نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
قبل از دربی؛ تصمیم دولت پرسپولیس و استقلال را به‌هم می‌ریزد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دولت پیش از برگزاری دربی و در یک تصمیم عجیب فقط امتیاز باشگاه پرسپولیس را واگذار کرد که این می‌تواند موجب اعتراض باشگاه‌ها و تماشاگران‌شان شود.

پیش از این باشگاه استقلال با ابراز نگرانی نسبت به موضوع واگذاری سرخابی‌ها، از وزارت ورزش و جوانان خواسته بود به‌طور همزمان امتیاز تیم‌های پرسپولیس و استقلال را واگذار کند اما شب گذشته مشخص شد فقط امتیاز تیم پرسپولیس منتقل شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۲۷ دی ماه امسال در خصوص واگذاری سهام پرسپولیس جهت رد دیون دولت را به وزارتخانه‌های اقتصاد، تعاون و ورزش ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه، معادل ۸۰ درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بابت رد دیون و سایر تکالیف دولت واگذار می‌شود.

این‌جا بخوانید: باشگاه پرسپولیس فروخته شد +سند

در شرایطی که خبری از واگذاری امتیاز تیم استقلال نیست، انتشار خبر انتقال پرسپولیس آن‌هم پیش از دربی، می‌تواند موجب شوک در ساختار مدیریتی سرخ‌ها از یک سو و ایجاد ناراحتی در اردوی آبی‌ها از سوی دیگر شود چرا که شرایط جدید ظن حمایت مالیِ ناهمسان را در مورد دو تیم به‌وجود می‌آورد یا در پی تغییر مالکیت یک تیم، لااقل اختلافاتی بین مدیران دو باشگاه، پیشکسوتانِ دو تیم و البته هواداران‌شان پدید خواهد آمد. به بیان ساده‌تر فارغ ازین‌که انتقال درون‌دولتی موردتایید کارشناسان خصوصی‌سازی نیست، این‌که همین انتقال هم درمورد یک تیم رخ داده و دیگری با مالک قبلی به مسیر خود ادامه دهد، اعتراض‌هایی که دولت را به نگاه دوگانه نسبت به دو تیم پرطرفدار پایتخت متهم می‌کردند تشدید می‌شود.

یادآور می‌شود پیش‌تر معاون وزیر ورزش و جوانان هم گفته بود تکلیف نیست امتیاز هر دو تیم به طور همزمان واگذار شود و تنها مالیکت یکی از دو باشگاه‌ها باید از وزارت ورزش و جوانان سلب شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • کاربر جدید IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    در واگذاری چه به صورت افقی چه عمودی همه به دنبال بنگاههایی هستند که یا سود آور بالفعل یا سود آور بالقوه باشد، وپرسپولیس طبق آمار مثبت و اخیرا سه جام وقبل آن پنج دور متوالی قهرمان لیگ و پرطرفدارترین تیم آسیا و...همه پازل موفقیت را تکمیل میکند.شاید قاعده این باشد که خصوصی شدن همان وآثار معمول در جامعه ما یعنی تخریب و تا ثیر بد روی بنگاه ، تجربه تلخ دارد، ولی در رابطه با تیم پرسپولیس این بنگاه ورزشی ،فرهنگی پرسپولیس است که برای اولین با این تأثیرخوب خودش روی خوش به سمت خصوصی رفتن را برملا خواهد کرد ، مولا علی(ع) نخلستانها را آباد (سودآور) میکرد بعد به جوانان میسپرد، -این یک اصل است- امّا تنها پرسپولیس سود آوری بالقوه داشته وبه فعلیت درآوردن آن حتی با 20درصد مالکیت اگر مدیریت علمی و دانش بنیانی را با فهم درست اعمال کند این 80 درصدی دولتی قطعاً راضی به سپردن بیشتر اختیارات خواهند بود (شاخصه هم آمار های توسعه ای میباشد )،اگر جناب مخبر پایش این پروسه رابا حمایت سیاستی که اعمال کرده اند درجهت سود آوری پیگیری کنند پرسپولیس بسیار گزینه ی تجربه خوب واگذاری را رقم خواهد زد، انشاءالله.
    • ساده انگار یا ؟؟!! IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      سود آوری بالقوه ؟ به فتح جام با کمک وزیر ورزش و رئیس فدراسیون و کمیته های مختلف آن می گوئید سودآوری بالقوه ؟! عایدی پرسپولیس چقدر بوده ؟ مگر همیشه میتوان با اصحاب دولت قهرمان شد ؟ شما نه میدانید و نه میتوانید ورودی و خروجی های مالی پرسپولیس را پیدا و رصد کنید که اگر غیر از این بود این به اصطلاح بنگاه (به زعم شما )را به تامین اجتماعی نمی سپردند و خودشان مثل خیلی از بنگاههای سود ده دیگر به بهانه خصوصی سازی مال خود می کردند حرفهای شما یا از سر سادگیست یا بسیار مخرب و خطرناک ....!!! فکر میکنید با مثال از مولا علی (ع ) کار را تکمیل کردید ؟
    • دربی باز IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      شما یا خود قربانزاده هستی یا کاربر جدیدش خخخخخخخخخخخخخخخ
  • کاربر جدید IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    قبل از دربی؛ تصمیم دولت پرسپولیس و استقلال را به‌هم می‌ریزد، چرا؟.
    • مافیای تاج و کیسه IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      همین ثابت می‌کنه که بابا کیومرث بالاخره بچه اصلیش رو انتخاب کرد و پرسپولیس رو دور انداخت تا به کیسه بیشتر حال بده حالا جماعت کیسه کش دیدن باباشون کیه ؟!
  • شاهین IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    استقلال را به تامین اجتماعی بفروشید.. پرسپولیس را به چاه نفت..
  • استقلال ۳ پرسپولیس 0 IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    کلا اینقدر این لحظات رو و مدل این لحظات رو سپری کردیم که این حرکت خیلی هم قشنگ و به موقع به نظر میاد !۱
    • پرسپولیس 10 استقلال 0 IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      با اوسمار نتیجه این می شه
    • 4444 IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      اشتب گفتی نتیجه این میشه نه با اسمار با کل ارکان نظام لنگ 10 بقیه تیمها 0
  • محمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    پرسپولیس رو دارن میدن به سازمان ضعیف ولی استقلال رو میدن به بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور که خیلی پولداره .. ما پرسپولیسیها راضی نیستیم ، میخوان پرسپولیس مردمی رو ضعیف کنن
    • 4444 IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      اینقدر پول به پاتون بریزند که خودتون بگین دیگه بسه اینا که عددی نیستند از در و دیوار بدون اینکه حسابرسی بشه براتون با رمز هوادار متمول از جیب مردم براتون پول حساب میشه که معلوم نیست این پولا از کیسه کدوم خلیفه بخشیده میشه نگران نباشین از زمان شاه کل اموال استقلال رو بالا کشیدند که هیچ کس هم حاضر به جواب گویی نیست اونوقت از در و دیوار براتون باشگاه و پول و اموال میارند کلا لنگی جماعت نباید نگران بشند چون آب تو دلشون تکون نخواهد خورد
  • سعید --- کورده IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    با واگذاری پرسپولیس و عدم واگذاری باشگاه مردمی استقلال، انهم در استانه تکمیل مدارک جهت حضور در جام باشگاهای اسیا ، شائبه سناریوی سال گذشته، حذف استقلال و فرستادن پرسپولیس به جام باشگاهای اسیا را تداعی میکند!!؟؟ بازم انکار کنید که پرسپولیس مورد حمایت تمام قد،ارکان ورزش است ؟ وهمین ثابت کرد پرسپولیس تیم حکومتی است،واز این بارزتر که استقلال حتی توان خرید یک بازیکن معمولی را ندارد ، اما حریف درنیم فصل با وجود ان همه ستاره باز هم درنیم فصل ۵ بازیکن طراز اول داخلی وخارجی خرید!!ودراستانه دربی بازیکن استقلال به خاطر مشکلات مالی سرتمرین حاضر نمیشود ودر طرف مقابل مدیرعاملشان جهت تقویت روحیه بازیکنانش پول نصف قرداد را پرداخت و وعده پاداش نقدی برای بردن دربی را به بازیکنانش میدهد؛ تفاوت را ببینید؟؟ فرق یک تیم مورد حمایت ارکان ورزش ویک تیم بی پول که فقط متکی به غیرت و وفاداری هوادارانش است اینجا مشخص میشود
    • کامران IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      چی داری براخودت میگی؟دست پیش گرفتیدپس نیفتید؟تامین اجتماعی وسازمان بازنشستگی بدهکارن خودشون.وازرتخانه اونم ورزش صاحبت باشه یایک سازمان؟نمیدونستیم سازمان ازوزارت بالاتره!اینهم ازعجایب جماعت هوچی ومتوهم کیسه است.همیشه یه بهانه دارن
  • حمید DE ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    ملت همیشه ناراضی ومخبر النصر
  • شوتبال IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    این واگذاری برای پرسپولیس دوسر باخته و اینو همه میدونن اونی که داره خلافش را میگه قطعا کوره. حتی هوادار پرسپولیس هم حاضر نیست این باشگاه به سازمان عریض و طویل و همیشه بدهکاری وصل بشه که پای قشر زحمتکش و بازنشسته ای وسطه و رقبا مدام با این حربه و در ادامه جنگهای زرگری و کری های بی منطق به پرسپولیس حمله کنند و در طرف مقابل استقلال به یک بنگاه سودده ثروتمند وصل بشه بدون هیچ حاشیه و با آینده ای متفاوت و قطعا روشن‌تر! تنظیم این گزارش هم اصلا بی طرفانه نیست!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی