نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
علی پروین
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی پروین، از اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس که شاید بزرگترین چهره تاریخ قرمزپوشان نیز باشد ۳۱ سال پیش سوژه عکسی تاریخی شد.

مرحوم پرویز دهداری سرمربی اسبق تیم ملی که یکی از چهره‌های ماندگار شاهین و پرسپولیس هم محسوب می‌شد، پاییز سال ۱۳۷۱ چهره در نقاب خاک کشید و مسافر آسمان شد. درگذشت این مربی بزرگ که رسانه‌ها به او لقب معلم اخلاق نیز داده بودند زمان خودش سر و صدای بسیار زیادی برپا کرد و اهالی فوتبال در مراسم تشییع و ترحیم او حضوری پررنگ داشتند.

عکس زیر که اخیرا با توضیحات متفاوت و اشتباهی در فضای مجازی دست‌به‌دست شده و داستان‌سرایی‌های درباره آن صورت گرفته، مربوط به همان سال است و علی پروین سرمربی اسبق تیم ملی را همراه با حسن غفوری‌فرد، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در غسالخانه تهران نشان می‌دهد که بالای سر مرحوم پرویزخان دهداری رفته بودند. اتفاقا خود دکتر غفوری‌فرد نیز اسفند ماه سال گذشته چشم از جهان فرو بست و این روزها در آستانه اولین سالگرد درگذشت او هستیم.

مرحوم پرویز دهداری زمستان سال ۶۷ پس از این‌که گروهی از تماشاگران تحت تاثیر قرار گرفته و به او در ورزشگاه کم‌لطفی کردند، از تیم ملی فوتبال کشورمان استعفا داد و حدودا ۸ ماه پس از این اتفاق علی پروین جای او را بر روی نیمکت تیم ملی گرفت. دهداری با تیم ملی در جام ملت‌های ۱۹۸۸ سوم شده بود و نسل ارزشمندی را برای فوتبال ما پرورش داد.

عکس| علی پروین در غسالخانه؛ ماجرای این تصویر جنجالی چیست؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محسن DK ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    بعضی از دوستان مایل هستند تا تمامی فوتبالی ها را سیاسی کنند. سیاسی بودن اشکالی ندارد ولی انتظاری که از یک سیاستمدار می رود از یک فوتبالی داشته باشیم اشتباه است. نگاه کردن به پروین حجازی و یا سایر بزرگان فوتبالی با عینک سیاسی اشتباه است . گمان می رود بررسی این دو نفر بیش از این که جنبه واقعی داشته باشد جنبه رنگی پیدا کرده است و در جهت تخریب می باشد. ناصرحجازی اسطوره فوتبال نیز از نقطه نظر تندخویی فوتبالی در کنار زمین فوتبال و هدایت تیم یا حاشیه هایی که در بازی فوتبال تاج پرسپولیس داشته است، نکاتی را داشته است که بخاطر مرحوم شدن ایشان با دیده اغماض نگاه می کنند و نکات مثبت وی برجسته می شود. در همان حال این رویه نسبت به علی پروین بالعکس است. بیاییم قهرمانان را تا زنده هستند قدر بدانیم.
    • فرامرز IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      در پاسخ محسن هیچ انسانی بی عیب نیست اما آن تند خویی کنار زمین که به شادروان ناصر خان حجازی اشاره کردید استرس ذاتی فوتبال است و در ضمن هیچ حرمت شکنی در آن وجود نداشت پس طبیعتاً فراموش می شود زیرا به همان زمان و مکان محدود می گردد چون ادامه دار نبود که بگوییم تاثیرش تا امروز محسوس باشد در ثانی نکات مثبت شخصیتی ایشان به مراتب بارز تر بود پس دوست عزیز نخست این که همه جانبه نگر باش و به همه ابعاد شخصیتی ناصر خان حجازی نگاه کن نه یک نقطه خاص دوم این که مانند زنبور عسل باش و روی شیرینی ها بنشین .این را هم عرض کنم که من پرسپولیسی هستم و نظرم در باره آن عزیز از دست رفته بر مبنای تعصب رنگی نیست
  • محسن DK ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    آقا فرامرز . حرف من هم تایید غرض شماست. ولی چه کنم که طور دیگری نمی توانستم درباره حجازی بیان کنم که به کسی برنخورد اگر نه من خودم پرسپولیسی هستم و به امثال آقای حجازی و پورحیدری و ....ارادت دارم. ولی متاسفانه این چند ساله آقای پروین کم و بیش مورد کم لطفی قرار گرفته است. چه بسا خود آقای حجازی و پورحیدری به پروین ارادت داشت و به نظر می رسد با تاسف بگویم رفتار مرده پرستی ما در این مسئله تاثیر گذار است. افراد را باید سیاه و سفید ندید.
    • فرامرز IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      واقعا دو زاری من نیفتاد که از این عکس که از غسالخانه گرفته شده و نشان از پایان کار یک انسان و نتیجتا بی ارزشی این دنیا چگونه به مقایسه علی پروین و ناصر حجازی رسیدید چون مسایل فوتبالی مسایلی دنیوی ست و از سنخ مسایلی که قاعدتاً با دیدن این تصویر باید به ذهن انسان خطور کند نیست باری اما سربسته عرض کنم هر انسانی مسوول عملکردش است دوست عزیز و اگر انسانی مورد کم لطفی جامعه قرار می گیرد به خصوص این که پیش تر محبوبیت فراگیر داشته باید ببینیم به واقع چه کرده و این کم لطفی تناسبی با اشتباهاتش داشته یا خیر در هر صورت هیچ چیز در دنیا بی حکمت نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی