نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
مشعل برشام: ایران سخت‌ترین حریف ما در جام ملت‌ها بود/ جهانبخش که شوت زد گفتم تمام شد!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال قطر دیدار با تیم ملی ایران در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا را سخت‌ترین بازی‌شان در آن رقابت‌ها دانست.

قطر قهرمان دوره پیشین جام ملت‌های آسیا شده بود ولی در این دوره کمتر کسی روی قهرمانی‌اش حساب می‌کرد چون عنابی‌ها یک ماه قبل از شروع رقابت‌ها سرمربی‌شان را برکنار کرده بودند. با این همه میزبان با ستاره‌هایی مانند اکرم عفیف، المعز علی و حسن الهیدوس توانست از قهرمانی‌اش دفاع کند.

مشعل برشام که جانشین سعد الشیب شده بود، بازی‌های درخشانی را انجام داد و در نهایت هم بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های آسیا شد. او در ضربات پنالتی برابر ازبکستان درخشید و در بازی با ایران نیز چند سیو مهم انجام داد.

گفت‌وگوی او با سایت فیفا را در ادامه می‌خوانید:

  • دلیل اصلی موفقیت ما، سیستم ماست. به عنوان یک تیم، سال‌هاست که با هم بازی می‌کنیم. بنابراین به‌خوبی همدیگر را درک می‌کنیم و به همین دلیل هم توانستیم جام ملت‌های آسیا را ببریم. احساس می‌کنیم هیچ چیز نمی‌تواند ما را از رسیدن به اهدافمان باز دارد. البته در این راه با موانعی برخورد کردیم. نتایج ما در جام جهانی آن طور که هواداران انتظار داشتند خوب نبود اما می‌دانستیم که می‌توانیم آن را جبران کنیم و اگر با هم کار کنیم، می‌توانیم دوباره قهرمان آسیا شویم. ما هرگز در ابتدای مسابقات به فینال یا دستیابی به اهداف خاص فکر نمی‌کردیم، فقط روی مسابقه بعدی تمرکز کردیم و این کلید قهرمانی ما بود.
  • اکثر تیم ما در آکادمی Aspire بودند که از مدلی پیروی می‌کند که اکثر مربیان اسپانیایی دوست دارند اجرایش کنند. البته تفاوت‌های کوچکی بین هر مربی وجود دارد اما سبک کلی شبیه به هم است. مارکز بخشی از آن مکتب فکری است و چندین سال را در قطر مربیگری کرده است. او از قبل بازیکنان ما را می‌شناخت و نقاط قوت ما را می‌دانست و به همین دلیل، سازگاری با تغییرات تاکتیکی او برای ما دشوار نبود. اعتمادی که او به ما داشت واقعا کمک کرد. او از روز اول به ما گفت که به ما اعتماد دارد و از ما خواست به او اعتماد کنیم و روی بازی بعدی تمرکز کنیم. در نهایت خدا را شکر به هدفمان رسیدیم.
  • {سخت‌ترین حریف در جام ملت‌های آسیا} به نظر من بازی با ایران بود؛ مخصوصاً ۱۰، ۲۰ دقیقه آخر. وقتی ضربه علیرضا جهانبخش به دیرک دروازه برخورد کرد، فکر کردم همه چیز تمام شده است. آن موقع واقعاً نگران بودم اما خدا را شکر از آن بازی به سلامت عبور کردیم.
  • دستاوردهای برادرم قطعا به من کمک کرده است. او را به عنوان یک الگو می‌بینم و امیدوارم که مثل او موفق شوم. در واقع، دیدن موفقیت برادرم به من این باور را داد که من هم می‌توانم موفق شوم چون ژن‌های یکسانی داریم.
  • {شانس‌تان برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶} خوشبختانه رقابت‌ها را خوب شروع کردیم و هند و افغانستان را شکست دادیم. حالا ما برای دو بازی مقابل کویت آماده‌ایم و سعی می‌کنیم هر شش امتیاز را بگیریم تا صدرنشینی حفظ کنیم. مانند هر تیمی، شانس صعود به جام جهانی را داریم اما فکر می‌کنم شانس ما بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بیشتر شده است. اکنون ما بیشتر تحت فشاریم. تیم‌های دیگر ۲۰۰درصد تلاش خواهند کرد تا ما را شکست دهند و برای رویارویی با ما بسیار آماده خواهند بود و این بدان معناست که ما باید حتی بهتر از قبل باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • عروس العین IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    به جز قلعه‌نویی هیچ مربی باتیم ملی ایران به قطر نمیباخت فقط چنین افتضاح تاریخی مخصوص قلعه‌نویی بود وبس
    • ایران IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      و هیچ مربی نتونسته بود جز قلعه نویی تو جام ملت ها ژاپنو ببره ! بله داداش ما مث هم فک نمیکنیم
    • Mmmm IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      بجز قلعه نویی هم هیچ مربی ای ژاپن رو نمی برد
  • ترنم خلج IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    علی رضا جهانبخش عشقم دوستت دارم 😘🥰
  • ali IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    50درصد دلیل شکست ایران به تنهایی بیرانوند بود قلعه نوعی 30 درصد مهدی تاج 20 درصد 10 درصدم بقیه بازيکنان سهم تو شکست ایران داستند
    • عرفان IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      استاد وقتی میگی درصد... یعنی نباید مجموعش از صد بیشتر بزنه. در جریانی که....
  • حامد IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    کم ترین حق مردم این عزت الهی طارمی بیرانوند قدوس دیگه به تیم ملی دعوت نشن آخه وقتی کم کاری اینا معلوم شده چرا باز باید ملت رو حرص بدن خیانت کردن به ملت شون به خاطر چند ده میلیارد تومن پس ادمینم باید نظرو تایید کنه به مراتب آدمای با شرفی مثل ترابی قايدی قلی زاده نورالهی نیازمند حتی روزبه جا این4 تا بودن اگه یه درصدم میباختن مطمين بودیم صد شونو گڋاشتن پس قلعه نوعی حالا که خودت متاسفانه موندنی شدی حداقل اقتدارتو نشون بده فقط برا نورالهی اقتدار داشتی???? هرچند خودتم بازی قطر اندازه اون4تا مقصری تو همون20دقه اول مشخص بود قدوس عزت و نیمکت نشین پورتو دارن کم میکنن
  • ناصر IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    دستور از بالا رسید که تیم ملي فوتبال ب قطر باخت وگرنه عمرا اگه قطر میتونست ایران ببره مسولین ما دارن همه چی میقروشن
  • دوستدار فوتبال PL ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    تیم قطر با دادن رشوه و خریدن داوران و وی ای ار قهرمان جام ملت ها شد وگرنه تیم قطر آن تیمی نیست برای تیم ملی ایران قلدری کند..قطری ها جام قهرمانی را خریدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی