ستاره های تیم ملی ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اکرم عفیف به عنوان بهترین بازیکن پیکار ایران و قطر انتخاب شد و ما در بهت ناکامی تیم ملی کشورمان، با آن‌همه ستاره ریز یا درشت و جویای‌نام یا باتجربه باقی ماندیم!

بسیاری از کارشناسان از ابتدای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا عقیده داشتند تیم ملی کشورمان فاقد یک هافبک بزرگ و بازی‌ساز است؛ بازیکنی مثل مجتبی جباری یا محرم نویدکیا که بتواند به مرکز میدان نظم بدهد و مهاجمانی چون سردار و طارمی را صاحب موقعیت‌های خوب گل‌زنی کند. البته سامان قدوس در بعضی از بازی‌ها بد کار نکرد و سعید عزت‌اللهی هم به‌خصوص در نیمه دوم بازی با قطر عملکرد قابل قبولی داشت اما همه دیدند که در تیم ملی قطر بازیکنی مثل اکرم عفیف چطور میدان‌داری و بازی‌سازی می‌کرد و در پیروزی تیمش نقشی ویژه داشت.

از بازیکنان بزرگ و باتجربه تیم ملی کشورمان انتظار داشتیم در بازی سرنوشت‌ساز مقابل قطر عملکرد به‌مراتب بهتری داشته باشند اما به جرات می‌توان گفت اکثر نفرات مطرح و سرشناس تیم ملی مقابل قطر خوب بازی نکردند. نمی‌توان منکر شد که یکی از تفاوت‌های مهم دو تیم وجود بازیکنی مثل اکرم عفیف در تیم ملی قطر بود که خداداد عزیزی در مورد او گفت فراتر از سطح آسیا فوتبال بازی می‌کند.

اکرم عفیف در پایان مسابقه از سوی مسئولان برگزاری مسابقات به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و حالا قطری‌ها امیدوارند او در فینال هم نمایش درخشان روز بازی با ایران را تکرار کرده و در نهایت تیمش را برای دومین دوره پیاپی قهرمان جام ملت‌های آسیا کند. اما آن‌چه که درمورد ایران باقی است این‌که چه کسی می‌توانست نقش اکرم عفیف را برای تیم ملی ایفا کند؟

این مطلب را هم ببینید: حمله مایلی‌کهن به قلعه‌نویی؛ سال ۲۰۰۷ هم با همین مربی اوت شدیم/ تمام امکانات برای تیم ملی مهیا بود/ خداداد همه حرف‌ها را زد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ___ IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    قطر خوب نبود ما هم خیلی بد بودیم . ینی قطر تنها کارش پرس به مناطق حمله و توپ میرسید به عفیف و معز علی و گللل . همین . کاش برنامه ای داشتیم واسه این دو تا .
    • حمیدرضا IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      قطرخیلی عالی بود وتمام بازیکنان ماروعقب زده بودند فقط جهانبخش بازی میکردبقیه ازترس تکان نمی خوردند بی غیرتهای بی تعصب
  • امیر IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    با گروهبان قندلی همه جور ناکامی را تجربه خواهیم کرد!!
  • محمد علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    با سلام فقط به طارمی باختیم . تمام . هر موقع تو تیم ملی بازی کرده خراب خراب و بدترین عملکرد رو داشته . کاش بجای امید ابراهیمی او خداحافظی می‌کرد از تیم ملی .
  • مجید IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    هنوزم تو شوکم و باور ندارم مفت میتونستیم قهرمان بشیم ایران به قلعه نویی و کادرش باخت نقاط ضعف تیم که کاملا فاحش بود بر طرف نشد در صورتی که کاملا برای همه حتی غیر فوتبالی هم عیان بود تیم پر ضعف و اشتباه خصوصا تو فاز دفاعی هر توپ ساده ای که میاد دفاع از هم میپاشید ساختار بهم ریخته و سر در گم و موقعیتهای کاملا ساده تبدیل به موقعیت خطر ناک و گل میشود تیم پر استرس و نامتعادل بود و به غیر نیمه دوم جلو ژاپن ایران کاملا تیم ضعیفی بود تو تمام نقاط خصوصا خط دفاعی با یه پاس عادی دفاع وا میداد تمام تعویض ها ی تیم اشتباه مربی در سطح ۱ اینجا به کار تیم میامد که متاسفانه در دسترس نبود بترسی باختی
  • سهیل IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    کاش نور الهی فرشاد احمد زاده سرلک نور افکن بودن دفاع فوق العاده ترسو پر اشتباه و پر استرس با یه پاس عادی ساختار دفاعی متلاشی و نابود میشد واقعا جای تاسف و تعجب داره
  • ع ق QA ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    دانش مربی ما راه قطریها را هموار کرده بود آیا خطیر مدارک را فروخته بود ؟!
  • اردشیر IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    ما هم اکرم عفیف داشتیم ولی روی نیمکت بود مهدی قائدی.
  • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اینهمه فوتبالیست خوب درشهرستاتهای مختلف وجود داره استعداد فوتبال دارن مربیان بگردند مثل اکرم عفیفی درکل ایران پیدانمیشه خوب مربیان تیم ملی بگردن استعدادکشف کنند درتیمهای پایه آموزش بدن برای چنین روزی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی