نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ورزشگاه الثمامه
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر تجربه خوشی از بازی در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه ندارند.

دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بین تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر چهارشنبه این هفته در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه برگزار می‌شود.

حدود یک سال و دو ماه پیش، تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در گروه B در همین ورزشگاه مقابل تیم ملی آمریکا تن به شکست یک بر صفر داد و باخت تلخی را تجربه کرد. باختی که شاید اگر به مساوی ختم می شد تیم ملی مان اولین صعود تاریخ حضورش در جام های جهانی را هم تجربه می کرد.

همچنین تیم ملی قطر نیز در گروه A مسابقات جام جهانی۲۰۲۲ در کشورش در همین ورزشگاه مقابل تیم سنگال تن به شکست سه بر یک داد. البته این ورزشگاه‌ها خاطرات تلخ دیگری هم برای قطری‌ها در بر داشته است.

آخرین دیدار برگزار شده در این استادیوم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیدار یک چهارم نهایی بین پرتغال و مراکش بود که یاران کریستیانو رونالدو در ناباوری کامل تن به کست یه بر صفر مقابل شیرهای آفریقایی دادند و از رسیدن به نیمه نهایی بازماندند تا رویای رویارویی مسی و رونالدو محقق نشود.

تیم ملی ایران در همین ورزشگاه به آمریکا باخت/ قطری‌ها دو برابر ما از الثمامه خاطره تلخ دارند
جدول مسابقاتی که در جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه الثمامه برگزار شدند

تیم ملی فوتبال قطر در سال ۲۰۲۱ و در مرحله نیمه نهایی عرب کاپ روبروی الجزایر به میدان رفت که در همان دیدار تن به شکست یک بر صفر مقابل الجزایر داد و از رسیدن به فینال بازماند. تیم الجزایر در آن مسابقات قهرمان شد.

تیم ملی ایران در همین ورزشگاه به آمریکا باخت/ قطری‌ها دو برابر ما از الثمامه خاطره تلخ دارند
جدول مسابقات برگزار شده عرب کاپ در استادیوم الثمامه قطر

درباره الثمامه

ورزشگاه الثمامه دوحه اولین استادیوم سرپوشیده در قطر است که طراحی آن توسط یک معمار قطری به نام ابراهیم محمد جیده که از معماران به نام این کشور است، انجام شده است.

طراحی این استادیوم که ۴۰ هزار نفر گنجاش دارد، از گافیا که کلاه سنتی مردم آن سرزمین است و بخش مهمی از لباس سنتی آن منطقه نیز محسوب می‌شود، الهام گرفته شده است. به همین خاطر می‌توان این ورزشگاه را ساختمانی باشکوه دانست که نمایانگر فرهنگ تاریخ این کشور است.

اما علت نام‌گذاری ورزشگاه الثمامه دوحه چیست؟ همانطور که گفته شد ورزشگاه الثمامه (Al Thumama) که در جنوب دوحه قرار دارد، به شکلی طراحی و ساخته شده است که نشان دهنده فرهنگ و سنت مردم قطر است. البته اهمیت به فرهنگ و تمدن این کشور تنها در معماری این ورزشگاه لحاظ نشده است، بلکه نام این استادیوم زیبا و بزرگ نیز از نام یک درخت بومی که در این منطقه رشد می‌کند، گرفته شده است. استادیوم الثمامه مطابق با تمام مکان‌هایی که برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر طراحی شده‌اند، برای بزرگداشت فرهنگ و سنت‌های عربی طراحی شده است.

شکل دایره‌ای ورزشگاه منعکس‌کننده کلاهی بافته شده و سنتی است که برای قرن‌ها توسط مردان و پسران در سراسر خاورمیانه مقدس بوده است. طراحی این ورزشگاه متناسب با فرهنگ عرب است و نمادی از عزت و استقلال خانواده‌های عرب زبان است.

تیم ملی ایران در همین ورزشگاه به آمریکا باخت/ قطری‌ها دو برابر ما از الثمامه خاطره تلخ دارند

یادآور می شود؛ با توجه به حذفی بودن این مرحله از مسابقات جام ملت‌های آسیا قطعاً یکی از دو تیم ایران یا قطر باید با پیروزی زمین را ترک کند. بنابراین ورزشگاه الثمامه قطر می‌تواند برای اولین بار یک خاطره خوش را برای یکی از دو تیم ایران یا قطر بر جای بگذارد که امیدواریم این خاطر خوش از آن بچه‌های تیم ایران باشد.

تیم ملی ایران در همین ورزشگاه به آمریکا باخت/ قطری‌ها دو برابر ما از الثمامه خاطره تلخ دارند
دیدار ایران و قطر آخرین مسابقه جام ملتها در استادیوم الثمامه است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • محمدرضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    ببینیم بعد دهه ها میتونیم این طلسم نیمه نهایی رو بشکنیم بریم فینال انشاءالله❤️ مگر خودش بچه ها دوباره همتی کنن با اتحادی داشتیم مثل بازی با ژاپن قطر رو هم شکست بدیم چون قلعه نویی به قول سردار آزمون همون نصیحت پدرانه رو انجام میده دیگه خبری نیست تمام بازی رو هم با استرس دنبال میکنه
  • محمد صادق🚩 IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    خرافاتی نباشیم
  • آزاده IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    بازی هوشیارانه و با تفکر تیترهایی که باعث تضعیف روحیه می‌شوند همانند این تیتر این سایت متاسفانه در قرن ۲۱ هنوز خیلی ها بدنبال منفعت شخصی هستند بازی با آمریکا چه ربطی به این بازی داره
  • پرهام IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    اگر تیم ما سرعتی بازی کند بخصوص در زمین حریف صدرصد برنده هستیم چون دفاع قطر دچار اشتباه خواهد شد برگ برنده ما می تواند سرعت+ سرعت زیاد باشد!!
  • خراف IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    به نظر منه خرافه گرا، درست نیست قبول نکنید چونکه اگر ببازید میگویید به‌خاطر خاطرات بد بود و اگر ببرید میگویید که؛ دیدید خرافه نبود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی