نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
گلر پرسپولیس زیر ذره‌بین سنگربان سابق استقلال؛ جاگیری بیرانوند اشتباه بود/ گلرها از لحاظ ذهنی خسته می‌شوند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سنگربان اسبق استقلال و تیم ملی تاکید دارد دروازه‌بان پرسپولیس روی گلی که در اراک خورد اشتباه جایگیری داشت.

پرسپولیس در حالی نیم‌فصل دوم را آغاز کرد که با یک گل مغلوب آلومینیوم اراک شد و یکی از گل‌های خاص این فصل را در آن مسابقه شاهد بودیم. گلی که خیلی‌ها آن را به اشتباه علیرضا بیرانوند نسبت می‌دهند. در همین رابطه هادی طباطبایی دروازه‌بان اسبق استقلال و تیم ملی طی گفت‌وگو با خبرورزشی آن صحنه را به صورت فنی برایمان نقد کرد و البته در مورد استقلال هم با او صحبت کردیم.

الان که با شما صحبت می‌کنیم هنوز بازی استقلال مقابل صنعت نفت آغاز نشده ولی اختلافات میان جواد نکونام و علی خطیر علنی شده و به بالاترین حد ممکن رسیده است. چرا چنین فضایی را در استقلال شاهد هستیم و آیا این مسئله روی روند نتیجه‌گیری تیم در دور برگشت تاثیر می‌گذرد؟
دعوای آقایان خطیر و نکونام از ابتدای فصل وجود داشت و ماجرایی که در چند روزه اخیر دیدیم در واقع همان آتشی بود که برای یک مدت زیر خاکستر رفته بود. اختلافات آن‌ها حل نشده بود و فقط برای مدتی از نظرها پنهان شد ولی دوباره خودش را عیان کرد. استقلال فرصت طلایی نقل و انتقالات تابستانی را از دست داد و همین مسئله باعث ناراحتی کادر فنی شد. آن‌ها درست می‌گویند چون احتمال دارد مهلت نقل و انتقالات زمستانی هم از دست برود. استقلال تا این‌جای کار با وجود از دست دادن فرصت نقل و انتقالات ابتدای فصل توانست با زحمت کادر فنی و همت بازیکنان و هواداران این تیم به صدر جدول برسد و واقعا حیف است چنین موقعیتی از دست برود. به نظرم باید یک فکر اساسی برای مدیریت باشگاه استقلال کرد. یکسری افراد هستند که یا همیشه در استقلال حضور دارند یا این‌که پشت پرده برای این باشگاه لابی می‌کنند و تاثیرگذار هستند. تا وقتی چنین افرادی باشند، این مشکلات هم وجود دارد.

به نظر شما در ماجرای نکونام و خطیر حق با چه کسی است؟
سرمربی در واقع سکاندار استقلال است و تمام ارکان مدیریتی باید طوری کار کنند تا شرایط برای بهتر نتیجه گرفتن او و تیمش فراهم شود. باید یک عده بنشینند و این مشکلات را بررسی کنند. البته وقتی من از بیرون به عنوان یک آدم بی‌طرف نگاه می‌کنم باید به کادر فنی حق بدهم چون استقلال متضرر شده است این تیم حتی به اردو هم نرفت چون بازیکنان مد نظر سرمربی جذب نشده بودند.

برسیم به بازی آلومینیوم و پرسپولیس. از علیرضا بیرانوند به خاطر گلی که دریافت کرد انتقادات زیادی شده است، شما خودتان همراه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا حضور داشته‌اید و فضای این مسابقات را می‌شناسید. به نظرتان بیرانوند در داخل زمین اشتباه فنی داشت یا این‌که هنوز به خاطر اتفاقات جام ملت‌های آسیا تمرکز لازم را ندارد؟
بازیکنان بزرگ و درجه اول اگر نتوانند اتفاقات را هضم کرده و خیلی زود تمرکز لازم را به دست آورند، قطعا به مشکل برمی‌خورند. من برای پرسپولیس و هوادارانش احترام بسیار زیادی قائل هستم و حرفی هم که این‌جا می‌زنم اصلا رنگی و طرفداری نیست بلکه یک مبحث فنی است. شما به عنوان روزنامه‌نگار آمار را بررسی کنید و عملکرد ۵ دروازه‌بان اول ایران در حال حاضر را ببینید تا متوجه شوید هر کدام از آن‌ها چقدر نوسان داشته‌اند. در مورد گلی که بیرانوند خورد اگر بخواهیم از منظر فنی نگاه کنیم، جاگیری غلطی داشت. او در جاگیری اشتباه کرد و اگر عقب‌تر می‌ایستاد، اصلا دیگر نیازی به شیرجه وجود نداشت و می‌توانست توپ را با پا دفع کند. حالا این‌که تمرکز نداشت یا حواسش به بازی نبود مسئله دیگری است. من خودم دروازه‌بان بوده‌ام و شرایط دروازه‌بانی را کاملا می‌شناسم. گلرها اگرچه در قیاس با سایر بازیکنان خستگی جسمانی به مراتب کمتری دارند ولی به خاطر حساسیت منطقه‌ای که بازی می‌کنند و وظیفه‌ای که بر عهده دارند، گاهی اوقات دچار خستگی ذهنی می‌شوند و این حقیقتی غیر قابل کتمان است.

در همین ارتباط: بازوبند به بیرانوند نساخت/ دلیل گل‌های بدی که ستاره پرسپولیس دریافت می‌کند، چیست؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد رضا IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    آقای بیرانوند تا هنوز ی زره محبوبیت داری خداحافظی کن، قشنگی خداحافظی ب تو اوج بودن و خداحافظی کردنه، با اون بازیهای درخشانت تو جام ملتها هم دیگه هیچکس قبولت نداره، خداحافظی کن سنگینتره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی