نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
۰ |
۱
طلسم‌شکنی ایران یا کره‌جنوبی پس از نیم قرن
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حضور تیم‌های ایران و کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی می‌تواند باعث طلسم شکنی این دو تیم پس از چندین دهه شرکت در این دوره از مسابقات بشود.

با نگاهی به حضور تیم‌های ایران و کره‌جنوبی در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا می‌توان دریافت که این دو تیم در طی نزدیک به نیم قرن گذشته هنوز نتوانستند به قهرمانی این مسابقات برسند از این رو با بررسی دیدارهای نیمه نهایی‌شان مقابل قطر و اردن، هر دو این تیم ها این شانس را دارند که بار دیگر به دیدار فینال رسیده و حتما یکی از این دو تیم طلسم دهه ها قهرمان نشدنش را بشکند.

تیم کره‌جنوبی که در دو دوره دوم جام ملت‌ها و در سال ۱۹۶۰ به عنوان قهرمانی رسید طی ۶۳ سال اخیر دیگر در این مسابقات قهرمان نشد. این تیم فقط در سال ۲۰۱۵ به فینال رسید که در آن دیدار مقابل استرالیا شکست خورد و حالا می‌توان گفت کره‌جنوبی با حذف استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی به نوعی انتقام آن مسابقات را نیز از این تیم گردن کلفت گرفت.

طلسم‌شکنی ایران یا کره‌جنوبی پس از نیم قرن
کاپ قهرمانی آسیا در دستان منصور رشیدی، تنها دروازه بان تاریخ که بدون گل خورده فاتح جام ملت های آسیا شد

از سوی دیگر تیم ملی کشورمان نیز که در سال ۱۹۷۶ قهرمان جام ملت‌ها شد دیگر به فینال نرسیده و ۴۸ سال است که قهرمان هم نشده است. اگر این دو تیم به فینال برسند قطعاً یکی از آنها طلسم طولانی مدت همه دهه‌های گذشته را برای خودش خواهد شکست.

یادآور می شود؛ دیدار فینال این رقابتها روز شنبه هفته آینده ۲۱ بهمن ماه برگزار می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی