نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
۰ |
۰
کلوب| ایران خود واقعی‌ات را نشان بده!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هواداران فکر می‌کردند ایران در بازی برابر سوریه بازی آسانی داشته و با نمایش سرتاسر حمله به یک برد شیرین می‌رسد و با خیالی آسوده راهی مرحله یک چهارم و مصاف با ژاپن می‌شود.

کار ایران برابر سوریه گره خورد چه در ۹۰ دقیقه و چه در وقت‌های اضافه، بازی طوری مساوی شد که انگاری تیم ملی کشورمان برابر تیمی درجه یک و قدرتمند قرار دارد و بازی برای تعیین تیم قدرتمندتر باید به ضربات پنالتی کشیده می شد اما نه در برابر تیم سوریه ای که همیشه تیم کشورمان برابر آن نتایج پرگل و درخشان به دست آورده است!

به هر حال تیم ایران از مرحله اول حذفی (یک هشتم نهایی) به سلامت عبور کرد هر چند به سختی بسیار زیاد، اما اینبار برای صعود از مرحله یک چهارم نهایی آن هم برابر تیم قدرتمند ژاپن به یک همت و غیرت و تعصب بالاتر نیاز دارد..

دیگر نه ژاپن مانند تیم سوریه است و نه این مرحله حذفی مرحله ای است که بخواهیم با حذف و شکست در آن به سادگی از گردونه مسابقات خارج شویم.

به معنای درست تر و واضح تر اینکه اگر تیم ملی ایران تصمیم و عزمی جدی برای صعود و حضور در جمع چهار تیم و سپس فینال جام ملتهای قطر دارد باید برابر ژاپن تیمی متفاوت تر از تیمی باشد که برابر سوریه قرار گرفت، باید تیمی متفاوت تر از تیمی باشد که در مرحله گروهی با سه برد صعود کرد. تیم ایران اگر می خواهد از سد ژاپن عبور کند باید یک سر و گردن بالاتر از این تیم باشد.

تیم ملی کشورمان برابر تیم ژاپن بخصوص در جام قبلی خاطره خوشی ندارد، شکست در مرحله حذفی برابر ژاپن و حذف از جام یک خاطره تلخ و شاید از طرفی یک انگیزش بسیار زیاد برای تیم ملی کشورمان بوجود بیاورد تا هم حس انتقام با چاشنی برتری از روی منطق و فوتبال خوب بتواند یک برد شیرین و یک صعود دلچسب را برایمان در این جام بدست بیاورد.

ایران برای اینکه بتواند به جام نزدیک و نزدیک تر شود و با قدرتهای بزرگی همچون ژاپن و کره جنوبی رقابت کند باید فعلا و همین امروز یکی از این دو تیم (یعنی ژاپن) را از جام حذف کند، هر چند سخت، هر چند طاقت فرسا و نفسگیر اما برای رسیدن به جام اگر چنین هدفی داشته باشد باید خود خود واقعی اش را نشان دهد.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی