نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
مگر جواد نکونام از استقلال چه می‌خواهد؟/ جز ناراحتی هواداران کار دیگری نکرده‌اید!/ تیم ملی شانس آورد به ازبکستان نخورد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شاهرخ بیانی کاپیتان اسبق استقلال گفت: از اینکه در مرحله نیمه نهایی مقابل ازبکستان قرار نگرفته‌ایم خوشحالم چرا که ازبک‌ها حریفی به مراتب سخت‌تر از قطری‌ها برای ما محسوب می‌شدند

شاهرخ بیانی خودش با تیم ملی در جام ملت‌ها حضور یافته و سالیان متمادی بازیکن استقلال بوده است. به همین خاطر پیرامون شرایط هر دو تیم با او همکلام شدیم. حرف‌های تازه شاهرخ بیانی را در ادامه می‌خوانید.

فکر می‌کردید تیم ملی از پس ژاپن برآید؟
حقیقتاً روی کاغذ و با توجه به بضاعت دو تیم، شرایط برای پیروزی ایران آسان به نظر نمی‌رسید اما بچه‌ها کار نشد را به خوبی هر چه تمام‌تر انجام دادند. مشخصا ما قبل از گل ژاپن خوب نبودیم و وقتی روی اشتباه مدافعان و عدم پوشش صحیح گل اول بازی را دریافت کردیم، بچه‌ها به خود آمدند و فهمیدن دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و با پرس شکل بازی را از آنها گرفتیم. با پرس خوب از جلو نگذاشتیم آنها از کناره‌ها عبور کنند و اگر در آن شرایط  می‌خوردیم کار برای ما سخت می‌شد. البته هافبک‌های ما دوندگی بسیاری کردن و تیم دونده مطمئناً برنده بازی خواهد بود. شما الان وقتی مقابل رئال مادرید هم قرار می‌گیرید باید با قدرت دوندگی بتوانید مقابل کیفیت برتر حریف حرفی برای گفتن داشته باشید. دوندگی بازیکنان آنقدر در این بازی با تاثیرات مثبت همراه بود که کادر فنی تا بعد از گل پیروزی‌بخش نیازی به تعویض ندیده بود چرا که همگی بازیکنان ضمن دوندگی هرچه تمام‌تر به خوبی حریف را پرس کرده و توپ‌های سوم را از آن خود می‌کردند که این یکی از فاکتورهای مهم پیروزی بر ژاپن بوده است.

با این شرایط بازی مقابل قطر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
از اینکه در مرحله نیمه نهایی مقابل ازبکستان قرار نگرفته‌ایم خوشحالم چرا که ازبک‌ها حریفی به مراتب سخت‌تر از قطری‌ها برای ما محسوب می‌شدند. قطری‌ها به جز دو سه بازیکن خوب که یکی از آنها دفاع وسط آنها هست و بسیار خوب بازیسازی می‌کند خیلی خطرساز به نظر نمی‌رسند و معتقدم کادر فنی تیم ملی باید یک نفر را مأمور مهار بازیسازی او بکنند.البته سانتر فوروارد با کیفیتی نیز در اختیار دارند و چنانچه بتوانیم همچون بازی با ژاپن آنها را از جلو پرس کنیم. قطر تیمی نیست که برای ما مشکل ساز شود. قطعاً با آمدن طارمی در این بازی و همچنین اعتماد به نفسی که ‌از آن برخوردار شده‌اند می‌توانیم با یک برد روحیه بخش راهی فینال این رقابت‌ها شویم. البته حرفهای قلعه نویی هم شوک خوبی به بازیکنان وارد کرده و با تاثیرات مثبت همراه بوده است و امیدوارم در ادامه رقابت‌ها نیز از بزرگان تیم ملی حمایت وبزرگی ببینیم و این توقع زیادی از آنان نیست.

از اخبار استقلال مطلع هستید؟
از گوشه و کنار اخبار عقد قراداد بازیکنانی به گوش می‌رسد. اینگونه خبرها قبل از شروع فصل هم شنیده می‌شد اما آنگونه که باید تیم بسته نشد و آقای خطیر قول نیم فصل دوم را داده بودند اما تا به حال جز ناراحتی هواداران و سرمربی اتفاق خاصی رخ نداده است. حالا هم تا بازیکنانی که حرف از پیوستن آنها به استقلال شنیده می‌شود سر تمرین حاضر نشوند من حرفی را قبول نمی‌کنم. این در حالی است که ما یامگا و مهری را هم از دست داده‌ایم و اگر بازیکنانی که صحبت از پیوستن آنها مطرح می‌شود به تیم بیایند، تازه جای خالی آنان پر می‌شود. امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که مدیریت باشگاه بتواند هواداران را خوشحال کند.

متاسفانه استقلال یامگا را هم از دست داده است!
از خبر مصدومیت و آسیبی که به چشم یامگا وارد شده است بسیار ناراحت شدم و امیدوارم با دعای خیر هواداران به زودی سلامتی و بینایی خود را به دست آورد. یامگا بازیکنی بسیار تاثیرگذار برای استقلال بوده است و شاید بازی او خیلی به چشم نمی‌آمد اما ما فوتبالی‌ها خوب می‌دانیم که او چقدر  در موفقیت‌های سهم داشته است.بازیکن فرانسوی استقلال را در مدت حضورش نزد آبی‌ها بسیار با شخصیت و دور از جنجال دیدیم و قطعاً قدر دان زحماتش برای استقلال هستیم.

از شارماریپوف، خرید تازه استقلال چه میزان شناخت دارید؟
کاپیتان تیم ملی ازبکستان بازیکنی بسیار عالی و تاثیر گذار در زمین است و مطمئن هستم به درد تیم می‌خورد. در کنار او چنانچه مهاجم عراقی مد نظر باشگاه هم جذب شود عالی خواهد شد.

مگر جواد نکونام از استقلال چه می‌خواهد؟/ جز ناراحتی هواداران کار دیگری نکرده‌اید!/ تیم ملی شانس آورد به ازبکستان نخورد

با خروج ارسلان مطهری حتما باشگاه باید به فکر مهاجم جدیدی باشد.
قطعاً همینطور است. ارسلان مهاجم خوبی بوده است و تا زمانی که برای استقلال بازی می‌کرد با تعصب هر چه تمام‌تر برای موفقیت تیم ظاهر می‌شد این فصل اما خیلی کم به او بازی رسید و امیدوارم در ادامه راه موفق باشد.  مطهری قطعاً در جای دیگر تأثیر گذار خواهد بود و برای او روزهای پر فروغی را آرزومندم.

با وجود پیگیری‌های انجام شده پنجره نقل و انتقالاتی استقلال همچنان بسته است.
بسته بودن پنجره معضل بزرگی است که حتماً باید حل شود چون استقلال در نیم فصل دوم نیازمنده تقویت است و باید با جذب بازیکنان جدید قدرت خودش را افزایش بدهد.

بحث اختلاف نظر جواد نکونام و علی خطیر هفته گذشته سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت نظر شما در این رابطه چیست؟
تیمی که می‌خواهد موفق شود باید شاهد روابط خوب میان مربیان، مدیران و بازیکنان با یکدیگر باشد. نمی‌شود این سه ضلع مثلث با همدیگر خوب نباشند و انتظار داشت استقلال نتیجه خوبی بگیرد. مگر جواد نکونام چه می‌خواهد؟ پول بازیکنان و جذب نفرات جدید. این یک حرف منطقی و اصولی است که در تمام دنیا خریدار دارد. یادمان نرود که باشگاه استقلال اصلاً مجموعه کوچکی نیست و نباید مرتب با مشکلات دست و پنجه نرم کند.

و حرف آخر؟
برای تیم ملی و امیر قلعه نویی آرزوی موفقیت می‌کنم. امیر قبل از جام ملت‌ها خیلی تحت فشار بود ولی خوشبختانه تا اینجای کار بسیار خوب پیش رفته و امیدوارم با کاپ قهرمانی به ایران برگردد. در مورد استقلال هم آرزو می‌کنم مدیریت باشگاه ی که درون تیم محبوبشان می‌بینند سختی و عذاب نکشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • پیروزهیس IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    شاهین ازاین خیلی مردتربود
  • مارال عظیمی IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    پیشکسوتهای استقلال همه پرافتخار.. پیشکسوتان لنگ همه عصبی بخاطر نداشتن افتخار..میشه یه روزی پیروزی هم قهرمان آسیا بشه..اینهمه پیشکسوت دارن یکیشون نتونسته قهرمان آسیا بشه همش تقصیرمحمدان بنگلادش هست..🙄🙄🙄🙄
  • ناشناس IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    مگه امثال شما مارال خانم اینجوری حرف بزنید چون پیشکسوتان پرسپولیس از پر افتخارآفرین بازیکنان آسیا بودن و هستن و خواهند بود چند تا مرد سال آسیا از استقلال نام ببرید ببینیم اصلا بازیکنی دارین در این حد مثل دایی وکریمی و باقری و عزیزی و مهدوی کیا
    • جعفر IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      عزیزی از کی بازیکن پرسپولیس بوده ؟پرسپولیس کی مثل علی جباری و حجازی و.... داشته .تازه ما فتخارات فردی را کار نداریم کی پیروزی چه افتخار تیمی در آسیا آورده غیر یک جام در جام ؟ در مقابل استقلال دو قهرمانی ، دو نایب قهرمانی و دو سومی قهرمانان آسیا را داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی