نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
هری کین
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هری کین ستاره بایرن‌مونیخ به دنبال شکستن رکورد تاریخی روبرت لواندوفسکی است.

هری کین با هت‌تریک مقابل ماینتس شمار گل‌هایش را در این فصل در بوندسلیگا به ۳۰ گل رساند. حالا ۹ بازی باقی مانده تا پایان بوندسلیگا و هری کین می‌تواند رکورد تاریخی روبرت لواندوفسکی در بوندسلیگا را بشکند.

کین با ۳۰ گل در ۲۵ بازی، بهترین گلزن این فصل بوندسلیگای آلمان است. فقط اووه زیلر در اولین فصلش در بوندسلیگا این تعداد گل را به ثمر رسانده بود. کین بعد از این مسابقه گفت: «در شرایط خوبی هستم و احساس خوبی دارم. زدن ۳۰ گل اتفاق خوبی در این مقطع از فصل است. هنوز چند بازی باقی مانده است و امیدوارم چند گل دیگر را هم به ثمر برسانم.»

سرمربی بایرن با اشاره به درخشش این بازیکن گفت: خیلی به هری اعتماد دارم. او کاری را انجام می‌دهد که همیشه در تمام دوران حرفه‌ای‌اش انجام  داده است؛ یعنی گل زدن. هری کین یک الگو است و شخصیت بزرگی دارد. من نمی‌خواهم عملکرد فردی را در جریان این برد متمایز کنم چون همه بازیکنان خوب بودند ولی کین بی‌نظیر ظاهر شد.»

روبرت لواندوفسکی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ رکورد جادویی گرد مولر فقید را شکست و ۴۱ گل با پیراهن مونیخ در یک فصل به ثمر رساند.  اکنون ۹ بازی مانده به پایان فصل در بوندسلیگا باقی مانده است و کین ۳۰ گل زده و ۱۱ گل تا رسیدن به رکورد لواندوفسکی فاصله دارد. بایرن‌مونیخ به دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده و منتظر است حریفش در این مرحله مشخص شود. باواریایی‌ها در دیدار بعدیشان در بوندسلیگا باید به مصاف دارمشتات بروند و سپس «کلاسیکر» را پیش رو دارند و باید به مصاف دورتموند بروند.

بایرن‌مونیخ با ۵۷ امتیاز در رده دوم جدول ردهبندی قرار دارد. پیروزی ۱-۸ شنبه شب برابر ماینتس با هت‌تریک کین همراه و بیست و پنجمین بازی فصل بود. این بازیکن با توجه به رکوردی که از هر گل در هر بازی تا به حال به ثبت رسانده است توانایی انجام این کار را دارد. تعداد ۳۰ گل در ۲۵ بازی یعنی او به صورت میانگین ۱,۲ گل در هر حضورش در بوندسلیگا در این فصل زده و می‌تواند در ۹ بازی ۱۰,۸ گل بزند اما شانس او برای بهبود این رکورد هم زیاد است.

دلیل دومی که می‌تواند به این بازیکن امید بیشتری بدهد این است که بایرن این فصل در گلزنی و خلق موقعیت بسیار خوب عمل کرده و این موضوع مهمی برای او است. انتقادهای علنی بسیاری از عملکرد آنها در بعضی از دیدارها تحت هدایت توماس توخل انجام شده و باتوجه به جایگاه آنها در جدول و هفت امتیاز اختلاف با بایرلورکوزن که هنوز باید یک بازی دیگر انجام بدهد، بایرن احتمالا این فصل برای اولین بار پس از فصل ۱۲-۲۰۱۱ قهرمان آلمان نخواهد شد.

اما آنها با بعضی از تیم‌های سابق بایرن قابل مقایسه هستند، حتی اگر ضعیف‌تر هم باشند اما آماری مشابه فصلی که به گرد مولر و لواندوفسکی کمک کرد رکوردشکنی کنند دارند. این دو تیم میانگین ۲,۹۷ گل (فصل ۷۲-۱۹۷۱) و ۲.۹۱ گل (فصل ۲۱-۲۰۲۰) را در هر بازی بوندسلیگا به ثبت رسانده بودند.

شاگردان توخل پس از 8 گلی که در بازی شنبه به ثمر رساندند، میانگین ۲,۹۲ گل در هر بازی در این فصل را ثبت کردند. سهم کین از این میان (۴۱,۱ درصد) کمی بالاتر از مولر (۳۹,۶ درصد) و تقریبا به اندازه لوا (۴۱,۴ درصد) است.

کین همچنین بازی‌های خوبی را هم در پیش دارد. آنها هفته آینده باید به مصاف تیم قعر جدولی دارمشتات بروند که کین در بازی رفت در ماه اکتبر در جریان پیروزی ۰-۸ برابر آنها هت‌تریک کرد. پس از آن در خانه میزبان دورتموند خواهند بود و دیدارهای بعدی هم مقابل هوفنهایم و کلن برگزار می‌شود که در نیمه پایینی جدول حضور دارند.

بایرن در میانه راه در دو فصل گذشته این شانس را داشت که رکورد به ثمر رساندن ۱۰۱ گل که در فصل ۷۲-۱۹۷۱ به ثبت رسیده بود را بشکند اما شرایط پس از وقفه زمستانی و در نیم فصل دوم تغییر کرد که در نهایت هم باعث اخراج یولیان ناگلزمان از هدایت این تیم شد.

بیشتر بخوانید: یکی از رکوردهای رونالدو در خطر است/ ستاره بایرن در تعقیب CR7

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی