نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
جعفر مختاری فر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۱۵ اسفند سالگرد تولد یکی از بزرگترین بازیکنان استقلال طی ۴۰ سال اخیر است که هرچند روزگار با او حسابی بد تا کرد اما خودش هم قدم‌هایی را برداشت که ای کاش برنمی‌داشت!

نیمه اسفند که می‌رسد، آن استقلالی‌هایی که گرد میانسالی روی موهایشان نشسته و یک مقدار اهل تقویم هستند، به یاد یک اسم بزرگ می‌افتند. اسمی که متاسفانه سر طاقچه عادت این روزها از یاد خیلی‌ها رفته و شاید اگر در خیابان قدم بزند، جوان‌هایی که هر هفته برای دیدن بازی شاگردان جواد نکونام به استادیوم می‌روند و حنجره می‌خراشند، اصلا ندانند از کنار چه کسی عبور می‌کنند اما در روزگاری نه‌چندان دور همین آشنای غریبه‌شده، یک ورزشگاه را به اعتبار خودش از جا بلند می‌کرد. هزاران نفر در اواسط دهه ۶۰ به شهید شیرودی و آزادی می‌رفتند تا بازی‌های استقلال را تماشا کنند و بخش زیادی از همان هزاران نفر قبل از شروع بازی یک نام واحد را یک صدا فریاد می‌زدند: جعفر مختاری‌فر

مختاری‌فر در دهه ۶۰ که نه اینترنت بود و نه پخش زنده تلویزیونی، آن‌قدر خوب بود که در روزگار محدودیت رسانه‌ای به شهرت برسد و هزاران طرفدار داشته باشد. حالا به نیمه اسفند رسیده‌ایم. روز تولد جعفر مختاری‌فر. تولد بازیکنی که خیلیی‌ها در کنارش احساس بزرگی کردند اما الان سال‌هاست که سلامش را علیک نمی‌گویند. کسی چه می‌داند شاید از میان طرفداران کنونی استقلال هم خیلی‌ها اصلا یادشان رفته که زمانی مختاری‌فر چه موجی در روی سکوها راه می‌انداخت.

مصدومیت مختاری فر

جعفر مختاری‌فر در جام ملت‌های ۱۹۸۴ بازیکن تیم ملی بود و پس از سرمربی شدن علی پروین هم دوباره به تیم ملی دعوت شد. مختاری‌فر همراه با سایر ملی‌پوشان پاییز سال ۱۳۶۸ به کویت رفت تا در تورنمنت صلح و دوستی شرکت کند. در بازی دوم مقابل گینه بود که به شدت آسیب دید و همان مصدومیت باعث شد بالغ بر ۱۵ ماه از میادین دور شود. علی پروین به شدت از این اتفاق ناراحت بود اما او که همزمان با تیم ملی هدایت پرسپولیس را نیز بر عهده داشت، همان‌جا حساب و کتاب دربی هم دستش بود و وقتی شدت مصدومیت آقا جعفر را دید، به اطرافیانش گفت: مختاری‌فر به دربی نمی‌رسه و جلو پرسپولیس بازی نمی‌کنه!

کاش فوتبالیست نمی‌شدی

جعفر مختاری‌فر جدا از تکنیک بالا، با هوش فوتبال بازی می‌کرد و به همین خاطر اطمینان داریم اگر غیر از فوتبال وارد هر عرصه دیگری نیز می‌شد، به چهره‌ای موفق بدل می‌گردید. البته اوایل دهه ۷۰ هنگامی که او خارج از تهران بازی می‌کرد اتفاقاتی رخ داد که... ای کاش فوتبالیست نمی‌شدی جعفر مختاری‌فر! ای کاش بازی‌هایت را نمی‌دیدیم و اصلا نمی‌دانستیم چنین بازیکنی وجود دارد چون بسیاری از طرفداران استقلال و حتی پرسپولیس وقتی آن روزها را دیدند و اتفاقات پس از آن را هم ملاحظه کردند، حسرت می‌خورند که چه بود و چه شد. با همه این حرف‌ها اما، تولدت مبارک.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهران IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    من به عنوان یک پرسپولیسی ، بازی جعفر مختاری فر را دوست داشتم ، او بود ، نعلچگر و احدی و...
  • هیچ IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    یادش بخیر... بازیکن خوبی بود... اون موقع پرسپولیسیا واسش شعارم ساخته بودن که البته قابل پخش نیست 😁
  • مسعود تایبی IE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    تو نوشهر مگه چه اتفاقی افتاد ؟
    • ع ق QA ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      نه دیگه این قسمتش گفتنی نبوده شاید مثل این دردونه شون ملق زده البته با ماشین نه با موتور
  • فرامرز IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    امیدوارم این کامنت را چاپ کنید به عنوان یک هوادار پرسپولیس نه بلکه به عنوان یک انسان می نویسم قرمز و آبی درباره‌ی پیشکسوت هابی مانند جعفر مختاری‌فر و منوچهر شفقتیان و.... که امروز وضعیت مالی خوبی ندارند و از فرط نا امیدی به انتظار مرگ نشسته اند مسوولیت انسانی وجدانی و شرعی دارند که به آنها برسند این کاری ست که باشگاه های بزرگ اروپایی نظیر رئال مادرید و بارسلونا هم با برگزاری بازیهای دوستانه و تخصیص درآمد آن به پیشکسوت مربوطه انجام می دهند باور کنید دلجویی از این عزیزان که در گذشته افتخار آفرین بوده‌اند در قیاس با دستمزدهای میلیاردی که می پردازند مبلغ ناچیزی می شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی