نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
واکنش‌های احساسی به مرگ شوکه‌کننده آندریاس برمه در ۶۳ سالگی/ آسوده بخواب اندی عزیز!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بعد از بکن باوئر، حالا فوتبال آلمان در شوک از دست دادن یکی دیگر از اسطوره‌های خود قرار گرفته است.

فوتبال آلمان با یک خبر شوکه کننده و البته تلخ مواجه شد. آندریاس برمه، اسطوره فوتبال این کشور، بامداد سه شنبه بر اثر سکته قلبی درگذشت. برمه که یکی از اسطوره‌های فوتبال آلمان و زننده گل قهرمانی تیم ملی این کشور در جام جهانی ۱۹۹۰ بود، در سن ۶۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

این ستاره سابق فوتبال آلمان که بسیاری او را یکی از بهترین مدافعان کناری تاریخ فوتبال جهان می‌دانند در طول دوران حضورش در مستطیل سبز در ۸۶ بازی با پیراهن تیم ملی آلمان به میدان رفت و در سطح باشگاهی هم در تیم‌‎های بزرگی چون بایرن مونیخ و اینتر توپ زد.

روزنامه ورزشی بیلد خبر داد که برمه در واقع دوشنبه شب در مونیخ و بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفته است. گفته شده است که او بلافاصله پس از سکته به کلینیکی در نزدیکی آپارتمانش انتقال داده شد اما تلاش‌ پزشکان و کادر درمان برای نجات جان او نتیجه نداد.

بسیاری از رسانه‌های آلمانی پیش از این خبر داده بودند که این اسطوره فوتبال آلمان به شدت تحت تاثیر مرگ فرانتس بکن باوئر که مدتی قبل از دنیا رفت قرار گرفته بود و از این که مربی سابقش درگذشته بسیار ناراحت و سوگوار بود.

درگذشت آندریاس برمه جامعه فوتبال آلمان را سوگوار کرد. خیلی‌ها نسبت به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادند. آندریاس برمه تنها گلزن فینال جام جهانی ۱۹۹۰ مقابل آرژانتین بود که پیراهن کایزرسلاترن، بایرن و اینتر را به تن کرد و در نهایت بر اثر سکته قلبی درگذشت.

بایرن نسبت به این اتفاق اینطور واکنش نشان داد: «باشگاه بایرن از مرگ ناگهانی آندریاس برمه عمیقا شوکه شده است و با دوستان و نزدیکانش ابراز همدردی داریم. ما همیشه آندریاس برمه را در قلبمان به عنوان یک قهرمان و حتی بیشتر به عنوان یک شخص بسیار خاص نگه خواهیم داشت. او همیشه بخشی از خانواده بایرن خواهد بود. در آرامش بخواب اندی عزیز!»

این بازیکن پیش از این موفق شده بود گل قهرمانی تیم ملی آلمان در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ را تحت هدایت بکن باوئر برابر تیم ملی آرژانتین در دقیقه ۸۵ این بازی به ثمر برساند و عنوان قهرمانی را برای آنها به ارمغان بیاورد.

برمه در طول دوران فوتبالش در سه جام جهانی ۱۹۸۶، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ و همچنین جام ملت‌های اروپای ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۱۹۹۲ با پیراهن تیم ملی آلمان به میدان رفت و دو عنوان نایب قهرمانی هم با تیم ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۸۶ و یورو ۱۹۹۲ کسب کرد.

باشگاه کایزرسلاترن نیز در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «باشگاه کایزرسلاترن برای از دست دادن آندریاس برمه سوگوار است. او در مجموع ۱۰ سال پیراهن شیاطین سرخ را بر تن کرد و با این تیم قهرمان شد. او سال ۱۹۹۰ با ضربه پنالتی‌اش، تیم ملی آلمان را به قهرمانی جام جهانی رساند و در نهایت به یک اسطوره در فوتبال تبدیل شد. آسوده بخواب، آندریاس برمه!»

باشگاه ایتالیایی اینتر جایی که برمه با این تیم قهرمان جام یوفا (۱۹۹۱) شد نیز در ایکس نوشت: «یک بازیکن بزرگ، یک هوادار عالی. برای همیشه یک اسطوره.»

باشگاه هامبورگ نیز نوشت: «ما در غم از دست دادن آندریاس برمه، که در ۶۳سالگی درگذشت، غمگین‌ایم. با خانواده، بستگان و دوستان او ابراز همدردی می‌کنیم. اندی در آرامش بخواب!»

اشتفان کونتس، هم‌تیمی سابق برمه که در کایزرسلاترن با او بازی می‌کرد، در پستی اینستاگرامی نوشت: «این خبر شوکه‌ام کرد. از صمیم قلبم به خانواده برمه تسلیت می‌گویم. حضور در زمین در کنار شما باعث افتخار بود. سفر بی‌خطری داشته باشی اندی!»

بوریس بکر، اسطوره تنیس آلمان، نیز نوشت: «باورنکردنی است که چقدر سریع می‌توان تمام شد! فکر من پیش دو پسرش است. آسوده بخواب!»

بیشتر بخوانید: آندریاس برمه؛ از مسئولیت نظافت سرویس بهداشتی تا گزینه شدن برای سرمربیگری استقلال!/ روزی که اسطوره آلمانی برای کاری غیرمنتظره به ایران آمد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حاج قدرت IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    تو جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا واقعا درخشید ودرکنار ماتیوس و توماس هسلر مثلثی بودن که آلمان فاتح جام جهانی کردن و با گل از روی نقطه پنالتی در فینال که مارادونا کاپیتان آرژانتین بود عملکرد درخشان خودش تکمیل کرد ..واقعا حیف شد..روحش شاد.
  • حمید غلامی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    و گاهی چقدر زود دیر میشود بدرود آندریاس برمه متشکرم به خاطر خاطرات فوتبالیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی