نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
رازهایی که درباره مدال المپیک ۲۰۲۴ پاریس باید بدانید؛ از شکل هندسی خاص تا بنای تاریخی/ اگر برج ایفل را می‌خواهید باید قهرمان المپیک شوید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت خواهند کرد، اکنون انگیزه بیشتری برای رسیدن به سکو دارند چراکه علاوه بر مدال طلا، نقره یا برنز، قطعه کوچکی از پاریس و برج ایفل را نیز به دست خواهند آورد.

«به قهرمانان المپیک آتی پاریس یک قطعه از برج ایفل اهدا خواهد شد»، این جمله را برگزارکنندگان این رویداد در روز پنجشنبه با رونمایی از مدال‌های المپیک اعلام کردند. در ساخت این مدال‌ها از ضایعات فلزی این بنا استفاده شده است. تیری ربول، مدیر خلاقیت پاریس ۲۰۲۴، گفت: «ایده این بود که المپیک را به نمادهای فرانسه پیوند بدهیم. نماد مطلق پاریس و فرانسه برج ایفل است. این فرصتی است برای ورزشکاران که قطعه‌ای از پاریس را با خود داشته باشند.»

نشان‌های ۱۸ گرمی شش ضلعی (فرانسوی‌ها گاهی کشورشان را هگزاگون خطاب می‌کنند، به خاطر شکل کلی کشور که شبیه به شش ضلعی است) توسط جواهرساز «شومه» طراحی شده و از آهنی ساخته شده که در طول تعمیرات گذشته از برج گرفته شده و سال‌ها در انباری که مکان آن مخفی است نگهداری می‌شود. این قطعات در مرکز مدال‌های طلا، نقره و برنز قرار گرفتند، حلقه‌هایی با شیارهایی که پرتوهای نوری را به بیرون می‌تابد؛ برگرفته از طرح تاج در آرشیو شومه. در پشت مدال‌ها الهه یونانی پیروزی (نایکی) و آکروپولیس در یک طرف و برج ایفل در سمت دیگر دیده می‌شوند. مدال‌های پارالمپیک نمای برج ایفل را از زیر نشان می‌دهند و پاریس ۲۰۲۴ با خط بریل روی آنها نوشته شده که ادای احترامی به مرد فرانسوی است که این خط را اختراع کرد. ۵۰۸۴ مدال توسط ضرابخانه فرانسه، Monnaie de Paris تولید شده است.

رازهایی که درباره مدال المپیک ۲۰۲۴ پاریس باید بدانید؛ از شکل هندسی خاص مدال تا بنای تاریخی روی آن/ اگر برج ایفل را می‌خواهید باید قهرمان المپیک شوید

پائولین درولد، بازیکن فرانسوی تنیس با ویلچر به خبرنگاران گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که قطعات برج ایفل در خانه می‌مانند.» کشتی‌گیر فرانسوی کومبا لاروکه نیز افزود: «اینکه دستیابی به آنها تا این حد نزدیک است انگیزه بیشتری برای ما ایجاد می‌کند.»

بیشتر بخوانید: تصاویر| نگاهی به «شهر ورزشی» ۴۰ میلیارد پوندی برای المپیک ۲۰۳۶؛ مصر هم مانند عربستان «شهر» می‌سازد!/ آرزوی مردم سرزمین فرعون برآورده می‌شود؟

رازهایی که درباره مدال المپیک ۲۰۲۴ پاریس باید بدانید؛ از شکل هندسی خاص مدال تا بنای تاریخی روی آن/ اگر برج ایفل را می‌خواهید باید قهرمان المپیک شوید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی