نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
برترین مربیان جهان در دهه ۹۰ میلادی/ یک نام آشنا و محبوب در صدر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نشریه فورفورتو فهرست برترین مربیان دهه ۹۰ میلادی را منتشر کرده و طبق انتظار سرالکس فرگوسن صدرنشین است.

پشت سر هر تیم فوتبال بزرگی، یک مربی بزرگ وجود دارد و دهه ۹۰ قطعا از این نظر مستثنی نبود. مجله فورفورتو به گذشته سفر کرده تا بهترین مربیان دهه آخر قرن بیستم را نام ببرد.

در صدر این فهرست موفق‌ترین سرمربی منچستریونایتد یعنی سرالکس فرگوسن ایستاده است. او در این دهه با منچستریونایتد ۱۱ جام به دست آورد و دهه ۹۰ را با کسب سه‌گانه به پایان رساند و یونایتد به اولین تیم انگلیسی تاریخ تبدیل شد که سه‌گانه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را به دست می‌آورد. در جایگاه دوم یوهان کرویف ایستاده است. بازیکنان بزرگ لزوما تبدیل به مربیان بزرگ نمی‌شوند اما کرویف برای کسب موفقیت در زمین فوتبال زاده شده بود. بارسلونای کرویف بین سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۴ تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های جهان شد و ۴ قهرمانی متوالی لالیگا را به دست آورد و جام اروپا را بالای سر برد. و نفر سوم کسی نیست جز فابیو کاپلو که از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۷ شش سال واقعاً درخشان را در میلان سپری کرد و این تیم را به چهار عنوان قهرمانی سری آ رساند و جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، و بعد به عنوان سرمربی رئال مادرید قهرمان لالیگا شد.

فهرست ۱۰ مربی برتر دهه ۹۰ میلادی:

  1. سرالکس فرگوسن
  2. یوهان کرویف
  3. فابیو کاپلو
  4. لوئی فان‌خال
  5. فرانتس بکن‌باوئر
  6. آرسن ونگر
  7. مارچلو لیپی
  8. اوتمار هیتسفیلد
  9. کارلوس آلبرتو پریرا
  10. امه ژکه

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کارلوس IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    در بین مربیان برتر دهه ۹۰ ، نام مربی چون یوپ هاینکس خالی هست ، یوپ هاینکس با رئال مادرید قهرمان جام باشگاه های اروپا ۱۹۹۸ شده بود . مربی اعجوبه ای که بعدها با بایرن هم قهرمان اروپا شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی