نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
قلعه‌نویی: مقابل امارات خیلی بدشانس بودیم/ از الان ۳ کار مهم در پیش دارم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید به مانند دیدار با امارات با قدرت و نهایت تفکر و آرامش بتوانیم به مراحل بالاتر راه پیدا کنیم.

امیر قلعه‌نویی پس از برتری ۲ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات در سومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: قبل از هر چیزی برای مصدومیت صادق محرمی ناراحت شدیم و امیدواریم مشکل خاصی نداشته باشد. باید تا فردا صبر کنیم و نتیجه تیم پزشکی را ببینیم. همانطور که مهدی طارمی گفت باید تشکر ویژه از حضور تماشاگران و رسانه‌ها داشته باشیم. هواداران در ایران و خارج از ایران انرژی مثبت فرستادند و جای تشکر دارد. برای چند روز گذشته خوشحالم چون همکاران و مربیان ما به همراه کارشناسان عزیز به من پیام‌هایی دادند و خوشحالم انسان‌های بزرگی در ایران هستند که هم راهنمایی کردند و هم با تماس گرفتن‌شان قوت قلب دادند. برای من موضوع بزرگی بود که کارشناسان ما که جزو بزرگان فوتبال ایران هستند نقطه‌نظرات‌شان را گفتند. البته اجازه بدهید اسم‌شان را نیاورم.

در بازی امروز دیگر خیلی بدشانس بودیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: امروز بازی خوبی بود و بازیکنان بازی خوبی انجام دادند و همه لذت بردند. به امارات تبریک می‌گویم، آنها فوتبال خوبی انجام دادند. در بازی امروز دیگر خیلی بدشانس بودیم و به خاطر پنج سانتیمتر گل علی قلی‌زاده آفساید گرفته شد. در مجموع، از فردا باید به فکر بازی بعدی باشیم. باید این مرحله را رها کنیم و به فکر مرحله حذفی باشیم. امیدواریم بازی‌های باکیفیت‌تری را به نسبت سه دیدار اخیر داشته باشیم.

باید با قدرت و نهایت تفکر و آرامش بتوانیم به مراحل بالاتر برسیم
قلعه‌نویی درباره اینکه در صورت صعود ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا احتمالاً باید با یکی از تیم‌های ژاپن، کره جنوبی یا عراق دیدار کنند، گفت: اجازه دهید به بازی آینده فکر کنیم چون به بازی‌های مرحله بعد فکر کنیم، ممکن است روی عملکردمان تأثیر داشته باشد. باید مثل دیدار با امارات با قدرت و نهایت تفکر و آرامش بتوانیم به مراحل بالاتر برسیم.

بازیکنان صبوری کردند و فدراسیون نیز تلاش زیادی انجام داد
وی خاطرنشان کرد: در تکمیل صحبت‌های طارمی باید بگویم یکی از مشکلات شاید خودمان باشیم. اگر بازیکنان با کیفیت و در شرایط خوبی باشند قدرت تیمی خوبی چه از نظر تاکتیکی و تکنیکی خواهیم داشت. مهم این است که مثل بازی با فلسطین و امارات بهترین عملکرد را داشته باشیم و مرحله به مرحله بالا برویم. تشکری باید از مهدی تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال داشته باشیم که در یک ماه گذشته خیلی تلاش و یکسری از مشکلات را برطرف کردند. فدراسیون فوتبال در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات بیرون از ایران از جمله تحریم‌ها، تحت فشار بود. بازیکنان صبوری کردند و فدراسیون نیز تلاش زیادی انجام داد. از شخص کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کنم که در این دو، سه هفته چندین بار تماس گرفت و کمک کرد تا آرامش درون تیم ما به وجود بیاید.

واقعیت فوتبال زمانی است که داور سوت بازی را می‌زند
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای تداوم نمایش خوب تیمش در مراحل بعدی دارد، گفت: در چند بخش باید پاسخ دهم، اولاً که بازیکنان را باید از نظر ذهنی آماده کنیم. در این تورنمنت‌ها حفظ شرایط بدنی بازیکنان مهم است تا آنها در مراحل بعدی بهترین شرایط را داشته باشند. بنابراین، مسئله ذهنی، ریکاوری و تمرینات مناسب مهم است تا تیم را آماده مسابقه کنیم. در این دو سه مقوله تقریباً خوب عمل کردیم و بقیه به کیفیت بازیکنان برمی‌گردد که آنها نیز تلاش خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. در بحث مکمل‌ها که بدن‌ها را شاداب نگه دارد و چه برنامه‌ریزی‌های قبل از ورود به مسابقات، خوب عمل کردیم. ما دو گروه علمی گذاشتیم تا مطالعه کنند. ما اسم کشورها را نمی‌آوریم، ولی واقعیت فوتبال زمانی است که داور سوت بازی را می‌زند و بازیکنان باید بهترین عملکرد را داشته باشند. به خاطر دارم روزهایی که در آلمان بودم کریستوفر دام می‌گفت کارهایی که باید انجام می‌دادیم، انجام داده‌ایم و بقیه‌اش با بازیکن است. ما فقط لب خط هستیم. گروه فنی ما مطالعه علمی کردند و امروز جوابش را می‌گیریم.

در ایجاد موقعیت خوب کار کردیم و در بحث دفاع کمترین موقعیت را دادیم
قلعه‌نویی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر کیفیت خوب عملکرد مهاجمان تیم ملی به خصوص مهدی طارمی و سردار آزمون تصریح کرد: یادم هست سال ۲۰۰۷ به اجلاسی در هلسینکی رفتم. فیفا و یوفا پس از جام جهانی و جام ملت‌ها اجلاس می‌گذارد و تاکنون در سه اجلاس شرکت کرده‌ام. آنجا در بحث ساختارسازی تیم صحبت شد، آنالیز خط به خط تیم انجام گرفت و یکی از مدرسان فیفا حرف خوبی زد و گفت اگر می‌خواهید تیم‌تان را ارزیابی کنید دو موضوع خواهید داشت، نخست اینکه چقدر ایجاد موقعیت کردید، دوم چقدر اجازه دادید روی دروازه‌تان موقعیت داده شود. این دو اصل باعث می‌شود روی نقاط ضعف و قوت‌ تیم‌تان کار کنید. ما در این دو مقوله موفق بودیم و در ایجاد موقعیت خوب کار کردیم و در بحث دفاع کمترین موقعیت را دادیم. البته فرصت هفت هشت روزه داریم که تجزیه و تحلیل کنیم و سه بازی انجام شده را ارزیابی خواهیم کرد. یقیناً نقاط ضعفی داریم که باید برطرف شود. باز هم می‌گویم اگر بازیکنان کیفیت خودشان را داشته باشند، خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بیرانوند به ناراحتی‌اش اعتراف کرد؛ ای کاش کلین‌شیت می‌کردم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    هیچ بدشانسی درکار نبود. خط دفاعی تیم ملی افتضاح است. خیلی از گل ها را هم بازیکنانت با خطا زدند که var مردودشان کرد.
    • سامان IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      برخلاف تصور و با توجه به ترتیب و شماره گذاری بازیها ، حریف بعدی ایران تیم سوم گروه F خواهد بود یعنی عمان یا تایلند
    • بچه خوب IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      دادش کجایی بیا در آلمان کارشناس میخواهیم به امید قهرمانی ایران
    • فقط تیم ملی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      امیرژنرال ممنونیم از تو و کلیه کادرفنی و بازیکنان تیم ملی که با وجود دشمنی برخی پیروزی چی ها با تو و تیم ملی شماها با برد همه شون رو ضایع میکنین خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • علی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    بزرگترین ایراد تعویضهای نادرست شما بوده که بازیکنی که کیفیت لازم برای بازی در تیم ملی رو نداره میاری تو زمین تا بجای حفظ نتیجه و بازی زیبا‌ گند بزنه به تیم‌ و نتیجه ای که گرفته‌.یکم تو تعویضایی‌که میکنی دقت کنی نصف بیشتر راه رو رفتیم
  • . IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    👺👺👺👺👺
  • ع ق QA ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    راستش علی رغم قناعتم به اینکه سرمربی شایسته ای نیست بازی تیم ملی امروز را پسندیدم هر چند تک روی قایدی و بازی بد ابراهیمی را نمی پسندم و از ایرادهای قلعه نوعی می بینم
    • خیلی مردی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      تنها نفر بدی فقط کنعانی بود کا امبر خان باید تذکر بدهد قهرمانی مال ایران
  • رمضانی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    امیر فوتبال ایران فقط و فقط برازنده توست. از نیش و کنایه بدخواهان نرنج که عرض خود می برند و زحمت ما می دارند
  • حمید DE ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    عالی بودیم. مخصوصان ۱۳ دقیقه آخر که با تیکی تا کا امارت را از پا در آوردیم. خجالت بکش کمی. کدام مربی اینطوری دستور بازی و تاکتیکی میده؟
  • اکبر IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    متاسفانه بازیکنانی نظیر کنعانی زادگان این تیم را زمین می زنند مَثل گلی که امروز از امارات خوردیم وشانسی برای قهرمانی نداریم.
    • علی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      استاد طرف پیرمرد ابراهیمی رو جاگذاشته و گل کرده...تو هنوز از کنعانی میسوزی....سوزش به چشمات خورده
  • ذد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    سیستم که نداری بازیکن کارو برات درمیاره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی