نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
طلسم ۷ نشکست؛ زور که نیست، ما توان برگزاری ۸ بازی در یک هفته را نداریم/ رکورد جهانی مسابقات معوقه برای سازمان لیگ!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اگر فرض بگیریم که به خاطر حضور تنها نماینده ایران در آسیا تعویق مسابقه این تیم در لیگ برتر منطقی بود، به هیچ عنوان ادامه این روند بعد از حذف سپاهان از آسیا توجیه ندارد.

این فصل رقابت‌های لیگ برتر ایران یک استثنا و رکورد تاریخی در کل فوتبال جهان است. ما این فصل بیشترین تعداد بازی معوقه در تاریخ فوتبال دنیا را به ثبت رساندیم و هنوز دور رفت به نیمه راه نرسیده بود که تمام تیم‌های ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر حداقل یک بازی معوقه را تجربه کرده بودند! رکوردی که حتی در فوتبال آماتوری یا کاپ‌های محلی در دور افتاده‌ترین نقاط کره زمین هم دیده نمی‌شود و جالب اینکه ما پسوند حرفه‌ای روی لیگ برتر خود داریم!

اینجا قصد تکرار انتقادات همیشگی نسبت به برنامه‌ریزی را نداریم. تمام فوتبال دوستان پاسخ‌های مسئولان سازمان لیگ را شنیده‌اند و قضاوت با مردم و تاریخ اما همین قدر بدانید که این رکورد هر هفته در حال افزایش است. بعد از پایان جام ملتهای آسیا لیگ برتر دور برگشت خود را آغاز کرد و اکنون هفته سوم دور برگشت یعنی هفته هجدهم لیگ نیز برگزار شده است. وجه مشترک در هر سه هفته برگزاری دور برگشت به تعویق افتادن یک مسابقه در ۸ بازی هفته است. در دو هفته نخست دور برگشت یعنی هفته شانزدهم و هفدهم دو بازی سپاهان به ترتیب برابر تراکتور و ذوب آهن به تعویق افتاد. همزمان با بازی‌های این دو هفته سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در اصفهان و ریاض به مصاف الهلال رفت.

اگر فرض بگیریم که به خاطر حضور تنها نماینده ایران در آسیا تعویق مسابقه این تیم در لیگ برتر منطقی بود، به هیچ عنوان ادامه این روند بعد از حذف سپاهان از آسیا توجیه ندارد! قرار بود ۸ مسابقه هفته هجدهم طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ اسفند ماه در شهرهای مختلف برگزار شود اما در کمال تعجب و با وجود اینکه از هفته قبل همه می‌دانستند این هفته شهرهای مختلف کشورمان درگیر بارندگی و شرایط نامساعد جوی هستند، باز مسئولان فوتبال ما غافلگیر شدند.

دیدار آلومینیوم و هوادار که قرار بود در اراک برگزار شود، به خاطر بارش برف به تعویق افتاد. در حالی که هوادار خود را به اراک رسانده بود و میزبان هم دلش می‌خواست بازی کند یعنی هر دو طرف شاکی از این لغو مسابقه! حتی مواردی همچون بارش سنگین برف و لغو پروازها مانع از سفر تیم ملوان از انزلی به اهواز نشده بود. سازمان لیگ آنجا محکم ایستاد و اعلام کرد که حتی اگر شده با اتوبوس ملوان باید به اهواز برود. وقتی این چنین محکم پای برگزاری بازی و برنامه‌ریزی خود ایستادند، خوشحال شدیم اما خیلی خوشحالی به ما نیامده است!

بازی آلومینیوم - هوادار لغو شد اما هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای آن ارائه نشده است. هر دو تیم ناراضی هستند و بر حجم فشردگی تقویم فوتبال ایران اضافه شد و از همه مهم‌تر اینکه رکورد برگزاری مسابقات هر هفته تنها با ۷ بازی ادامه پیدا کرد! آقا زور که نیست، ما نمی‌توانیم هر هشت بازی یک هفته را طبق برنامه از قبل اعلام شده برگزار کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی