صعود استرالیا و فشار فضای مجازی؛ فغانی دوحه را ترک می‌کند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیش بینی می‌شود در روزهای آینده و در پایان مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا علیرضا فغانی نماینده فوتبال استرالیا دوحه را ترک کند.

داور افتتاحیه جام ملت‌ها در این دوره از بازی‌ها به عنوان نماینده فوتبال استرالیا در دوحه حاضر شده که در یکی از سمت‌های جدول تیمی که وارد مرحله یک چهارم نهایی شده استرالیا است. در سمت دیگر جدول ایران در صورت شکست سوریه که محتمل به نظر می‌رسد، وارد جمع ۸ تیم برتر بازی‌ها می‌شود. تیمی که اختصاص به زادگاه علیرضا فغانی دارد و این ۲ صعود به طور حتم کنفدراسیون فوتبال آسیا را وادار خواهد کرد در پایان مرحله یک هشتم نهایی با علیرضا فغانی خداحافظی کند.

البته برخی می‌گویند کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا فغانی را در دوحه نگه می‌دارد تا تکلیف ۴ تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی بازی‌ها مشخص شود. آنوقت اگر در بین این ۴ تیم ایران و استرالیا نباشند، علیرضا فغانی می‌تواند یکی از بازی‌های نیمه نهایی یا حتی بازی پایانی را سوت بزند. اما با توجه به فشار وارد شده به این داور در فضای مجازی بعید به نظر می‌رسد این سناریو پیاده شود.

در پی اخراج ایمن حسین در بازی عراق و اردن تماشاگران تیم عراق در فضای مجازی حمله شدیدی به داور ایرانی الاصل داشتند. شدت این فشارها تا جایی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا و در ادامه فدراسیون فوتبال استرالیا در جهت حمایت از این داور بیانیه نوشتند. فدراسیون فوتبال استرالیا در بیانیه امروز خود نوشت: از علیرضا فغانی و خانواده اش حمایت خواهد کرد و این نشان می‌دهد، علیرضا فغانی و خانواده اش از سوی برخی از تماشاگران تیفوسی عراق تهدید شده‌اند!

نه تنها علیرضا فغانی هر داور تحت این فشار روانی سنگین قادر نخواهد بود، در زمین بازی متمرکز باشد و خوب سوت بزند. حتی اگر تصمیم علیرضا فغانی در بازی عراق – اردن کاملا درست بوده باشد، فشار ایجاد شده به روی این داور در فضای مجازی می‌تواند باعث برهم زدن تمرکز این داور شود. بنابراین اتفاق محتمل در روزهای آینده بازگشت این داور از دوحه است.

بیشتر بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • راد DE ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    درود بر جناب فغانی که همچون گذشته، بدرستی و بر اساس منشور فیفا قضاوت کردند.
  • بهنام IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    یک میلیون برای حذف این عقده ای از روی زمین ، قبل از این که فوتبال بیش از ناپاک شود.
  • بابک IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    برای یک لحظه فکر کنید که همین کار را یک داور استرالیایی عراقی الاصل با تیم ایران می کرد و ما حذف می شدیم. حالا کامنت هایی که می نوشتید چه بود؟ هنوز بر همان نظر قبلی خودتان هستید؟
    • پرهام IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      ما با عامل این حذف یعنی بازیکن خودمون که با حرکت ناشایست باعث اخراج و حذف تیم شد برخورد میکردیم نه با داور،البته از عراقیها بیشتر از این انتظاری نداریم
  • ایمن حسین IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    این شخص توانایی داوری رو نداره چون در همه مسابقات دنبال انتقام گیری از بازیکنهاس. فکر کنم تا اخر عمرش عراقیها به خاطر این قضاوتش نبخشنش. دل یک ملت رنجدیده رو که تنها دلخوشیشون همین فوتبال بود شکست
  • ناشناس IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    فغانی بایدتذکر‌میدادمقداری‌غیر‌حرفه‌ای‌از‌عرف‌داوری‌عمل‌کرد
  • مرتضی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    علیرضا فغانی یک داور کاملاً شجاع ، پاک ویکی از بهترین داورهای دنیاست اینو من نمی گم ، اینو فیفا میگه ، حالا اون کسایی که بدون هیچ علمی و اطلاعاتی میان در باره داوری فغانی نظر تهی می‌دهند چراا اسامی اونا توی لیست داوری فیفا نیست ، قطعاً علیرضا فغانی دلیل و استناد محکم درباره این تصمیم داشته و بدرستی اعلام کرده ، اون تیمی که سال ۲۰۱۵ حقش ضایع شد ایران بود یادتون رفته ؟ ایران بایت اون سال بالا می اومد نه عراق
  • ح ر IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    خیلی کار خوبی کرد آفرین به این شجاعت نباید به عراقیها باج داد
  • ج ج IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    اون موقعی که کارت زرد دوم داد عراق دو یک جلو بود اگر بازی مساوی بود کارت دوم نمیداد داور فکر می‌کرد بازی با همین نتیجه تموم بشه از بد شانسیش دوتا گل خورد باخت تقصیرها همه افتاد گردن داور از دید مردم عراق. شاید بعد باخت عراق داور به خودش گفته باشه کاش کارت دوم نمی‌دادم جوری دیگه ای اون صحنه رو مدیریت میکردم مثلا میرفت کنار بازیکن بهش میگفت سریعتر برگرد و خودش همراهیش میکرد تا سریعتر برگرده .
  • م م IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    اون موقع که کارت زرد دوم به بازیکن عراق داد اخراجش کرد عراق دو بر یک جلو افتاده بود شاید اگر بازی مساوی بود اخراجش نمی‌کرد از بدشانسی داور عراق دوتا گل تو وقت اضافه خورد باخت و همه تقصیر ها افتاد گردن داور از دید مردم عراق، شاید داور بعد بازی باخودش گفته باشه کاش جور دیگه صحنه رو مدیریت میکردم بجای کارت دادن مثلا میرفت سمت بازیکن تذکر میداد سریعتر برگرده و خودش همراش میدوید تا سریعتر برگرده، وقت تلف شده رو هم کامل حساب می‌کرد.
  • علیرضاجعفری IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    بازی دیشب طارمی اخراج شد ایران بازی رو مدیریت کرد به وقت اضافه کشاند بازی روبرد توان مدیریت بازی رو نداشتن گردن داور مسابقه انداختن داور هم ممکن هستش اشتباه کنه هرچند کار فغانی درست بود بیش از ۷۰ ثانیه شادی کردن لزومی نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی