی را نیز یدک می‌کشید، پیش از بازی حسابی رجز خواند و مدعی شد این تیم را مثل کف دستش می‌شناسد اما وقتی مسابقه شروع شد متوجه شدیم که قطبی توجه چندانی به کف دستش نداشته چون انصافا کره از ما بهتر بازی کرد و در نهایت با یک گل ایران را شکست داد تا دوباره کابوس باختن مقابل این تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها گریبان‌گیر فوتبال ایران شود و همان ماجرای سال ۲۰۰۷ تکرار گردد.

این شکست در حالی حاصل شد که مهدی رحمتی و جواد نکونام کاپیتان اسبق و سرمربی کنونی استقلال نیز در ترکیب ثابت حضور داشتند و هنوز فراموش نکرده‌ایم رحمتی بعد از پایان مسابقه چگونه چند ملی‌پوش جوان را که گریه می‌کردند، از روی زمین بلند کرد و به آن‌ها دلداری داد.

حالا احتمال دارد تیم ملی ایران دوباره تا چند روز دیگر و در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف کره جنوبی برود و امیدواریم اگر چنین اتفاقی رخ داد، سهم ما دیگر در تقابل با چشم بادامی‌ها ناکامی نباشد.

رحمتی و نکونام

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • بابک IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    فقط سه بازی و هفت از نه ، که بهترین عملکرد هست... اما بهتر بود از شروع جام تا پایان برای ایران ، عملکرد سرمربی های محترم اون موقع تیم ملی رو برسی می کردید. قطبی چه موقع مسئولیت گرفت ؟ آیا بازیکن های حاضر در تورنومنت انتخاب قطبی بود؟ به قطبی فقط سه فرصت رسید که اونم بهترین عملکرد رو داشت.
  • امیر علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    هم سایت و هم نشريه با تیتر و بازی‌های رنگی با جیغ بنفش الان گلو چه ربطی به شقیقه دارد خود تحقیری را نه به قرمزی نه به ایرانی تحمیل نکن اول اگر تیم تیم ملی نباشه نه آبی من باشه نه قرمزی،در میدان نبرد رنگ پيراهن ایرانی خلاف رنگ لباس‌ شمره، ما عاشق حسینی از خوارج شمری قرمزی راهمون را جدا کردیم هر وقت مردونه مبارزه کردین ب،یا علی تا آخرش، اما این حرفهاي خاله زنکی یک طرفه قابل ترحمی و به قيمت باخت تیم ملی حاضری دودستگی درست کنی هم وطن خود تو میفروشی به برانکو، زشته ،سید احترام داره چرا ،...؟.
    • پیروزهیس IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      ازیک لنگی🍅 هیچوقت 🍅هیچوقت 🍅هیچوقت🍅 انتظار حرف حساب نداشته باش لنگی 🍅میگه کاروحرفی که من میزنم درسته هرچند کل دنیاهم بادلیل بگن اشتباهه لنگی 🍅یعنی سنگ پا ی حکومتی 🇮🇷🍅🇮🇷
  • بیتا IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    تو رو خدا با این اخبار و تیتر ها انرژی منفی به تیم تزریق نکنید😐

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی