طارمی مثل امباپه؛ ستاره هم باشی راحت کنارت می گذارند!/ توهم و شایعه به‌جای درک قانون ساده فوتبال حرفه‌ای
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حرف‌های لوئیس انریکه سرمربی نامدار پاری‌سن‌ژرمن درباره کیلیان امباپه تاییدی بر همان قانون فوتبال حرفه‌ای است.

لیگ 1 فرانسه یکی از ۵ لیگ معتبر در دنیای فوتبال است. فرانسه با دو عنوان قهرمانی در جام جهانی از ابرقدرت‌های فوتبال و جایگاه بازیکنان و مربیان فوتبال این کشور کاملاً مشخص است.

در فوتبال فرانسه مثل خیلی جاهای دیگر دنیا یک رقابت حساس بین دو باشگاه وجود دارد. درست مثل دربی خودمان یا ال کلاسیکو در لالیگا، تقابل بین پاری‌سن‌ژرمن و موناکو همیشه و در هر شرایطی و در هر تورنمنت جذاب و حساس است

حالا این دو تیم به مصاف یکدیگر رفتند و لوئیس انریکه سرمربی اسپانیایی نامدار پی‌اس‌جی که سابقه کار در بارسلونا را هم دارد، دست به تعویض کیلیان امباپه فوق ستاره نامدار فوتبال دنیا زده است. خبر روز و سوژه کل رسانه‌های دنیا عکسی است که امباپه را کنار مادرش نشان می‌دهد!

این فوق ستاره بعد از تعویض به جای نشستن روی نیمکت روی سکوها رفته و کنار مادرش نشسته است. همه به این حاشیه توجه دارند و آن خبر قبلی مهمانی شام در کاخ ریاست جمهوری فرانسه به دعوت امانوئل مکرون و در حضور امیر قطر با فوق ستاره فرانسوی  را تحت الشعاع قرار داده است.

اما به حرف‌های انریکه بعد از بازی دقت کنید؛ او می‌گوید: ما دیر یا زود باید به بازی بدون امباپه عادت کنیم و در همین یک جمله تمام راز و رمز دنیای حرفه‌ای نهفته است. اینکه حتی اگر کیلیان امباپه هم باشید، تیم بدون شما به راه خود ادامه خواهد داد و فوتبال و زندگی ادامه دارد!

چند روز قبل در مورد مهدی طارمی در همین خبرورزشی نوشتیم که در فوتبال حرفه‌ای دنیا قانونی وجود دارد که همه به آن احترام می‌گذارند. قانونی که یک بازیکن هر چقدر هم بزرگ و تاثیرگذار باشد، وقتی قراردادش را تمدید نکند در شش ماه پایانی از ترکیب تیم و ساختار ذهنی مربی خارج خواهد شد.
این کار خیلی منطقی و طبیعی است چون این بازیکن مشخص کرده که خواهد رفت و باشگاه باید به کار خود ادامه دهد. پس باید به جانشینان او فرصت خودنمایی و کسب تجربه بدهد. باید روی جوان‌ترها سرمایه‌گذاری کند و اگر آنها جواب ندادند به فکر خرید در تابستان باشد.

در این رابطه بخوانید: وقتی مهدی طارمی در ترکیب پورتو جایی ندارد/ این است تفاوت فوتبال ایران با دنیا...

مهدی طارمی

طی سال‌های اخیر همیشه شایعه رفتن امباپه به رئال مادرید داغ بوده و گویا قرار است این تابستان بالاخره اتفاق بیفتد. پس خیلی طبیعی است که پاری‌سن‌ژرمن شروع به تمرین بدون حضور امباپه کند، به دیگران فرصت دهد چرا که زندگی ادامه خواهد داشت.

حالا نگاه کنید در قبال همین قانون ساده و غیبت طارمی در بازی‌های مختلف پورتو در مسابقات این فصل برخی‌ها چه شایعاتی که درست نمی‌کنند! از مصدومیت و درگیری و حاشیه گرفته تا هزار توهم توطئه دیگر!

باور کنید این قانون فوتبال حرفه‌ای است و فرقی هم بین پورتو یا پی‌اس‌جی وجود ندارد، بین امباپه و طارمی هم فرقی نیست. وقتی بازیکن می‌خواهد برود باشگاه به جانشینان او فرصت و میدان می‌دهد، به همین سادگی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حامد DE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    روبرت لوادونسکی وقتی از دورتموند به بایرن رفت,در ۶ ماه اخر قراردادش تا اخرین لحظه برای دورتموند از جون مایه گذاشت. چون تا اخر فصل قرارداد داشت. درسته که باشگاه باید در اینده به فکر جانشین بازیکن از دست رفته باشه. ولی کمتر پیش میاد که به بازیکنی که قرارداد داره,پول می گیره و حتی مفید هم باشه رو بازی ندهند.امپاپه خیلی پاریس رو سر کار گذاشت و الان پعریس هیچ پولی بابت فروش دریافت نمی کنه. طارمی بدون اجازه پورتو رفت با اینتر مذاکره کرد. ولی اگه یه چند هفته بیشتر صبر می کرد به این مشکل بر نمی خورد.چون قانون در اروپا هست که اگه بازیکنی کمتر از ۶ ماه قراردادش مونده,حق مذاکره با تیم های دیگر رو داره.برای همین هست که روش حساب نمی کنند و از دستش ناراضی هستند.
    • م IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      ببین مشکل اینجاس که اینتر حریف خیلییی خونی پورتو نیست . پارسال حریفش بود . طارمی به جای اینکه قبل اینکه قرلردادش تموم شه بره . صب کرد کانلا قرار داد تموم بشه بعد . پورتویی ها خیلی احساسی عمل میکنن .
  • ج GB ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    این نظر شما اشتباه است. طارمی مقایسه میکنید با امپاپه. طارمی یک بازیکن متوسط در پورتو وگرنه جای این بازیکن در تیم احساس میشد.
    • ... IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      یکی از بهترین گلزنای تاریخشونه بعد متوسط ؟ عمم بود ۲۰۲۳ شد بهترین گلزن جهان ؟
  • محمد IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    طارمی کار درستی کرد ،موقعیت خوب همیشه پیش نمیاد ،باید رو هوا قاپید ،هرکس دیگه ای هم جای طارمی بود همین کار رو می‌کرد،تمام کسانی که به طارمی ایراد میگیرن حتی همون پورتویی ها اگه جای طارمی بودند همین کار رو میکردند،پس اول خودتون وتو موقعیت طرف قرار بدید ببینیداگه شما جاش بودید چکار می‌کردید بعد حرف بزنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی