نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی چلسی - لیورپول (فینال جام اتحادیه ۲۰۲۴-۲۰۲۳)
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اولین قهرمان فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ فوتبال انگلیس در ورزشگاه ومبلی و در فینال جام اتحادیه بین چلسی و لیورپول مشخص خواهد شد.

یک‌شنبه شب از ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه ومبلی لندن میزبان فینال جام اتحادیه انگلیس خواهد بود، دیداری که این فصل چلسی و لیورپول دو سر آن هستند و کریس کاوانا هم قضاوت آن را برعهده خواهد داشت.

چلسی؛ دلخوشی پوچ و شاگردانش

در تورنمنت‌های اروپایی که حضور ندارند و در لیگ برتر انگلیس هم شانسی برای قهرمانی نخواهند داشت. تنها دلخوشی چلسی متحول شده با مائوریسیو پوچتینو در جام‌اتحادیه و جام‌حذفی است. در اتحادیه امشب امیدوارند پس از ۹ سال جام را به خانه ببرند و در استمفوردبریج به نمایش درآورند. چلسی این فصل عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته و نمی‌توان پیش از یک دیدار نتیجه‌شان را حدس زد. اگرچه در نیم‌فصل اول سه تساوی از لیورپول، آرسنال و منچسترسیتی گرفتند، اما نکته مهم‌تر این است که مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس پیروز نشده‌اند. از لیورپول هم سه هفته پیش ۴ گل دریافت کردند. به نظر می‌رسد شانس تیم پوچ برای قهرمانی در جام‌اتحادیه به مراتب از رقیب کمتر باشد، اما تنها دلخوشی‌شان همین فینال است.

لیورپول؛ هدف بزرگ کلوپ در آخرین فصل

حالا می‌دانیم که لیورپول فصل بعد دیگر یورگن کلوپ را روی نیمکت خودش نخواهد دید و سرمربی محبوب آلمانی به‌دنبال به‌جای گذاشتن میراثی ماندگار در آخرین فصل است. برای او که قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده، جالب‌تر است که لیگ اروپا را ببرد که هیچ‌وقت نبرده. در لیگ برتر رقابت جدی در جریان است و لیورپول شانس بزرگی برای قهرمانی خواهد داشت. هدف کلوپ در پایان فصل بی‌شک سه‌گانه داخلی خواهد بود. امشب می‌تواند برای دومین مرتبه جام کوچک ومبلی را به مرسی‌ساید ببرد. لیورپول با آمادگی فعلی حتی شانس قهرمانی در جام‌حذفی را هم خواهد داشت. با وجود مصدومان پرتعداد، باز هم خللی در روند حرکتی لیورپول ایجاد نشده است. این جام می‌تواند روحیه آن‌ها را برای رقابت در آخرین ماه‌های فصل و آخرین روزهای حضور کلوپ، بالاتر ببرد.

آخرین بازی
سی‌ویکم ژانویه ۲۰۲۴ در ورزشگاه آنفیلد، لیورپول دیداری از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس مقابل چلسی را با نتیجه ۴-۱ از این حریف برد. ژوتا، بردلی، سوبوسلای و دیاس گل‌های لیورپول را زدند و انکونکو تنها گل چلسی را به ثمر رساند.

آمار بازی
۹) پرافتخارترین تیم جام اتحادیه انگلیس بعد از ۲ سال شانس دارد دهمین جام خودش را کسب کند. لیورپول با ۹ جام پرافتخارترین تیم این تورنمنت است و چلسی هم با ۵ جام در رده پنجم قرار دارد.
۲) از آخرین قهرمانی لیورپول در جام اتحادیه ۲ سال می‌گذرد، در حالی که چلسی آخرین مرتبه ۹ سال قبل این جام را کسب کرده است.
۲) لیورپول و چلسی ۲ مرتبه در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۲۲ در فینال جام‌اتحادیه به مصاف هم رفته‌اند که اولی را چلسی برد و دومی را لیورپول.
۱) یورگن کلوپ یک قهرمانی در جام‌اتحادیه دارد. مائوریسیو پوچتینو فقط یک مرتبه به فینال این تورنمنت رسیده که با تاتنهام بوده و مقابل چلسی تیم فعلی‌اش شکست خورد.
۸۱) در ۸۱ دیدار لیورپول و چلسی در تمامی رقابت‌ها از تاریخی که لیگ برتر شروع شده، ۲۹ بازی را لیورپول برده، ۲۷ بازی را چلسی برده و ۲۵ بازی مساوی شده است.
۷) پس از ۷ تساوی در رقابت‌های مختلف در وقت‌های معمول، سرانجام ماه گذشته طلسم تساوی‌ها در دیدارهای این دو تیم شکست و لیورپول با نتیجه ۴-۱ چلسی را برد.
۲) لیورپول در کل مسابقات داخلی فصل جاری ۲ شکست داشته که در لندن و مقابل تیم‌های تاتنهام و آرسنال بوده است.
۷) یورگن کلوپ در دوران حضورش در لیورپول از سال ۲۰۱۵ موفق شده ۷ جام به ویترین افتخارات این تیم اضافه کند. او این فصل شانس دارد ۴ جام دیگر به‌دست آورد. لیورپول در لیگ برتر انگلیس، جام اتحادیه انگلیس، جام حذفی انگلیس و لیگ اروپا همچنان در رقابت است.
۱۳) یورگن کلوپ و مائوریسیو پوچتینو ۱۳ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که سرمربی آلمانی ۷ برد کسب کرده و سرمربی آرژانتینی فقط یک مرتبه پیروز شده است. ۲ بازی بین این دو مربی هم با تساوی خاتمه یافت. مهم‌ترین رویارویی آن‌ها هم فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۱۹ بود که لیورپول با برتری ۲-۰ مقابل تاتنهام به جام قهرمانی رسید.
۴) کودی خاکپو با ۴ گل زده در جام‌اتحادیه نقش پررنگی در فینالیست شدن لیورپول داشته است. تنها مورگان راجرز از میدلزبورو با ۵ گل بالاتر از او قرار دارد.

مصدومان و محرومان
وسلی فوفانا، ریس جیمز، بنوا بادیاشیله، رومئو لاویا، مارک کوکوریا و لسلی اوگوچوکوو مصدومان چلسی از مدت‌ها پیش هستند که به فینال جام‌اتحادیه هم نخواهند رسید. لیورپول هم آلیسون بکر، جوئل ماتیپ، دیوگو ژوتا، ترنت الکساندر آرنولد، تیاگو آلکانتارا، کرتیس جونز و استفان بایچتیچ را در اختیار نخواهد داشت. خبر بد این که سه ستاره کلیدی تیم یورگن کلوپ یعنی محمد صلاح، داروین نونیس و دومینیک سوبوسلای هم آسیب دیده‌اند و شاید به این بای نرسند. البته احتمال رسیدن صلاح و نونیس بیشتر است.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
پتروویچ، گوستو، دیساسی، کولویل، چیلول، کایسدو، فرناندس، پالمر، گالاگر، استرلینگ و جکسون
لیورپول: کِلِهِر، بردلی، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، مک‌آلیستر، اندو، خراون‌برخ، صلاح، دیاس و نونیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی