نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
۰ |
۰
موضع بارسلونا درباره همکاری با نایکی مشخص شد
منبع: Football España
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ایده‌های زیادی برای تهیه کیت‌های بارسلونا مطرح شده بود و حتی گفته می‌شد که باشگاه کیت‌هایش را خودش تولید خواهد کرد، اما رئیس باشگاه تمایل دارد قراردادش با نایکی را ادامه دهد.

در هفته‌های اخیر صحبت‌های زیادی در مورد تولیدکننده کیت بارسلونا مطرح شده و خوان لاپورتا (رئیس باشگاه بارسلونا) قصد داشت با اسپانسر فعلی یعنی کمپانی نایکی قطع همکاری کند. بارسلونا و نایکی برای تمام قرن بیست و یکم با هم بوده‌اند و هنوز تا سال ۲۰۲۸ قرارداد دارند.

نایکی مشتاق ادامه همکاری با بارسلونا است، اما لاپورتا در بحبوحه مشکلات اقتصادی باشگاه می‌خواهد دوباره در مورد یک قرارداد جدید با مبالغ بالاتر مذاکره کند. نسخه اصلی تقریباً یک دهه پیش امضا شد و به بارسلونا حدود ۸۵ میلیون یورو در هر فصل به‌علاوه ۲۰ میلیون یورو متغیر سود می‌رسید.

از پوما به عنوان گزینه جایگزین نام برده شده و مارکا می‌گوید که آنها حاضرند بیشتر از نایکی هزینه کنند. مشکل این است که بارسلونا باید ۴۰ تا ۵۰ میلیون یورو بپردازد تا زودتر از موعد مقرر از قرارداد خود با نایکی خارج شود، و باشگاه در حال حاضر قادر به فراهم کردن چنین مبلغی نیست. گزینه سوم این است که بارسلونا برند خود را تأسیس کرده و کیت‌های خود را تولید کند. در همین گزارش آمده است که کارشناسان صنعت، ایده تأسیس خط تولید بارسلونا را غیرعملی و ناممکن می‌دانند.

حرکت ایده‌آل برای لاپورتا امضای قراردادی جدید با نایکی است. نایکی نمی‌خواهد بارسلونا را به‌عنوان مشتری از دست بدهد، اما تمایلی به واگذاری پول بیشتر به تیم بارسلونا که دیگر نیروی غالب در فوتبال نیست (برعکس زمان امضای قرارداد) ندارد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی