تغییر وزن عجیب دوباره قهرمان المپیک/ قاسمپور زیر بار تغییر وزن نمی‌رود
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی تا پایان سال در چندین مسابقه بین‌المللی به میدان می‌روند که کامران قاسم پور دوباره در وزن ۹۷ کیلوگرم محک می‌خورد و گرایی هم در وزن ۷۲ کیلوگرم به میدان خواهد رفت.

اردوی تیم ملی کشتی آزاد فردا ۲۲ بهمن ماه به پایان خواهد رسید و دور جدید تمرینات شاگردان محسن کاوه از ۲۷ بهمن‌ماه دوباره از سر گرفته می‌شود. تیم ملی کشتی آزاد چندین مسابقات بین‌المللی پیش رو دارد و کادر فنی قصد دارد کشتی‌گیران را در مسابقات مختلف محک بزند. بعد از تورنمنت کرواسی که اولین مسابقه رنکینگ‌دار در سال ۲۰۲۴ بود، برخی از آزادکاران به مسابقات جام یاریگین اعزام شدند که همگی دور از انتظار ظاهر شدند و از ۸ کشتی‌گیر آزادکار تنها یک مدال نقره به دست آمد.

تا پیش از پایان سال، مسابقات یاشاردوغو از ۱۷ تا ۲۰ اسفندماه و همچنین مسابقات دانکلوف در بلغارستان پیش روی آزادکاران است، اعضای کادر فنی کشتی آزاد قرار است تمامی کشتی‌گیرانی که در مسابقات قهرمانی آسیا روی تشک بروند در مسابقات یاشاردوغو هم به میدان بفرستد تا کشتی‌گیران ایران در سال منتهی به المپیک در مسابقات مختلف حضور پیدا کنند. در این مسابقه قرار است ۱۰ کشتی‌گیر حضور داشته باشند که نکته قابل توجه این مسابقات حضور کامران قاسم پور در وزن ۹۷ کیلوگرم است.

کامران به دلیل مصدومیت مسابقات جهانی و قهرمانی کشور را از دست داد و تنها در مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی شرکت کرد که در این مسابقات برابر حریف خود اسنایدر برای دومین بار شکست خورد و به مدال برنز رسید.

البته علاوه بر نفرات اصلی، اعضای کادر فنی کشتی‌گیرانی همچون یاسین رضایی در ۶۱ کیلوگرم، عباس ابراهیم‌زاده قهرمان کشور در ۶۵ کیلوگرم و محمدمبین عظیمی در ۹۲ کیلوگرم عازم بلغارستان خواهند شد.

همچنین در کشتی فرنگی، مسابقات جام وهبی امره به میزبانی ترکیه و مسابقات جام نیکلا پتروف در صوفیه بلغارستان در روزهای ۷ تا ۱۰ مارس (۱۷ تا ۲۰ اسفند) برگزار خواهد شد که ۶ فرنگی‌کار کشورمان در این تورنمنت شرکت خواهند کرد، نکته قابل توجه حضور محمد گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم در مسابقات نیکلا پتروف است که همین موضوع مورد انتقاد اهالی کشتی قرار گرفت.

محمدرضا گرایی پیش از هم در مسابقات جهانی در وزن ۶۷ کیلوگرم به میدان رفت در حالی که در مسابقات پیش از جهانی در وزن ۷۲ کیلوگرم محک خورده بود، با این حال طبق تصمیم کادر فنی باز هم قرار است گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم به مسابقات اعزام شود تا وضعیت فنی او را مورد بررسی قرار بدهند. به نظر می‌رسد کادر فنی قصد دارد گرایی را تحت فشار قرار ندهد تا برای مسابقات پیش رو آماده باشد.

مسابقات جام وهبی امره برخی از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به حساب می‌آید که طبق تصمیم کادر فنی اوزان المپیکی به این مسابقات اعزام خواهند شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی