نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
وقتی شوت‌های کاپیتان تیم ملی به ساعت ورزشگاه خورد!/ کشف یک نسخه تازه در جام ملت‌ها با چند ایراد بزرگ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم کشورمان در بازی برابر امارات نتوانست از نسخه شوت زنی به خوبی استفاده کند.

به آمار انتهای بازی ایران و امارات نگاه کنید. ایران تنها دو شوت درون چهارچوب دروازه داشت و امارات ۵ ضربه و همین موضوع یک ایراد تیم ما در روز درخشانش برابر امارات بود. در فوتبال و در طول بیش از یکصد دقیقه بازی تحت فشار طبیعی است که بازیکنان اشتباه کنند. ما روی اشتباه حتی گل خوردیم اما نگرانی از بابتش نداریم. بازیکنانی مرتکب آن اشتباه شدند که در بالاترین سطح هستند و مطمئناً این اشتباه دیگر تکرار نخواهد شد. در فوتبال باید از اشتباهی ترسید که از سر تاکتیک غلط یا برنامه نادرست باشد، این اشتباه است که تکرار خواهد شد و به تیم ضرر می‌زند و به همین دلیل باید از آن ترسید!

بعد از بازی عربستان مقابل قرقیزستان نوشتیم که ایران باید از عربستان الگوبرداری کند. در فوتبال مدرن و در دفاع فشرده تیم‌ها شوت زنی یکی از راه‌های عالی برای رسیدن به گل است و دیدیم که عربستان با دو شوت قفل دروازه تیم ۹ نفره را شکست. در بازی تیم ملی کشورمان هم توپ‌های سرگردان زیادی پشت محوطه می‌رسد. ما از ملی‌پوشان خواسته بودیم که شوت زنی را امتحان کنند. این نسخه ما به دست تیم ملی هم رسید اما ظاهرا این نسخه به آدرس آدم اشتباهی رسید. در این مسابقه و در همان نیمه اول که هنوز راه‌های گلزنی به طور کامل مسدود نشده بود، احسان حاج صفی چند بار اقدام به شوت زنی کرد که در بهترین حالت توپش درون ورزشگاه لوسیل ماند.

حاج صفی در سال‌های اخیر بارها در هافبک دفاعی بازی کرده و شوت زنی یکی از مشخصه‌های بازیکنان این منطقه است اما او در ترکیب تیم ملی دفاع چپ بود و با وجود تمرکز بر روی کارهای دفاعی و البته سن بالا، باید انرژی زیادی را صرف می‌کرد تا پشت محوطه جریمه حریف برسد. آن هم در حالی که نگران پشت سرش است. چنین بازیکنی با این مشخصات نمی‌تواند شوت‌های دقیقی بزند و دیدیم که ضربات کاپیتان تیم ما با فاصله‌های بسیار زیاد از بالای دروازه بیرون می‌رفت. در اصطلاح فوتبالی و به یاد ورزشگاه‌های قدیم ساعت را می زد!

خوشبختانه تیم کشورمان با درخشش زوج خط حمله برد اما این نباید دلیلی شود که ارزش شوت‌زنی را نادیده بگیریم. ما هافبک‌های شوت زنی داریم که با یک نظم درست می‌توانند در حملات، پشت محوطه جریمه منتظر توپ‌های سرگردان باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کیستقلال IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    درجواب نویسنده نقد بایدبگم بااینکه پرسپولیسی م اما علاوه برطارمی،محرمی وآزمون یکی ازبازیکنان خوب دیروزحاج صفی بود واگه مشکل تاکتیکی هست علتش عدم هماهنگی ومسائل دیگه هست و بازیکن تااین حد مقصرنیست
    • لنگپلیس IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      در این سه بازی تیم ملی فقط قائدی خوب بوده و از همه سرتر، واقعا جای مهدی قائدی در باشگاه بارسلونا هست، زنده باد مهدی قائدی پسر آبی
  • امید IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    جهانبخش به تنهایی می خواست باعث باخت ایران بشه
  • پوریا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    از محمدی بهتره
  • کارلوس بزرگ IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    حاج صفی از مهره های خوب تیم بوده و یقیقا همه بچه ها در مرحله بعد در اندازه های بالاتری بازی خواهند کرد
  • شهریار مغان IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    آقای قلعه نوعی بایستی برای خط دفاعی تیم ملی فکراساسی بکند ، با نبودن شجاع در ترکیب خط دفاعی ، دفاع تیم ملی کاملا متزلزل و نا مطمئن بازی میکند که باتوجه به حساسیت بازی هادر مراحل بعدی ونیز قوی بودن تیم های صعود کننده کوچکترین اشتباهی از طرف خط دفاعی قابل جبران نخواهد بود با ترکیب سردار و طارمی و قائدی و قلیزاده در خط حمله آتشین ایران که (همانند ترکیب دایی وخداداد وکریمی ،کریم باقری) خیلی خطرناک و زهردار هستند برعکس خط حمله تیم ملی در خط دفاعی عملا متکی به فرد می باشد بانبودن فرد مورد نظر در ترکیب دفاع از انسجام خارج می شود و دروازه بان شایسته تا حدی می تواند مانع از فروپاشی دراوزه شود .
    • ارتش سرخ پایتخت DE ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      حرف شما درست، اما اگه ترس اجازه می‌داد و قلعه نویی دست از تکیه بر اسم‌های بزرگ و مسن برمیداشت، حزباوی با وجود سن و تجربه کمتر اما از شجاع بالای سی سال به مراتب حرفه‌ای تره. مثل خیلی از هم سن و ساله‌اش در ترکیب دیگر تیم‌های حاضر در جام. اما چه کنیم که نهایت آمال و کارکرد قلعه نویی جام ملتهاست و کوچکترین برنامه ای برای تیمش در جام جهانی بعدی نداره!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی