رفع تکلیف از حذف دوباره استقلال و پرسپولیس؛ بالاخره مالکیت مشترک مشکل هست یا نیست؟/ باز هم بزرگان حذف می‌شوند و آب از آب تکان نمی‌خورد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هشدار جدید فدراسیون فوتبال در مورد سرنوشت استقلال و پرسپولیس در آسیا را باید جدی گرفت.

در شروع دوباره لیگ برتر و در حالی که به شکل معمولی همه توجهات به نتایج تیم‌ها حاشیه‌های مرسوم و معمول فوتبال بود، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال روی خط یک برنامه تلویزیونی آمد و حرف‌های بسیار مهمی زد. حرف‌های آنقدر مهم که باید بسیار آن را جدی گرفت اما در کمال تعجب و تاسف انگار این اتفاق نیفتاده است. همین ابتدا و قبل از مرور و نقد حرف‌های آقای زارعی باید گفت که مسئولیت  فدراسیون با این هشدارها سلب نمی‌شود اما این به معنی سلب مسئولیت از دیگران هم نیست.

زارعی در بخش اول حرف‌هایش می‌گوید: «تاج به هر آن کسی که می‌توانسته این مشکل را حل کند، اطلاع‌رسانی کرده که اگر این موضوع حل نشود، مشکلات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی پیش می‌آید.»

دیگر روشن‌تر از این نمی‌توان منظور را رساند! رئیس فدراسیون فوتبال به هر کس که دستش رسیده و می‌توانسته گفته که بیایید و این مشکل را حل کنید اما آیا فقط با گفتن از انسان سلب تکلیف می‌شود؟ قطعاً خیلی ها در این ماجرا به خود آقای تاج امید دارند که با توجه به جایگاه و روابطش در AFC به فوتبال کمک کند! البته این را می‌پذیریم که این مشکل در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال نیست اما رییس فدراسیون می‌تواند برای حل آن کمک کند. پس با هشدار و گفتن ایشان موضوع تمام شده نیست.

اما بخش دیگری از این صحبت‌ها که ابهام دارد: «این بحثی که مالکیت مشترک اجازه نمی‌دهد هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در آسیا باشند صحت ندارد اما با وضعیت مالکیت کنونی این دو باشگاه نمی‌توانند همزمان در آسیا شرکت کنند!» بالاخره ما نفهمیدیم که مشکل مالکیت دردسر این دو باشگاه برای حضور در آسیا هست یا نیست؟ اگر هست که ایشان چرا می‌گوید صحت ندارد و اگر نیست، چرا هشدار می‌دهید که باید هرچه زودتر این مشکل را حل کرد تا دردسرهای بعدی از راه نرسد؟ و اگر این مشکل مانع حضور آنها در آسیا نیست، کدام مشکل مانع می‌شود؟

در بخش سوم آقای زارعی می‌گوید: «سال گذشته به ای‌اف‌سی گفتیم این باشگاه‌ها ده، یازده درصد از سهام‌شان را عرضه کرده و در حال خصوصی‌شدن هستند و ای‌اف‌سی پذیرفت این مالکیت مانعی بر سر راه حضور دو باشگاه در آسیا نباشد. امسال AFC می‌گوید قولی که پارسال دادید را عملی کنید و متاسفانه تا این لحظه اسناد نشان می‌دهد تغییری صورت نگرفته است.» می‌دانیم فوتبال ایران در سال‌های اخیر بارها از بابت همین وعده‌های شعاری و نادرست آسیب دیده و متاسفانه صداقت ما نزد فیفا و ای اف سی زیر سوال رفته است. ما کار بسیار سختی برای بازگرداندن اعتماد داریم و مشخصا و مسلماً خلف وعده دوباره اصلاً گزینه مطلوبی نیست!

و اما بخش پایانی و لپ کلام جناب زارعی؛ «تا نیمه فروردین ماه برای حل این مشکل فرصت وجود دارد.» کیست که در این فوتبال نداند رویای خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس دهه‌ها بین دولت‌های مختلف دست به دست شده و هرگز به جامعه عمل و حقیقت نرسیده است. همه دولت‌ها در این سال‌ها از بازوی استقلال و پرسپولیس و محبوبیت عمومی آنها برای منافع اجتماعی اقتصادی و سیاسی استفاده کرده‌اند و هیچکس حاضر به از دست دادن این دو اهرم پرقدرت نیست!

از این نیمه فروردین‌ها، ما در این سال‌ها زیاد دیده‌ایم و متاسفیم که باور نمی‌کنیم تا آن زمان اتفاقی بیفتد! از نیمه اسفند کشور تقریباً به تعطیلی می‌رود و تا نیمه فروردین اصلاً کسی سر کارش نیست که بخواهد پیگیر موضوعی باشد! تازه موضوعات مهم نه این موارد! وقتی این حقایق را کنار هم می‌گذاریم متوجه می‌شویم که چرا فدراسیون در این مقطع زمانی این هشدار را داد. شک نکنید آخر فروردین یا اوایل اردیبهشت مثل سال‌های گذشته اعلام می‌شود که این دو تیم از آسیا بیرون مانده‌اند و مثل همیشه مسابقه کی بود کی بود من نبودم راه می‌افتد.

چهار نفر در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند تقصیر را گردن یکدیگر می‌اندازند و بعد همه چیز مشمول گذر زمان می‌شود و فراموش! و بعد از آن روز از نو روزی از نو! دوباره همین مسئولان بر سر کارند و دوباره از منافع فوتبال استفاده می‌کنند و دوباره سال‌های بعد همین ماجرا تکرار می‌شود! هشدار فدراسیون فوتبال برای این است که در آن روز کسی به مسئولین این فدراسیون اعتراض نکند و آن روز آنها این مدرک را دارند که ما هشدار داده بودیم اما کسی جدی نگرفت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • مافیای لنگ IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    باز هم استقلال حذف میشه و لنگ سوگلی حکومت به ناحق جاش میره آسیا آب از آب تکون نمیخوره😏
    • مرتضی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      شما برید ۶ تا از العین بخورید؟
    • لنگی نباشیم IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      آقای مرتضی! لنگ هم ۵ تا از الغرافه خورد و ۶ تا هم رفت و برگشت از الهلال😄
    • ننگ بر مافیای سرخ IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      وقتی همین الان هم مشکل مالکیت این دو تیم رو داریم یعنی استقلال قهرمان طلایی و بدون باخت رو عامدانه و با کثیفترین شکل ممکن حذف کردن تا پرسپولیسی که تا گردن در مشکلات و فریبکاری و انواع و اقسام بدهی و .... فرو رفته رو با کمک افرادی مثل حمید سجادی وزیر قبلی ورزش و قربانزاده ها به مصاف آسیایی بفرستند تا از کنار آن اندک سود دلاری برایشان آورده داشته باشد و هم اینکه هواداران جوان و پرشور این تیم را همراه و همداستان خود کنند که البته برعکس شد و هم پول و فرش و آبرو و ....دادند هم مفتضحانه شکست خوردند و حالا دوباره با وقاحت تمام همان حرفها را تکرار میکنند
  • ج IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    اسیا کار به این موارد ندارد هرچه هست از داخل اب میخوره حق حساب گروهی درداخل داده نشده. واین دوباشگاه را گروه گذاشتن وگرنه چگونه نماینده از لبنان واردن وعراق است. ایا اینها تمام شرایط اسیایی را که در داخل صحبت میکنند دارند. بحث حق حساب است
  • قهوه ساز دلونگی CH ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    آقای خطیر باید گردن بگیره، آقای ایکسی که آقای خطیر رو انتخاب کرده باید گردن بگیره، آقای ایگرگی که آقای ایکس رو انتخاب کرده باید گردن بگیره، آقای زِدی که آقای ایگرگ رو انتخاب کرده باید گردن بگیره و تا ... اون بالایی.
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    کار بسیار ساده است: جداسازی مالکیت. مشکل کجاست؟ وزارت ورزش و دولت که بصورت مفت و مسلم و خودخوانده شده صاحب این دو باشگاه، نه هزینه میکنه و نه دست از سرشون بر می داره. و از همه مهمتر اینکه هیچی رو هم گردن نمیگیره. به درک که پارسال هوادارای استقلال این همه حرص خوردن و به درک که از همین حالا تا موعد تعیین تکلیف دو باشگاه توسط کنفدراسیون، هوادارای دو باشگاه باز هم حرص و جوش میخورن...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی