نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
جام ملت های آسیا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پنجشنبه به پایان رسید و این مرحله از مسابقات با اتفاقات عجیبی همراه بود.

در این گزارش قرار است به مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقات مرحله گروهی جام ملت‌ها بپردازیم؛ اتفاقاتی که شاید باعث شود سرنوشت تیم‌ها در مرحله حذفی هم دچار تغییراتی شود و شاهد پدیده‌های بیشتری در این مسابقات باشیم. ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان، استرالیا، تاجیکستان، امارات، عراق، اردن، اندونزی، سوریه، بحرین، قطر، فلسطین، ازبکستان و تایلند تیم‌هایی هستند که به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های‌ آسیا صعود کردند. در میان این تیم‌ها، تیم‌های شگفتی‌سازی همچون تاجیکستان، اندونزی و تایلند حضور دارند و این رویداد، نوید اتفاقات جالب‌تری را در ادامه مسابقات خواهد داد.

شروع تمام ماجرا؛ باخت ژاپن مقابل عراق!

اگر بخواهیم نقطه شروع تمام اتفاقات عجیب جام ملت‌های آسیا را انتخاب کنیم، قطعا باید به شکست ٢بر یک تیم ملی ژاپن مقابل عراق اشاره کرد. این آغاز تمامی اتفاقات جالب مرحله گروهی جام ملت‌ها بود. عراق با ٣پیروزی در مرحله گروهی موفق شد به‌عنوان سرگروه به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند و سامورایی‌ها هم با ٦امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار گرفتند. عراقی تا پایان مرحله گروهی هم عنوان برترین گلزن مسابقات را توسط ایمن حسین یدک می‌کشند. این بازیکن پس از گلزنی مقابل ویتنام در آخرین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، دومین گلزن برتر عرب در یک دوره جام ملت‌های آسیا شد. مهاجم عراقی پس از المعز علی، علا هبیل بحرینی و علی مبخوت، چهارمین بازیکن عربی شد که در یک تورنمنت جام ملت‌های آسیا پنج گل به ثمر رساند.

فرار کره از ژاپن و صدرنشینی بحرین!

شاید در گروه E جام ملت‌های آسیا و قبل از شروع بازی‌ها، اگر کسی می‌گفت که تیم بحرین صدرنشین گروهی خواهد شد که در آن تیم‌های کره‌جنوبی و اردن حضور دارند، همه به آن حرف می‌خندیدند، اما این اتفاق رقم خورد و بحرینی‌ها بالاتر از کره‌ و اردن، صدرنشین گروه E مسابقات شدند. کره‌جنوبی که در بازی پایانی مرحله گروهی در آستانه تقابل با ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی قرار گرفته بود، طی یک بازی عجیب، مقابل مالزی به تساوی ٣بر ٣دست پیدا کرد تا تقابل این تیم مقابل سامورایی‌ها رقم نخورد. عده زیادی در آسیا معتقدند کره برای اینکه در مرحله یک‌هشتم نهایی با ژاپن مواجه نشود، عمدا حاضر به پیروزی نبود. منتقدان حتی خواهان تحقیقات ای‌اف‌سی در این‌باره شده و معتقدند هیچ شکی در دستکاری کره در نتیجه این بازی وجود ندارد و کره‌جنوبی باید از طرف کنفدراسیون آسیا محکوم شود.

چغر مثل هنگ‌کنگ، شگفتی‌ساز مثل فلسطین!

گروه C این مسابقات هم مثل گروه‌های دیگر با اتفاقات جالب خودش همراه بود. هنگ‌کنگ تیمی بود که به‌رغم حذف در مرحله گروهی، بازی‌ خوبی را مقابل ملی‌پوشان کشورمان انجام داد. این تیم درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد حرفی برای گفتن مقابل تیم ملی ایران ندارد، اما شاگردان امیر قلعه‌نویی را تحت فشار قرار داد تا این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی به پایان برسد. این نتیجه در حالی رقم خورد که هنگ‌کنگ در لحظاتی از بازی می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند. همچنین تیم ملی فلسطین با قرار گرفتن میان تیم‌های برتر رده سومی مرحله گروهی، یکی از صعودکنندگان به دور حذفی مسابقات لقب گرفت تا یک صعود تاریخی برای فلسطینی‌ها در این رقابت‌ها رقم بخورد. این تیم تنها یک گل با امارات در رده دوم این گروه فاصله داشت و اگر گل آخر امارات مقابل ایران نبود، الان فلسطین بود که در جایگاه دوم جدول گروه C قرار می‌گرفت و مقابل تاجیکستان در مرحله یک‌هشتم نهایی، صف‌آرایی می‌کرد.

همه چیز از ملت‌های جام ملت های آسیا/ شمارش معکوس برای چند سکته خفیف!

از کلین‌شیت‌های تایلند تا صعود غیرمنتظره اندونزی

تیم ملی فوتبال تایلند، یکی دیگر از تیم‌های شگفتی‌ساز مسابقات بود که با پیروزی مقابل قرقیزستان و تساوی باارزش مقابل تیم‌های عمان و عربستان و کسب ٥امتیاز به‌عنوان تیم دوم گروه F به دور حذفی صعود کرد و باعث شد تا شاگردان برانکو در تیم عمان، جواز حضور در مرحله بعدی مسابقات را به‌دست نیاورند. شاهکار این تیم در بازی آخر مرحله گروهی و مقابل عربستان رقم خورد که تایلندی‌ها با درخشش دروازه‌بان خود موفق شدند یک تساوی باارزش به‌دست بیاورند و مقابل شاگردان مانچینی، کلین‌شیت کنند. در پایان، توقف عجیب عمان مقابل قرقیزستان، پیام‌آور شادی در کشور اندونزی شد، چراکه آنها با توجه به نتایج روز آخر به‌عنوان یکی‌ از سه تیم برتر راهی دور بعد شدند. اندونزی که با تیم‌های ژاپن، ویتنام و عراق همگروه بود، با یک برد مقابل ویتنام و با سه امتیاز در جایگاه سوم گروهش ایستاد تا به‌عنوان یکی از چهار تیم برتر رتبه سوم راهی دور بعد شود. تاجیکستان هم یکی از تیم‌های عجیب این دوره از مسابقات بود. در گروه A این مسابقات مقابل چین مساوی کرد و لبنان را برد تا به‌عنوان تیم دوم به دور حذفی مسابقات صعود کند و چین هم درحالی‌که انتظار می‌رفت یکی از صعودکنندگان باشد، با ٢امتیاز در جایگاه سوم از مسابقات خداحافظی کند.

مرحله حذفی و تقابل‌های جالب!

از یکشنبه، مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آغاز خواهد شد و مهم‌ترین دیدار این مرحله از مسابقات، تقابل کره‌جنوبی و عربستان خواهد بود. کره‌جنوبی که با توقف خود مقابل مالزی، معادلات را تغییر داد و مقابل ژاپن قرار نگرفت، حال باید مقابل عربستانی‌ها و شاگردان مانچینی قرار بگیرد. تایلند شگفتی‌ساز در این مرحله به مصاف ازبکستان می‌رود، فلسطین به مصاف قطر میزبان خواهد رفت، اندونزی هم به مصاف استرالیا می‌رود و تاجیکستان هم مقابل امارات صف‌آرایی خواهد کرد.

برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به این شرح است:

استرالیا – اندونزی؛ ٨بهمن ساعت ١٥

تاجیکستان – امارات؛ ٨بهمن ساعت ١٩:٣٠

عراق – اردن؛ ٩بهمن ساعت ١٥

قطر – فلسطین؛ ٩بهمن ساعت ١٩:٣٠

ازبکستان – تایلند؛ ١٠بهمن ساعت ١٥

عربستان – کره‌جنوبی؛ ١٠بهمن ساعت ١٩:٣٠

بحرین – ژاپن؛ ١١بهمن ساعت ١٥

ایران – سوریه؛ ١١بهمن ساعت ١٩:٣٠

بیشتر بخوانید: عکس| دو سوری درهای محل تمرین تیم ملی فوتبال ایران را بستند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی