نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
۱۸ |
۰
امیر قلعه نویی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در این مطلب تصویری قدیمی از امیر قلعه‌نویی در زمان بازی‌اش در تیم ملی را مشاهده می‌کنید.

امیر قلعه‌نویی سرمربی فعلی تیم ملی ایران متولد اول آذر ۱۳۴۲ است و بازی در تیم ملی و استقلال را در کارنامه دارد. سرمربی تیم ملی پرافتخارترین مربی فوتبال ایران است و با تیم های استقلال و سپاهان، ۵ بار قهرمان لیگ برتر شده است. قلعه‌نویی ۲۰ بار لباس تیم ملی را برتن کرد و تنها یک گل به ثمر رساند.

تصویری قدیمی و زیرخاکی از امیر قلعه‌نویی در لباس تیم ملی را مشاهده می‌کنید که یک گرم‌کن و شلوار سبزرنگ پوشیده. از او به عنوان یکی از هافبک‌های خلاق در دهه ۶۰ و ۷۰ فوتبال ایران نام برده می‌شود.

بیشتر بخوانید: شناسنامه فوتبال ایران چگونه از تیم ملی، قلعه‌نویی و دستیارانش انتقاد کرد؟

قلعه نویی در زمان بازیگری

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • پرسپولیس ، آث میلان ، ایتالیا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    امیر دودو و شرکاء
  • ابرام US ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    شاخ شمشاد است جانا «قند لیست» ... «ماه » تابان است اما (شمس علیست) ==================================================================== «کل یوم» آن کس که چر خد با «علی» .... «مایلی» فرموده نا مش «قندلی» ست
    • . سر خط IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      به به به ، احسنت😂😂👏👏👏
  • حسین شاکری بوشهری IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    یا رب مباد که گدا معتبر شود...
    • مافیای تاج و کیسه IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      یا رب روا مدار....
  • علی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    اون موقع این گرمکن و شلوارها به " شمعی " معروف بودند و آرزوی همه نوجوانهای اون زمان داشتن یه گرمکن و شلوار جنس شمعی بود . چون همه گرمکن و شلوارها یا نایلونی بودند یا از جنس کتان و کرک که نایلونی تو تابستون آدمو آب پز می کرد و کتان و کرک هم وقتی بر اثر باران یا عرق کردن خیس میشد دقیقا 20 کیلو وزنش میشد . برای نسل فعلی میگم اون موقع هر کی این گرمکن و شلوار رو می پوشید رو به چشم " نایکی " و " آدیداس " پوش الان نگاه می کردیم
  • امیر IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    تیپ گروهبان قندلی همینطوریه دیگه! خخخخخ
  • حمید IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    با سلام؛چرا نام کشور عزیزمان ایرا با حروف لاتین و بصورت برعکس دیده می شود، آیا سهوی بوده یا در تصویر برعکس شده؟ علت چیست؟
    • پرهام - پرسپولیس IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      علت اش این است که اون زمان ها فیلم های دوربین بصورت نگاتیو چاپ می شد و در صورت برعکس چاپ کردن نگاتیو ها حروف برعکس می افتاد .
    • ... IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      با یه اینورس ساده عکس و نوشته‌هاش درست میشه.
  • کاربر جدید IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    کاری به ریخت وقیافه امیر خان نداشته باشیدبلکه شأن وشئون او را نگذارید ضایع ضایعتر ببینید!!!: "امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی پیشنهاد حضور در تیم ملی را به افشین قطبی داد. " این مطلب یکی از پیشنهادهایی است که آقای قلعه نویی را در تارخ فوتبال ایران ماندگار ،ماندگار میکند چرا باعث هم میشود که آن فرصت طلایی از دست رفته وشام غریبان بیش از میلیونها ایرانی جام آسیا یی را کم مکی التیام بخشد وخودش آبرومندانه رفتن امروز را به تکراری بسیار نابخشودنی رفتن فردا محکوم نکند، این پیشنهاد دو سر برد است بلکه با احتساب ملت بزرگ مان سه سر برد میباشد ، آفرین از این خروج امیر خان ،درست مثل ترک امپراطور یحیی گل محمدی، که دید برای شأن وشخصیت سه جامیش هم که شده،در اوج افتخار پرسپولیس را ترک کرد این ترک امیر خان هم یک شباهاتی با آن دارد، و آزمون وخطا ودوباره خطا،و...(خانه عمه که نیست؟که.)را از فوتبال ایران حذف میکند.آفرین اگر عمل شود.
  • کاربر جدید IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    تحلیل ظاهر مربی تیم صرفاً برای تحمیل وتثبیت این موقعیت برای امیرخان بوده !!!ولی دلسوزی نیست که به شخصیت آتی این انسان وعدم ضایع شدن زحمات او در این سن وسال بیندیشد و این پوست موز را از زیر پای ایشان دور کند!!!"امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی پیشنهاد حضور در تیم ملی را به افشین قطبی داد. " این مطلب یکی از پیشنهادهایی است که آقای قلعه نویی را در تارخ فوتبال ایران ماندگار ،ماندگار میکند چرا باعث هم میشود که آن فرصت طلایی از دست رفته وشام غریبان بیش از میلیونها ایرانی جام آسیا یی را کم مکی التیام بخشد وخودش آبرومندانه رفتن امروز را به تکراری بسیار نابخشودنی رفتن فردا محکوم نکند، این پیشنهاد دو سر برد است بلکه با احتساب ملت بزرگ مان سه سر برد میباشد ، آفرین از این خروج امیر خان ،درست مثل ترک امپراطور یحیی گل محمدی، که دید برای شأن وشخصیت سه جامیش هم که شده،در اوج افتخار پرسپولیس را ترک کرد این ترک امیر خان هم یک شباهاتی با آن دارد، و آزمون وخطا ودوباره خطا،و...(خانه عمه که نیست؟که.)را از فوتبال ایران حذف میکند.آفرین اگر عمل شود.
  • رضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    درست مثل 3 کله پوک هر کار بکنی کیسه بهتر از این نمیشه
  • فرامرز IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    قلعه‌نویی بیشتر بازی های ملیش بعد از سی سالگی و در دوره ای ست که حاج مایلی سر مربی شد با این که هافبک خوبی بود در بیشتر مواقع پشت خط امثال محسن عاشوری ،امیر افتخاری ،شادروان سیروس قایقران و.... بود بهترین دوران بازیگری قلعه‌نویی در شاهین بود بین سال های 1362 تا 1365 که برای خودش ستاره ای بود در تیم رویایی شاهین مجتبی محرمی،کریم باوی مرتضی یکه محمد رضا شکورزاده محمود پازوکی حجت شاه نباتی و... امیر قلعه‌نویی در وسط زمین عالی بود زوج موفقی داشت با محمد حسین ضیایی که او هافبک دفاعی بود و امیر تکنیکی انصافاً حق امیر بود ملی پوش بشود اما مورد پسند پرویز دهداری نبود بعد از قرارداد بستن قطر که در دهه شصت باعث خط خوردن هر ستاره ای می شد کلا فراموش شد برگشتش از قطر و استقلالی شدنش در پایان سال 67 باعث ملی پوش شدنش در این زمان یعنی انتهای دوره دهداری کل دوره مهدی مناجاتی و همه دوره پروین بشود بدون تعارف قلعه‌نویی شاهین بازیکن بهتری از قلعه‌نویی استقلال بود در کل قلعه‌نویی فوتبالیست به اندازه استعدادش حقش را در تیم ملی نتوانست بگیرد
    • ....... US ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      خب٬ منظور؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی