نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ایران - امارات در جام ملت‌ها؛ قسمت ششم/ تیم ملی بدون گل خورده، به دنبال پنجمین برد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم های ملی ایران و امارات برای ششمین بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا، رقیب یکدیگر شده‌اند.

هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در کشور قطر در حال برگزاری و تیم ملی کشورمان در جدال سرگروهی در بازی آخر مقدماتی باید مقابل امارات صف آرایی کند. این بازی ششمین تقابل دو کشور در تاریخ جام ملت‌های آسیا و در دور نهایی این تورنمنت است.

کشور امارات در دهه ۷۰ میلادی تاسیس شد و نخستین حضور این کشور در جام ملت‌های آسیا به دوره هشتم و جام ملت‌های ۱۹۸۴ سنگاپور برمی‌گردد که از همان دوره با تیم ملی کشورمان همگروه شد. امارات تاکنون در جام ملت‌های ۱۹۸۴ سنگاپور، ۱۹۸۸ قطر، ۱۹۹۲ ژاپن، ۲۰۱۱ قطر و ۲۰۱۵ استرالیا در دور اول مقدماتی همگروه ما بوده و جالب اینکه پیش از این هم تجربه برگزار بازی سوم و پایانی دور مقدماتی برابر ایران را داشته است.

اولین تقابل دو کشور، اولین بازی دو تیم در جام ملت‌های ۸۴ بود که ایران با سه گل پیروز شد. در جام ملتهای ۸۸ دو کشور بازی سوم را برگزار کردند که ایران با گل پیوس برنده شد. در جام ملت‌های ۹۲ مسابقه دوم هر دو تیم به تساوی بدون گل انجامید و این امارات بود که بعد از ژاپن از گروه بالا رفت.

در جام ملتهای ۲۰۱۱ ایران بازی سوم گروهی را با سه گل از امارات برد و بالاخره در جام ملت‌های ۲۰۱۵ دوباره در بازی سوم با یک گل امارات را شکست دادیم! یعنی از ۵ بازی قبلی دو کشور در جام در همین تورنمنت و در همین دوره مقدماتی، چهار بازی را ایران برده و یک بازی بدون گل مساوی شده است. ما دو بار سه بر صفر برده‌ایم و دو بار هم یک بر صفر. ۸ گل به امارات زده‌ایم و تاکنون در جام ملت‌های آسیا دروازه ما مقابل این تیم باز نشده است.

و حالا برای سومین بار کشور قطر در جام ملت‌های آسیا میزبان این بازی است و دوباره بازی سوم مرحله گروهی! به امید سومین برد متوالی ...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی