نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
۲ |
۰
اسمع امارات! ناکامی برابر ایران همچنان پابرجاست...
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امارات با آن همه کری سنت شکنی نکرد و طلسم بازی سوم در جام ملت‌های آسیا برابر ایران کماکان به قوت خود باقیست

تیم ملی کشورمان در بازی سرگروهی آخرین بازی دور مقدماتی جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ با قدرت امارات را شکست داد تا با حداکثر امتیاز به عنوان صدر نشین به مرحله بعد برود. آن هم در شرایطی که هواداران اماراتی کلی در آستانه این بازی برایمان کری خوانده بودند!

 از ۱۹۷۲ به بعد فرمت جام ملت‌های آسیا و گروهبندی ثابت مانده اما تعداد تیم‌های حاضر در دور نهایی متغیر بوده است. ایران و امارات تا پیش از این مسابقه و این دوره، ۵ بار با یکدیگر در جام ملت‌های آسیا همگروه بودند. ایران ۴ بازی را برده بود و امارات تنها یک مساوی بدون گل از ما در ۱۹۹۲ ژاپن گرفت!

به جز در دو جام ملت‌های ۱۹۸۴ سنگاپور و جام ملتهای ۱۹۸۸ قطر که گروه ما ۵ تیمی بود، در ۳ دوره دیگر، دو کشور در گروه سه تیمی با یکدیگر همگروه بوده‌اند. در کل تاریخ و پنج تقابل قبلی دو کشور سه بار این مسابقه بازی سوم گروهی بود. در ۱۹۸۸ هر تیم ۴ بازی در گروه مقدماتی انجام می‌داد و بازی آخر و سرگروهی بین ایران و کره جنوبی بود. در آن تورنمنت ایران و امارات برای اولین بار در بازی سوم به مصاف هم رفتند که ما با تک گل فرشاد پیوس بازی را بردیم. اما در دو جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر و ۲۰۱۵ استرالیا، ایران و امارات در گروه ۴ تیمی با یکدیگر همگروه بودند و در هر دو دوره بازی این دو، بازی سوم و سرگروهی بود و در هر دو دوره ایران با کسب پیروزی ۹ امتیازی شد و با حداکثر امتیازات به عنوان صدرنشین صعود کرد!

این بار هم تاریخ تکرار شد. دوباره ایران و امارات و دوباره در کشور قطر، دوباره بازی سوم و دوباره پیروزی ایران و کسب ۹ امتیاز از سه بازی و صعود به عنوان صدرنشین مقتدر. خوشبختانه سندروم بازی سوم در جام ملت‌ها مقابل ایران کماکان اماراتی‌ها را آزار می‌دهد. حالا دلیل کری خوانی هواداران امارات قبل از این بازی را بهتر متوجه می‌شوید! آنها در تاریخ جام ملت‌های آسیا ۴ بار به ما باخته و یک مساوی بدون گل گرفته بودند، هشت گل خورده و حتی به ما گل هم نزده بودند و همیشه در بازی سرگروهی مغلوب ما شدند!

امارات امیدوار بود این بار طلسم را بشکند اما فقط بر تعداد شکست‌ها و ناکامی‌هایش اضافه کرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • سیسیلی ضد مافیا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    با تشکر از بازیکنان و مربیان تیم ملی بابت زحماتشان و پیروزی خوب ولی الان امارات به سمت آسان تر گروه رفت.بهرحال بازی با تاجیکستان و عراق بهتر از بازی با سوریه و ژاپن یا کره است.اگرچه امارات هم تیمی نیست که بتواند به مراحل بالاتر صعود کند.یادم هست یکبار بلاژویچ یکبار هم قطبی 3 به 0 امارات را بردند.بعد این همه سرمایه گذاری اختلاف امارات با ایران به یک گل رسیده است که برای آنها با آن جمعیت و شرایط فرهنگی اجتماعی خوب است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی