نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی منچسترسیتی - منچستریونایتد (دربی منچستر)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچسترسیتی که در کورس قهرمانی با لیورپول است در نبردی حساس از هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر انگلیس میزبان همشهری‌اش منچستریونایتد خواهد بود.

امشب از ساعت ۱۹ در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر، دربی برگشت این شهر برگزار خواهد شد. منچسترسیتی در حالی میزبان منچستریونایتد خواهد بود که امیدوار است در کورس قهرمانی لیورپول را پشت سر بگذارد.

منچسترسیتی؛ طعنه به همشهری!

پپ گواردیولا در آستانه دربی منچستر به شیاطین‌سرخ بابت ناکامی‌های‌شان طعنه زد. این اظهارات سرمربی منچسترسیتی جنگ را قبل از دربی آغاز کرد. سیتیزن‌ها در سال‌های اخیر از زیر سایه یونایتد خارج شده‌اند و بیراه نیست که بگوییم حالا تیم اول شهر منچستر آن‌ها هستند. سیتی روند خوبی را در پیش گرفته، اما لیورپول هم این روزها به‌سختی امتیاز از دست می‌دهد و به همین دلیل حتی یک تساوی هم آن‌ها را از هدف‌شان که تکرار قهرمانی‌ست دور خواهد کرد. تیم گواردیولا هفته‌ای هیجان‌انگیز را در پیش خواهد داشت که سرنوشت‌ساز است؛ ابتدا نبرد با منچستریونایتد و سپس در فاصله‌ای نزدیک در آنفیلد به مصاف لیورپول صدرنشین خواهند رفت. آیا گوی سبقت را از لیورپول خواهند ربود؟

منچستریونایتد؛ شیاطین به پا می‌خیزند

۵ برد متوالی منچستریونایتد را کمی از آن روزهای کسل‌کننده و دشوار دور کرد، اما با شکست مقابل فولام مشخص شد هنوز هم تیم باثباتی نیستند. با این وجود تیم اریک تن‌هاخ امیدوار است دستکم با کسب نتایج مناسب به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد برسد. شیاطین‌سرخ که حتی در خانه هم ۳ گل از منچسترسیتی دریافت کردند، امیدوارند در اتحاد دستکم یک امتیاز را از همشهری پرسروصدا بگیرند. حرف‌های پپ گواردیولا هم کمی به غرورشان لطمه زده است. منچستریونایتد چه زمانی دوباره آن تیم رویایی سرالکس فرگوسن خواهد شد؟ با حضور سرجیم رتکلیف باید ببینیم دوران جدید چگونه پیش خواهد رفت. شاید از همینجا شیاطین‌سرخ دوباره به پا خیزند.

آخرین جدال
بیست‌ونهم اکتبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی در اولدترافورد با نتیجه ۳-۰ منچستریونایتد را شکست داد. هالند (۲ مرتبه) و فودن برای سیتی در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۹۱) در ۱۹۱ دربی منچستر که اولین آن‌ها سال ۱۸۸۱ برگزار شده، منچسترسیتی ۶۰ برد و منچستریونایتد ۷۸ برد کسب کرده‌اند. ۵۳ بازی هم بین این دو تیم مساوی شده است.
۱۴۲) اولین دربی منچستر سال ۱۸۸۱ یعنی ۱۴۲ سال و چند ماه قبل برگزار شد. در آن دیدار که نام منچستریونایتد «نیوتون هیت» بود و نام منچسترسیتی «سنت‌مارک»، نیوتون هیت یا منچستریونایتد موفق شد حریفش را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد.
۵۳) در ۵۳ دربی لیگ برتری بین منچسترسیتی و منچستریونایتد، آبی‌ها ۱۹ برد و قرمزها ۲۵ برد کسب کرده‌اند و ۹ بازی مساوی شده است.
۵) منچسترسیتی در ۶ بازی اخیر مقابل منچستریونایتد در تمامی رقابت‌ها ۵ بازی را با برد پشت سر گذاشته است.
۳) آخرین برد شیاطین‌سرخ در اتحاد به مارس ۲۰۲۱ یعنی دقیقاً سه سال قبل برمی‌گردد که در آن دیدار با نتیجه ۲-۰ پیروز شدند.
۸) در ۸ دربی آخر منچستر شاهد گل بوده‌ایم. آخرین دربی با تساوی بدون گل دسامبر ۲۰۲۰ برگزار شد. بعد از آن دربی منچستر ۲۹ گل داشته؛ یعنی ۳.۶ گل به ازای هر بازی.
۴) پپ گواردیولا ۴ مرتبه مقابل اریک تن‌هاخ قرار گرفته که در این ۴ بازی ۳ برد کسب کرده و یک بازی را هم باخته است.
۱۰۱) در طول تاریخ دو باشگاه شهر منچستر روی‌هم ۱۰۰ جام کسب کرده‌اند. ۶۷ جام برای منچستریونایتد بوده و ۳۴ مرتبه منچسترسیتی قهرمان رقابت‌های مختلف شده است. در لیگ انگلیس هم که منچستریونایتد با ۲۰ جام پرافتخارترین است و منچسترسیتی ۹ جام کسب کرده.

مصدومان و محرومان
جک گریلیش به طور قطع به دربی منچستر نخواهد رسید. یوشکو گواردیول دیگر مصدوم منچسترسیتی است که البته رو به بهودی می‌رود، ولی به نظر نمی‌رسد در این بازی به کار گرفته شود. آنتونی مارسیال، تایرل مالاسیا، میسون مانت، لیساندرو مارتینس، آرون وان‌بیساکا، لوک شاو، راسموس هویلون و هری مگوایر مصدومان منچستریونایتد هستند. احتمال رسیدن مگوایر به این بازی وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، آکانجی، دیاس، آکه، استونز، رودری، سیلوا، فودن، آلوارس، دی‌بروینه و هالند
منچستریونایتد: اونانا، دالو، لیندلوف، واران، امرابط، ماینو، کاسمیرو، آنتونی، فرناندش، گارناچو و رشفورد
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد طاها IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    احتمال برد منچستر خیلی باشه ۲٪ و احتمال برد سیتی از نظر من ۹۵٪ احتمال تساوی هم میشه ۳٪ باقی مونده با اینکه خودم سیتیزنم ولی دارم برای منچستر دعا میکنم که نیاد ۲۰ تا بخوره آبروش بره
  • عاشق سر الکس فرگوسن IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    امیدوارم منچستر یونایتد ببره و به روزهای خوب سر الکس نزدیک بشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی