لعنت به لابی وقتی جانشینِ کار می‌شود!/ ۱۱ فروردین روز خداحافظی دوباره سرخابی با آسیا؛ عیدی مدیران متخصص برای فوتبال ایران!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

این بار خبرها از عیدی مدیران متخصص برای ورزش و فوتبال ایران خیلی زودتر از موعد منتشر شد!

یادش بخیر، قدیمی‌ها می‌گفتند کت‌وشلوار بعد از عید به درد گل دیوار می‌خورد. منظور این بود که عیدی و هر چیز و هر کاری را باید در زمان مناسبش انجام داد و بعد از آن دیگر نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است! ما ایرانی‌ها عید را جشن می‌گیریم و کلی رسومات و سنت‌های حسنه داریم. همیشه بزرگترها به کوچکترها در این ایام عیدی می‌دهند که ارزش مادی و معنوی بسیاری دارد.

وقتی به استناد حرف‌های زارعی -رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در فدراسیون فوتبال- در مورد خطر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا هشدار دادیم، به رسالت رسانه‌ای خود عمل کردیم. همه می‌دانیم که مسئولان فوق متخصص ما خیلی کاری به رسانه‌ها و نظر مردم ندارند و کار خود را می‌کنند، ما هم کار خودمان را کردیم. وقتی دوشنبه‌شب مهمترین برنامه ورزشی تلویزیون -به عنوان مهمترین رسانه دیداری در کشور- به سراغ همین سوژه رفت، مشخص شد که آن‌ها هم به رسالت خود عمل و کارشان را می‌کنند و البته یعنی خطر بسیار نزدیک است.

مدیرعامل پرسپولیس روی خط آمد و از حرف‌های او مشخص شد که باز هم دوستان مدیر و متخصص که برای ورزش ایران در سطح کلان تصمیم می‌گیرند، کماکان مشغول انجام کار خود هستند! ما نوشتیم و دوشنبه شب گفته شد و همه ایرانی‌ها می‌دانند که در کشور ما از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، تقریبا همه‌جا تعطیل است. حتی ادارات و کارمندانی که سر کار هم می‌روند تمرکزی روی کار ندارند و بیشتر به فکر برنامه‌ریزی برای عید و تعطیلات و خرید هستند! به شکل رسمی بودجه بسیاری ادارات بسته و جلسات به سال بعد موکول می‌شود. ما ایرانی‌ها می‌دانیم وقتی قرار باشد کاری در این بازه زمانی انجام شود، یعنی انجام نخواهد شد! حتی یک کار معمولی یا یک نامه اداری چه رسد به تصمیم‌گیری در مورد مشکلی که چند دهه روی دوش ورزش ایران سنگینی کرده است.

سال‌هاست استقلال و پرسپولیس به تناوب از حضور در لیگ قهرمانان آسیا جا می‌مانند. در دهه‌های قبل این موضوع به خاطر ناکارآمدی مدیران رده پایین و نابابلدی آن‌ها بود که حتی نمی‌توانستند یک مدرک را بارگذاری کنند! اما در سال‌های اخیر کار به ریشه رسید تا خود مدیران ارشد و سطح بالا آستین بالا بزنند. یعنی در گذشته ما به خاطر شاخ و برگ محروم می‌شدیم و حالا به خاطر ریشه! در تمام این سال‌ها مواردی که تیم‌های بزرگ فوتبال ما در آسیا شرکت داشتند، تنها به خاطر دورنمایی بود که مدیران به فیفا و ای‌اف‌سی نشان می‌دادند؛ این‌که مشغول انجام کار برای حل مشکل هستند!

این‌جا نمی‌شود از نهادهای بین‌المللی ایراد گرفت چرا که طی این سال‌ها حسن نیت خود را نشان داده‌اند. وقتی ما گفتیم مشکل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را حل می‌کنیم، به ما زمان دادند. در این سال‌ها گفتیم مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس و خروج از دولتی بودن را حل می‌کنیم، برای آن‌ها ورزشگاه جداگانه می‌گیریم و چه و چه و چه... آن‌ها لااقل سال قبل با حضور پرسپولیس که مدارک را بارگذاری کرده بود موافقت کردند! استقلال حتی مراحل اولیه را هم انجام نداده بود. یعنی مدیریت به سبک دهه ۷۰ و ۸۰ و هیچ ربطی به شرکت آلمانی بررسی‌کننده مدارک یا دشمنی و عناد AFC با ما نداشت! چطور فولاد و سپاهان یا حتی نساجی به این راحتی مجوز می‌گیرند؟

خودمان را گول نزنیم؛ ریشه مشکل همانی است که رضا درویش روی خط برنامه فوتبال برتر گفت. او به کنایه گفت که در جلسه با مدیران ارشد وزارت ورزش -آن‌ها که باید در مورد سرنوشت این دو باشگاه تصمیم بگیرند- برای اولین بار یک آدم متخصص دیده و تعجب کرده او در فوتبال چه می‌کند و اصلا چطور وارد این حلقه بسته شده! درویش راست می‌گفت. همه ما از دیدن یک آدم متخصص در ورزش متعجب می‌شویم. اصلا عادت به این ناپرهیزی‌ها نداریم! اما خب خوشبختانه از یک نفر خیلی کاری برنمی‌آید، حتی اگر آن یک نفر، نفر اول یک وزارتخانه باشد! مگر وزیر قبلی ورزشی نبود؟ همیشه اکثریت با دوستانی است که در حفظ سنت‌ها اصرار دارند و ورزش ایران کماکان عقب باقی خواهد ماند! دیدیم که از سجادی هم برابر این دوستان کاری برنیامد...

لب کلام این‌که این بار خیلی زودتر عیدی مسئولان به فوتبال ایران مشخص شد. مسئولانی که تمام این روزهای آینده را به دنبال کار خود می‌روند و تنها به برگزاری جلسه دلخوش می‌کنند. از نظر آن‌ها کار روزمره یعنی جلسه و خروجی این جلسات دیگر اصلا مهم نیست. نتیجه همین می‌شود که استقلال و پرسپولیس ۱۱ فروردین از آسیا حذف می‌شوند. بعدش را هم همه از حفظ هستیم؛ از وزیر ورزش تا مقامات پایین‌تر مصاحبه می‌کنند و وعده لابی می‌دهند، لابی که نتیجه‌اش را همه می‌دانیم! چند سفر برون‌مرزی و بعد هم انداختن گناه گردن این و آن!

و دوباره روز از نو، روزی از نو! آش همان و کاسه همان! همه مدیران فوق دکترا بر سر کار خود می‌مانند و دوباره یک سال را صرف جلسه می‌کنند تا دوباره در فروردین بعدی تیم‌های ما از لیگ قهرمانان بیرون بمانند! اینجا مشکل در درک مفهوم کلمه لابی است. در تمام دنیا کار می‌کنند و جایی که نیاز شد، لابی می‌کنند اما ما به جای کار، لابی را انتخاب می‌کنیم! آن هم نه در زمان درستش، بعد از این‌که مشکل تبدیل به یک زخم بزرگ شد و دیگر از لابی یا عمل جراحی همکاری برنیامد!

دقیقا مثل کسی که چاقو یا گلوله خورده و بخواهیم با چسب زخم -که همان لابی باشد- او را از مرگ نجات دهیم. پس پیشاپیش تبریک ما را بابت این عیدی مسئولان به فوتبال پذیرا باشید!

بیش‌تر بخوانید: شرط مهم AFC برای استقلال و پرسپولیس؛ این تهدید را جدی بگیرید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • محمود IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    فوتبال ایران بدبخت ترین فوتبال دنیاست چون مسولان نالایق باند باز وبه درد نخور زیاد است تا زمانی که مفت خورها هستند همین آشه همین کاسه
  • ایران و استقلال در تحریم استکبار IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    چی شده به زمین سِفت خوردین ؟ هنوز زمانی از ناجوانمردی بزرگ و وقیحانه آقایان نگذشته ، استقلال قهرمان طلایی و بدون شکست لیگ رو قربانی باند وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال کردین و پرسپولیس رو همه جوره براش سند سازی کردین تا در مسابقات شرکت بدید اونم به گند کشیده شد ؟ چی از سر استقلال میخواهید ؟ پرسپولیس مال خودتون هر کاری هم که بلد هستید و می تونید براش انجام بدید هرچقدر هم که پول و بودجه میخواهید بهش بدید اون اموال و املاک استقلال هم اصلا بنام خودتون سند بزنید اما در کار استقلال دخالت نکنید ، خود مردم تیم خودشون رو بلدند اداره کنند فقط از استقلال دور شوید
    • ایرانی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      وقتی چهارتا نخود مغز یه قضیه ملی رو شخصی و رنگی میکنن. همین میشه دیگه اختلاف بنداز و ریاست کن.. بفهمین لطفا.
    • علی احمدی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      اسمت هم مثل استدلالت بیخود وعجیبه.وقتی نمیتونید مدارک بارگذاری کنید وبفرستید واسه چی از دکل پرسپولیس بالا میری.وقتی بلد نیستید مدارکتون رو کامل کنید بازم دکل پرسپولیس جای خوبیه واسه بالا رفتن.برفرض که رفتید .این چهارجانبه نیست وبابا خسروانی هم نیست که قهرنان بشید.پس لال شو وحرف مفت نزن
    • Ali IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      ازفرط تعصب حتی متن را بدرستی نخواندی ونمی خوانی !! گفته شده علت حذف استقلال همان مدیران عاملی که برایشان سرودست می شکستید وگوسفندبرایشان قربانی کردید بله همانها بودند که چهارتا مدرک را یا بلدنبودند ویا نتوانستند بارگزاری درسایت ای اف سی کنند ،کارگزار ای اف سی هم ایرانی نیست که طرفدارپرسپولیس باشه وازین حرف های خاله زنکی هرچند شماجماعت طرفداراستقلال همگان را پرسپولیسی می دانید غیرازخودتان ،گفتم کارگزار بایدبگویم کارگزار ای اف سی آلمانی هست وبرایش فرقی ندارد توباشی ویا ننه حسن اوکارش را بدرستی انجام میدهدوتمام،مگراینکه اوراهم پرسپولیسی بدانید ،توگفته ای چکار با استقلال دارید !!یعنی تو وافرادی چون تومیخواهید تیم استقلال را ببرید وهروز دریکی از محله هایتان آنرا داشته باشید وبعد پُز آنرا به بقیه بدهید؟ اینست برنامه تان برای اداره استقلال!!پس مبارکتان باشد.
  • چکش همر IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    اولیایی مسبب اینهاست برای پایین کشیدن تیم پرسپولیس هی مصاحبه کرد به تیم خودش هم رحم نکرد
    • سامان IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      عزیزه جان،پرسپولیس خودش پایین هست،،زمانی که از دفتر وزارت ورزش عدد تقلبی یا اصلا راستکی ۶ رو نشون میدادن،پس تا آخرش برو پرسپولیس واسه کیه
  • امیر علی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    حالا با این شرایط بی پولی تیم های ما برن آسیا میخوان چه شق‌القمر انجام بدن آخرم دور حذفی میخوریم به الهلال یا النصر که دو جین بازیکن تراز اول در کلاس جهانی دارن حذف میشیم بیشتر دردمون میاد فوتبال حرفه ای یعنی هزینه حرفه ای در کنار مدیریت اصولی و زیرساخت های کامل درست نه مثل سرخابی که یه زمین تمرین با چمن یه دست ندارن بقیه مسائل که پیش کش همون بهتر که ما آسیا نریم
  • الهه IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    توجه کردید ، هر وقت تجمع و آه و ناله می کنند ، فرداش ۳ امتیاز ذخیره می کنند
  • ناشناس IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    پرسپولیس ددسال متوالی ازآسیا حذف شد ودوباره مجوز گرفت حالا اگه امسال نره آسیا فکرنکنم براهمیشه ازآسیاحذف بشه ولی دارن کاری میکنن سه سال متوالی استقلال حذف بشه که براهمیشه حذف بشه نمیدونم چراینکارو باورزش دوست داشتنی فوتبال اینهمه آدم طرفداراین دوتیم هستن البته استقلال حقش پایمال شد قهرمان بدون شکست شد نذاشتن بره آسیا امسال هم داره قهرمان میشه میتونست بره آسیا خوب هم بازی کنه ولی پرسپولیس سال گذشته خوب بازی نکردامسال هم مربی توانمندی نداره اگه حذف بشه کسی ناراحت نمیشه که آسیانرفته فقط هوادارانش ناراحتن میگن تیم چرا به این روزافتاده ولی استقلال وقتی میتونست بره نرفت این خیلی بیسترآدم روناراحت میکنه تیمی بادوستاره آسیایی که چندین سال ازهمه تیمهای آسیایی امتیازش بالاتربوده چندساله الهلال وتیم ژاپنی امتیازشون بالا رفته
  • ع ق QA ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    فوتبالی که مسئولان آن اولیائی نابود گر پاس و باند زرد آبی فدراسیون ( تاج و علوی و ساکت و بهاروند و مظلومی و ماجدی و خطیر) باشند بهتر از این نمیشه اینها چون استقلال نمیتوان به جام باشگاهها برود دارند چوب لباس چرخ پرسپولیس می کنند مرگ بر باند بازی
    • سعیدیاوری IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      ادبیات فارسی رو نابود کردی.چوب لباس چرخ پرسپولیس میکنند؟؟؟؟؟؟؟
  • بابک US ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    این هوچی گری ها برای چیست؟ اول که هستید و تیم درون زمین دارد خوب بازی می کند، ذخیره های خوب که هم موجود است، چرا نکونام و تیم مربیان وارد حاشیه می شوند؟ چرا تیم را می برید به حاشیه، تیم داره نتیجه می گیرد و رو به جلو است، خود تیم و مربیان دارن تیم را وارد حاشیه می کنند. کمتر مصاحبه کنید، جواب فنی و کوتاه بدهید و این آقایون که میان جلوی وزارت ورزش، از کجا تامیین می شوند!؟ چرا تیم را می خواهند ببرند به حاشیه؟ شاید اصلا اینها نفوذی هستن که تیم به حاشیه برود! آقایان، حواستان باشد.
  • 4444 IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    نگران نباشید لابی در زمینه های مختلف تخصص فرقه ضاله لنگیه هست، فقط مشکل اصلی فقدان جام اسنپی در آسیاست ، وگرنه تا الان چندستاره قلابی مثل همان ستاره حلبی معاون کلانتر در کارتون قدیمی، روی لنگ نقش بسته بود، لعنت به اسنپ چرا یه شعبه تو کنفدراسیون فوتبال آسیا افتتاح نمی‌کنید لعنتیا.
    • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      کیسه لانه ی فساد است
  • علی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    جونم روزبه چشمی با شلیک آر پی چ چی۷ لنگ سوز.
  • دایی . وریا . ک... IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    ورزش سیاست زده . جوان بجای موشک ورزشگاه و امکانات ورزشی میخواهد .
  • مهریار US ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    واقعا مسئولان نمی‌خواهند یک فکری به حال ورزش این مملکت بکنند ؟ واقعا شرم آور هستش.یک سیستم وار را نتونستند بیاورند وضع تیم را سرو سامان دادن پیشکش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی