نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پرت کردن شیرینی، شکلات و پاکت سیگار به زمین/ پای سرمایه‌گذاران خارجی را به لیگ باز نکنید! +عکس
منبع: Daily Star
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازی بایرلورکوزن و بایرن‌مونیخ به دلیل اعتراض هواداران و پرت کردن صدها اقلام کوچک از جمله شیرینی و شکلات در زمین با تاخیر برگزار شد.

بایرلورکوزن و بایرن‌مونیخ پشت به پشت هم در صدر جدول بوندس‌لیگا قرار دارند و هواداران بر این باور هستند که برنده بازی بین این دوتیم می‌تواند از مزیت روانی برای ادامه و کسب عنوان قهرمانی استفاده کند. اما هواداران بایرلورکوزن در آستانه بازی بزرگ خود با باواریایی‌ها در روز شنبه دست به اعتراض عجیبی زدند و صدها اقلام کوچک را به زمین پرت کردند و شروع بازی حدود ۱۰ دقیقه به تعویق افتاد.

این کار بخشی از اعتراض گسترده‌تر علیه بوندس‌لیگا برای تضمین قراردادهای سرمایه‌گذاری خارجی بود. لیگ فوتبال آلمان (DFL) قرار است ۸ درصد از حقوق تلویزیون و بازاریابی خود را در یک قرارداد ۲۰ ساله به ارزش حدود ۹۰۰ میلیون پوند بفروشد.

کارکنان امنیتی به داخل زمین ریختند تا با عجله آشفتگی‌ها را برطرف کنند و زمین را از اقلامی نظیر شیرینی، شکلات، پاکت سیگار و اشیاء کوچک دیگر پاکسازی کنند. پیش از این، بازی اونیون برلین با وولفسبورگ حدود نیم ساعت به تعویق افتاد چرا که هواداران دو تیم توپ‌های تنیس را به زمین پرتاب می‌کردند، در حالی که روز جمعه هواداران روی تیرک دروازه‌ها قفل دوچرخه زدند و باعث شدند بازی‌ هامبورگ و هانوفر با تاخیر برگزار شود.

ترس هواداران از این است که DFL توسط سرمایه‌گذاران خارجی تحت فشار قرار گیرد تا ساختار مسابقات را تغییر دهد و بینندگان تلویزیونی را بالاتر از هواداران حاضر در استادیوم‌ها در اولویت قرار دهد. بوندس‌لیگا از سال ۱۹۹۸ تحت قانون ۱+۵۰ عمل می‌کند به این معنی که حق رای در یک باشگاه باید به طور کامل یا با اکثریت متعلق اعضای آن باشگاه باشد. این امر مانع از کنترل عوامل بیرونی و سرمایه‌گذاران خارجی و به خطر انداختن یا تغییر غیرقابل برگشت باشگاه یا بخشی از هویت آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: ژابی با یک بایرنی کابوس باواریایی‌ها شد/ نبرد بای‌آرنا شایستگی لورکوزن را ثابت کرد

پرت کردن شیرینی، شکلات و پاکت سیگار به زمین/ پای سرمایه‌گذاران خارجی را به لیگ باز نکنید! +عکس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • استقلالی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    برخی تماشاگران بی فرهنگ ما سنگ وغیره به زمین پرتاب میکنند انان شکلات این است فرق انان بافرهنگ ارزشی خودمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی