نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی لیورپول – منچسترسیتی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیورپول و منچسترسیتی در حالی به هم رسیدند که دیدار برگشت‌شان در لیگ برتر انگلیس می‌تواند سرنوشت جام قهرمانی را تعیین کند.

در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر انگلیس نبردی برگزار خواهد شد که می‌تواند سرنوشت قهرمان این لیگ را مشخص کند. لیورپول صدرنشین از ساعت ۱۹:۱۵ در ورزشگاه آنفیلد میزبان رقیب همیشگی سال‌های اخیرش یعنی منچسترسیتی خواهد بود.

لیورپول؛ پرواز را آغاز کن

این بازی برای یورگن کلوپ در ماه‌های آخر حضورش روی نیمکت لیورپول حیاتی خواهد بود. شاید این نبرد با گواردیولا برای او از همه دیدارهای قبلی هم مهم‌تر باشد. لیورپول بدون باخت در آنفیلد امیدوار است که با کسب ۳ امتیاز پرواز را آغاز کند! اگر لیورپول در آخرین فصل حضور کلوپ بتواند جام قهرمانی را برای دومین مرتبه بالای سر ببرد، رؤیایی خواهد بود. لیورپول که این فصل فقط در لندن شکست خورده، می‌تواند به حمایت تیفوسی‌ها در KOP امیدوار باشد. با روندی که حتی با وجود مصدومان پرتعداد در پیش گرفته‌اند، به نظر می‌آید زرنگ‌تر از آن هستند که به راحتی به رقیب سمج‌شان و قهرمان فصل قبل لیگ برتر باج بدهند. شاید به اندازه فشار هواداران، شانس برتری لیورپول در این بازی بیشتر باشد.

منچسترسیتی؛ حرف؟ درون زمین!

پپ گواردیولا در آستانه آخرین نبرد لیگ برتری با کلوپ گفته درون زمین نشان می‌دهند چکاره هستند! منچسترسیتی هم این فصل کم نیاورده و تا جایی که توانسته امتیاز گرفته. اما نکته منفی این که آن‌ها هم مثل لیورپول شکست‌های‌شان فقط خارج از خانه بوده و حالا هم سیتیزن‌ها از خانه خارج شده‌اند تا در فاصله‌ای نه‌چندان دور و در مرسی‌ساید شانس‌شان را برای برد امتحان کنند. شاید تساوی هم درد بزرگی از سیتی را دوا نکند، اما امیدوارتر نگه‌شان خواهد داشت. با این وجود هردو تیم به ۳ امتیاز و خیال آسوده‌تر می‌اندیشند. باید ببینیم پپ درون زمین واقعاً حرف آخر را خواهد زد یا به لیورپول هیجان‌انگیز این روزها مسابقه را واگذار خواهد کرد.

آخرین بازی
۲۵ نوامبر ۲۰۲۳ در بازی رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی و لیورپول در ورزشگاه اتحاد به تساوی ۱-۱ رسیدند. هالند برای سیتی و آرنولد برای لیورپول در آن بازی گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۹۳) در ۱۹۳ دیدار قبلی بین لیورپول و منچسترسیتی، قرمزها ۹۲ برد و آبی‌آسمانی‌ها ۵۰ برد کسب کرده‌اند و ۵۲ بازی هم مساوی شده است. اولین دیدار دو تیم آوریل ۱۸۹۶ یعنی ۱۲۷ سال قبل برگزار شد.
۵۳) در تاریخ لیگ برتر انگلیس این دو تیم ۵۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که لیورپول ۲۱ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و منچسترسیتی ۱۳ بازی را برده. ۲۰ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است.
۶) در ۶ نبرد آخر لیگ برتری بین این دو تیم در آنفیلد، لیورپول ۳ برد کسب کرده، ۲ بازی مساوی شده و منچسترسیتی هم یک بازی را برده است.
۱۳) لیورپول در فصل جاری در ورزشگاه آنفیلد شکست نخورده است. ۱۱ برد و ۲ تساوی حاصل کار این تیم در ۱۳ بازی خانگی بوده است. منچسترسیتی شریک لیورپول در این رکورد است، با این تفاوت که آن‌ها ۱۴ بازی را در اتحاد نباخته‌اند.
۲۹) یورگن کلوپ و پپ گواردیولا دشمن‌های صمیمی هستند. در ۲۹ نبرد بین این دو تکنیسین قهار دنیای فوتبال، ۱۲ برد برای یورگن ثبت شده و ۱۱ مرتبه پپ پیروز شده است. ۶ بازی بین این دو سرمربی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۸) ارلینگ هالند ستاره گلزن منچسترسیتی باز هم مدعی اول آقای‌گلی است. او ۱۸ گل به ثمر رسانده و محمد صلاح هم با ۱۵ گل در تعقیب ستاره سیتی است.

مصدومان و محرومان
آلیسون بکر، تیاگو آلکانتارا، ترنت الکساندر آرنولد، جوئل ماتیپ، دیوگو ژوتا، رایان خراون‌برخ، کرتیس جونز و استفان بایچتیچ به طور قطعی این بازی حساس را از دست داده‌اند. ابراهیما کوناته احتمال دارد با رهایی از بند مصدومیت به این بازی برسد. جک گریلیش تنها غایب قطعی منچسترسیتی برای نبرد آنفیلد است. ژرمی دوکو و متئوس نونیس هم مصدوم هستند، اما شاید به این بازی برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
کِلِهِر، گومز، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، سوبوسلای، اندو، مک‌آلیستر، صلاح، دیاس و نونیس
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، دیاس، آکه، رودری، سیلوا، دی‌بروینه، فودن، آلوارس و هالند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ع ق QA ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    گواردیولا که قلعه نوعی جناب هم ترب هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی