نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
قهرمانی استقلال و تیم ملی روح همسرم را شاد می‌کند/ پرسپولیس گل خورد؛ پورحیدری با فریاد دوستانش را از اتاق بیرون کرد!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

همسر منصور خان پورحیدری در روز تولدش از روزگاری که پدر استقلال زنده بود و البته رابطه خوب منصورخان با پرسپولیسی‌ها گفت.

ششم بهمن سالگرد تولد منصور پورحیدری است. مردی که به حق او را پدر معنوی استقلال می‌دانند اما متاسفانه حالا ۷ سال است که خودش نیست تا شمع‌های تولدش را فوت کند. به بهانه همین روز با فریده شجاعی همسر منصور خان به گفت‌وگو نشستیم.

با توجه به روز تولد منصور خان و اینکه بهمن همواره ماه اوج رقابت‌های فوتبال  تلقی می‌شود، جشن تولد منصورخان را چه کار می‌کردید؟ او را به خانه می‌کشاندید یا اینکه در اردوها بود؟
خانواده ما خیلی پایبند تولد و این مراسم‌ها است به همین خاطر حتی اگر در اردو هم بود، پیشش می‌رفتیم و برایش تولد می‌گرفتیم. هم من و هم بچه‌ها خیلی این مراسم را دوست داشتند. البته خود منصور دوست نداشت جلب توجه کند ولی ما کار خودمان را می‌کردیم (می‌خندد )

در میان بازیکنان قدیمی استقلال، عطرها و پیراهن‌های منصورخان همیشه معروف بود. آنها  را شما به عنوان هدیه تولد می‌خریدید؟
عطرهایش را اغلب خودش می‌خرید و همواره عطرهای خوب می‌زد. عصرهایش به نوعی خاص بودند. در مورد سایر هدایا، خب به فراخور برایش می‌خریدیم.

از میان هدایایی که شما و بچه‌ها برایش خریدید، هنوز هم در منزل چیزی به یادگار مانده است؟
منصور یک کمد دارد که هنوز هم بخشی از وسایل شخصی او را در آنجا نگهداری می‌کنیم. البته از او خیلی یادگاری در منزل داشتیم ولی تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنها را هواداران درخواست کردند و ما هم به عنوان یادگاری در اختیارشان گذاشتیم.

و برسیم به ششم بهمن سال ۱۳۹۵. اولین جشن تولد منصور پورحیدری بدون حضور خودش چگونه گذشت؟
خیلی سخت و خیلی تلخ. هنوز هم سخت و تلخ است اما به نوعی عادت کرده‌ایم تا با این غم کنار بیاییم. در ماه‌های ابتدایی درگذشت او خیلی زیاد سر خاکش می‌رفتیم. همین امروز (جمعه) هم ساعت ۶ صبح سر مزارش رفتیم. در آن ماه‌های نخست، هواداران مرتب می‌آمدند و تسلی خاطر می‌دادند. حتی برای تولد منصور کیک می‌آوردند. امیدوارم هیچکسداغ از دست دادن عزیزش را نبیند. ما هم به حکم زندگی مجبوریم به تحمل.

قطعا شرایط استقلال را دنبال می‌کنید. این تیم قهرمان نیم فصل شد اما هواداران معتقدند باید حتماً برای دور برگشت تقویت شود.
طبیعی است که ما به عنوان هوادار نیمه پر لیوان را می‌نگریم و با خوشبینی قضایا را دنبال می‌کنیم ولی باور کنید من به این تیم استقلال خیلی خوشبینم. به نظرم استقلال می‌تواند با جواد نکونام قهرمان لیگ برتر شود. در مورد بحث تقویت تیم هم به هر حال کادر فنی و کارشناسان باید پیرامون آن نظر بدهند و تصمیم بگیرند.

تیم ملی هم  در حالی به حضورش در جام ملت‌ها ادامه می‌دهد که سرمربی آن دقیقاً مانند سرمربی استقلال، یکی از شاگردان منصور خان است.
واقعا همیشه دلم می‌خواست تیم ملی ایران موفق شود و الان هم شرایط همین طور است به ویژه اینکه می‌بینم یکی از شاگردان بزرگ منصور پورحیدری تحت عنوان سرمربی روی نیمکت می‌نشیند. به نظرم تیم بسیار خوب و توانمندی داریم و معتقدم ضمن احترام به همه مربیان ایرانی، اگر قرار باشد تیم ملی ایران با یک سرمربی وطنی قهرمانی جام ملت‌ها را جشن بگیرد، کسی که توانایی انجام چنین کاری را دارد، امیر قلعه نویی است. دلم می‌خواهد تیم ملی با آقای قلعه نویی قهرمان شود و استقلال نیز با جواد نکونام لیگ برتر را ببرد تا ما به عنوان خانواده پورحیدری حسابی خوشحال باشیم که این افتخارات در سایه تلاش همه ارکان دو مجموعه و البته تحت هدایت دو سرمربی حاصل شده که جفتشان شاگرد منصور بوده‌اند. قهرمانی تیم ملی و استقلال روح منصور پورحیدری را شاد می‌کند.

و سوال آخر در مورد پرسپولیس. اگرچه منصور پورحیدری به عنوان یک استقلالی بارها در سمت‌های مختلف به مصاف پرسپولیس رفته و بیشترین پیروزی در دربی به عنوان سرمربی استقلال را هم داشته است اما همواره مورد احترام هواداران این تیم بود. مسئله‌ای که خود شما هم قبلاً در گفتگو با خبرورزشی به آن اشاره کردید.
منصور هیچوقت دوست نداشت پرسپولیس را ضعیف ببیند. گاهی اوقات می‌دیدم که هواداران استقلال به خاطر شور طرفداری وقتی پرسپولیس چهارم یا پنجم می‌شد، خوشحالی می‌کردند اما پورحیدری اصلاً اینطوری نبود. منصور همیشه می‌گفت استقلال و پرسپولیس باید قوی باشند تا تیم ملی قوی‌تر شود. همیشه می‌گفت دلم می‌خواهد استقلال اول شود و پرسپولیس دوم. هیچگاه نمی‌خواست پرسپولیس از رتبه دوم حتی یک پله پایین‌تر بیاید چون تاکید داشت ضعیف شدن پرسپولیس جدا از بحث فوتبال ملی، به خود استقلال هم لطمه می‌زند و این دو تیم همواره باید در اوج باشند. هیچوقت یادم نمی‌رود وقتی در بیمارستان بستری بود و پرسپولیس بازی را به قشقایی شیراز باخت، چه اتفاق عجیبی در بیمارستان و اتاقی که منصور بستری بود، به وقوع پیوست.

چه اتفاقی؟
تلویزیون روشن بود و چند نفر از دوستان  هم حضور داشتند. وقتی پرسپولیس گل خورد، گروهی از آنها شادی کردند اما منصور بلافاصله عصبانی شد و واکنش نشان داد. به آنها گفت: "چرا از گل خوردن و شکست پرسپولیس خوشحال می‌شوید؟ اگر پرسپولیس قوی نباشد که استقلال هم ضربه می‌خورد" آنقدر عصبانی شد که یک عده  را از اتاق بیرون کرد!  پس از مرگ منصور ما جلوه دیگری از رفتار هواداران را مشاهده کردیم. تکلیف طرفداران عزیز استقلال که مشخص است آنها همیشه حامی بودند و هنوز هم هستند ولی بعد از رفتن منصور پورحیدری، رفتاری که هواداران عزیز پرسپولیس با من و خانواده‌ام داشتند واقعاً تحسین برانگیز بود. آنها با صراحت بارها به خود من گفته‌اند با اینکه پرسپولیسی هستند و منصور با استقلال چند بار در دربی تیم آنها را برد اما ذره‌ای از احترامشان نسبت به پورحیدری کم نمی‌شود و در تمام این ۷ سال از هواداران پرسپولیس هم مانند استقلالی‌ها عزت و احترام دیده‌ایم. امیدوارم شرایط پرسپولیس نیز در نیم فصل دوم دقیقاً همانطور که منصور خدا بیامرز دوست داشت، خوب شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۷
  • لنگیها حسرت ستاره آسیایی دارند IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    متصور خان پورحیدری همبشه جاودان خواهی بود
    • کیسه هوچی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      روح منصورخان وناصر خان شاد حریفان بامعرفت وبا مرام واقعا جای چنین مردانی در فوتبال خیلی خالی شده
  • حصارک،،،کرج IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    هیچ پرسپولیسی در موقع باخت پرسپولیس به قشقایی در بیمارستان کنار منصورخان نبودند با احترام به خانم شجاعی ،از کجا معلوم که حرفای ایشان درست باشد و بخاطر تعصب بیشتر به استقلال بیان شده باشد،ضمنا خبر ورزشی برای ما پرسپولیسیها اصلا ارزشی نداره،فقط بخاطر منصورخان
    • پرسپولیس IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      نگفت که پرسپولیسی اونجا بوده میگه دوستانش که استقلالی بودند از باخت پرسپولیس خوشحال شدند
    • اس اس IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      ایشون فرمودند زمان بازی با قشقایی تعدادی از دوستان استقلالی در بیمارستان خوشحالی کردند عزیز نه پرسپولیس
    • محمد IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      الحق پرسپولیسی هستی
    • مارال عظیمی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      بی سوادنگفت پرسپولیسها
    • نوید IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      ایشون فرمودنداستقلالی هایی که دراتاق بودندشادی کردندومنصورخان ناراحت شدندچراجمله به این سادگی رانمیفهمید
  • زلزله IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    آرزوی محالی کردید خانم دکتر
  • کمال آبی US ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    روحش شاد مرسی خبرورزشی که هنوز این عزیزانو فراموش نکردی
  • ناشناس IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    من که اصلاً به این موضوعات اهمیتی نمیدهم اما به خاطر شماها که بیشتر فوتبالی هستید جام غم می‌نوشم البته نه بخاطر در گذشتگان فوتبالی........
  • رسانه میلی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    خانم دکتر! باش تا بشه! کیسه و قهرمانی ؟ تو ده سال یک بار و اون هم با لطف داور و فدراسیون و زمین و زمان و...توانستند به حساب خودشان غحرمان بشن
    • مارال عظیمی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      ده سال سیاه فوتبال ایران،،لنگ= فساد
    • پیلتن IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      لنگی خجالت بکش همه میدونن جام های لنگ حکومتی و اسنپی حمایتی وزارت بوده حتی امام جمعه ها ، سندش نيم فصل‌ اول هشت امتياز داوری هدیه داده بهتون ،،،،جام های کثیف ⭐👑⭐
    • منصور IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      شما لنگیا جون بجونتون بکنند لنگی هستید ،لنگی نه سوا میخواد نه معرفت نه احترام حالیشه اگه به شما احترام بزارند با بی احترامی هیچ فرقی نمیکند ،همه جا باید نشون بدید که هیچی از انسانیت حالیتون نیست ونشون میدید دشمن استقلالید اگه شما قهرمان شدید به لطف بچه های سپاه و نیروی انتظامی وداوران خود فروخته ووزرای ورزش شدید چرا چیزی که به خودتون میچسبه با کمال پر رویی به تاج سرتون نسبت میدید بنده خدا داره بهتون بها میده اما نمیفهمید ،واقعا پیشکسوتان استقلال همیشه مرد بودن نیازی هم نیست که شما تعریف کنید ،ادم باید ذات داشته باشه که شما واقعا وخوشبختانه ندارید ،مدا به استقلال وطرفداراش صبر بده که همچون رقیبی عصبی وطرفدارهای بی حوصله وبا مشکلات روحی زیاد داره و باید تحملتون کنیم اما دیگه باید به هر طریقی صبر کنیم شاید خدا فرجی بکنه به شما هم یه ذره معرفت عنایت کند در واقع هرجا یه خوب باشه باد نقطه مقابل یه بد هم باشه اگه نباشه باید تعجب کرد ،،،،،قابل توجه لنگیا
  • داریوش IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    روحش با این چیزا شاد نمیشه ! عملی که در این دنیا انجام داده امیدوارم باعث شادی روحش بشه والا برای قهرمانی کیسه باید مثل قبل دنبال رمال و دعانویس باشین
    • مارال عظیمی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      هنوزرمال شرف داره نسبت به داوران شیتیل بگیر که همشون مزدوروجیره خوار لنگ بی افتخار هستند.. شماهنوزفکرمیکنیدخودتون قهرمان شدید،سرتون اززیربرف بیاریدبیرون..
  • جهان US ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    منصورخان پرافتخارترین سرمربی ایرانی در عرصه بین المللی در بعد از انقلاب است،تنها مربی که با تاج قهرمان و نایب قهرمان باشگاههای آسیا و با تیم ملی قهرمان بازیهای آسیایی بانکوک شده است و هیچ مربی نتوانسته به مجموع این افتخارات دست پیدا کند.روحش شاد
  • سمیه پرسپولیسی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    روحش شاد اسطوره، کاش جواد هم یاد بگیرد
  • ع ق QA ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    اینا چیه بگو وقتی شش تا خوردند منصور خان چه کرد وقتی رفتند لیگ سه چه ؟!
    • مارال عظیمی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      کلک اونوقت که تودنیانیومده بودی بگو ببینم کی واست تعریف کرده گوگوری مگوری
    • تاج طلایی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      فوتبال دیگه بعضی وقتا اتفاقات عجیب غریبی می افته ،از این نتایج عجیب پرسپولیس هم داره البته با تیمهای دیگه ،حالا اگه استقلال ۶تا خورد از یه تیم بزرگ خورد نه از تیم کوچیک ،لیگ دسته سه هم پدر استقلال در آوردن ،حتی زمین تمرین نداشتن می رفتن تو پارکینگ خونه پورحیدری تمرین می کردن ،فوتبال اون موقع با الان مقایسه نکنید
  • مرتضی US ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    روحشان شاد. بازیکنان آن زمان در زمین رقیب بودند و برون زمین رفیق و با شخصیت. حتی طرفداران تیمهای رقیب با هم دوست بودند. بچه های محل که طرفداران تیمهای مختلف بودند همگی با هم به امجدیه می‌رفتیم فارغ از نتایج بازی بعنوان دوست به محل بر می‌گشتیم. روح رفتگان شاد.
  • رضا عزت IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    پرسپولیسی هستم همیشه قهرمان سه گانه ومنصور خان هم روحش شاد و یادش گرامی مرد بزرگی بود و انشا الله که خانواده اش سالم و سلامت باشن
  • دختر 💙 IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    تا نفس دارم یکی پشتته از تو میخونم گلوم خشک بشه تامنو داری یکی یارته اون که رو سکو پای ثابت هرکی رفت من هنوز رنگ عوض نکردم من هوادارتم من دورت بگردم(اقا منصور💙) که نیست بچه تاجی هستش هرکی سمتت بیاد میشکنه دوتا دستش غیرت من به عشقت نبود مجازی ابیم تاجیم مکتبم حجازی💙🌟🌟👑👑🎖🎖💪🏼🇪🇺💙
  • شهروند IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    به عنوان یک پرسپولیسی مکتب استقلال رو مکتب منصور خان میدونم حیف این میراث که دست کسی مثل جواد افتاده اگر فکر میکنید یکی مثل جواد از مکتب آقای پورحیدری هستن که هیچ اگر شما هم ته دلتون میدونید چی میگم وگرنه دیس هم دادید بازم به احترام شما و اقای پور حیدری فدای سرتون
  • سعید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    روح منصور خان پورحیدری شاد خداوند ایشان رابیامرزد خانواده گرامیش راحفظ کند
  • سجاد IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    منصورکاج دیگه چه عددی
  • وحید IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    آبی و قرمز برای تو چمن سبزه به پیشکسوتان احترام بذارین فرقی نمیکنه منصورخان بزرگ باشه یا سلطان پروین
  • شیذر IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    جواد چکش یه کم یاد بگیر از منصور پورحیدری عزیز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی