نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
صادق محرمی و مجید حسینی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اتحاد و یکدلی رمز موفقیت در فوتبال و صفت ثابت‌شده تیم ملی فعلی کشورمان است.

ما در طول تاریخ نسل‌های بسیار قدرتمندی داشتیم که با وجود داشتن ستارگان بزرگ، هرگز به حق خود نرسیدند. حدود نیم قرن است که تیم کشورمان به فینال جام ملت‌های آسیا نرسیده و دستش از جام و افتخار کوتاه مانده و متاسفانه گاهی اوقات این نسل‌های درخشان از درون ضربه خورده‌اند نه از رقبا...

فوتبال یک رشته تیمی است و از افراد کاری ساخته نیست، مگر در قالب تیم. با داشتن ۱۱ ستاره نمی‌توان تیمی خوب تشکیل داد و چه بسیار تیم‌هایی که تنها با اتکا به یک‌دلی و هماهنگی با وجود بازیکنان گمنام، موفقیت را در آغوش کشیدند. پس خیلی طبیعی بود که فوتبال‌دوستان مثل همیشه نگران ضربه خوردن از این ناحیه باشند. به خصوص که تیم ملی فعلی ستارگان بزرگی دارد که از نظر فنی قادر به انجام هر کاری هستند، تنها باید از آن‌ها یک قالب تیمی متحد ساخته می‌شد.

در مسابقه قبلی صادق محرمی مصدوم و بازیکنان بزرگ و کوچک تیم ملی برای آماده کردن رامین رضاییان و ورودش به زمین همه کار کردند؛ از کریم انصاری‌فرد بزرگ که در درآوردن کاور رامین کمک می‌کرد تا شهریار مقانلو ستاره لیگ برتر، که بند کفش‌های رامین را می‌بست... همان‌روز و همان‌جا ثابت شد که این تیم ملی یک تیم یک‌دست، یک‌دل و متحد است و بار دیگر در برابر سوریه این مهم تثبیت شد. وقتی مهدی طارمی از زمین بیرون رفت، بازیکنان به خاطر نیفتادن تقصیر به گردن طارمی، بیشتر از همیشه مایه گذاشتند.

فوتبالی‌ها می‌دانند که جنگیدن در سطح بالای جام ملت‌ها، در مرحله حذفی با آن همه فشار و استرس، در وقت اضافه با تیم ۱۰ نفره یعنی چه... اشک‌های مهدی طارمی در پی موفقیت هر پنالتی و صحبت‌های او با علیرضا بیرانوند، خود گویای همه چیز بود اما خیلی قبل‌تر از این اتفاق نیز اتحاد و یکدلی این تیم در یک تصویر نمایان بود.

وقتی مهدی طارمی گل اول مسابقه و تک‌گل ایران در این بازی را زد، بازیکنان کنار او در شادی بعد از گل ترجیح دادند با نشان دادن پیراهن صادق محرمی و سیدمجید حسینی روح تیمی خود را به رخ آسیاب بکشند.

تیمی که از بازی اول مدام تلفات داشته و هنوز تورنمنت به نیمه نرسیده از داشتن دو مدافع سطح بالا و اروپایی خود محروم شده است، چنین تیمی موفق نمی‌شود، مگر به همین شرط که در بازی برابر سوریه دیدیم.

صادق و سیدمجید شاید دیگر نتوانند درون زمین کنار همبازیان خود بازی کنند اما روح آن‌ها کنار بچه‌ها درون زمین است و سایرین، جور نبودن این دو مدافع را می‌کشند و می‌بینیم که وقتی گل می‌زنند آنها نیز درون زمین حاضرند...

این مطلب را هم بخوانید: تنها افتخار یاران ژنرال در دیدار مقابل سوریه/ ایران تابوی ۲۴ ساله را شکست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی