چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
۸ |
۲
سخنگوی دولت خبر داد؛ مالک پرسپولیس دوباره عوض می‌شود!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سخنگوی دولت می‌گوید مذاکرات اولیه با دو بانک غیر دولتی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است‌.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در جمع خبرنگادان راجع به موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت کرد. در حالی که پیش‌تر خبرهایی مبنی بر واگذاری ۸۰ درصد سهام پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی منتشر شده بود، حالا سخنگوی دولت از احتمال واگذاری این دو باشگاه به بانک‌های غیر دولتی می‌گوید.

او گفت: فرایند خصوصی‌سازی در این دولت در بورس رقم خورد. شفافیت از عملکرد مالی این دو باشگاه ایجاد شد و بخشی از سهام این باشگاه به مردم در سازمان بورس واگذار شد.

او در مورد منتفی شدن انتقال پرسپولیس به تامین اجتماعی گفت: قرار بود به تأمین اجتماعی واگذار شود و آنها به شرکت‌های سوده ده خودش با توان اقتصادی بالا واگذار کند. دولت بعد از بررسی پیشنهاد با آن موافقت و مجوز را به هیئت واگذاری صادر کرد. در صورت نهایی شدن و سنجیدن این پیشنهاد، امکان قانونی استقاده از این ظرفیت فراهم شود. هیئت واگذاری روز گذشته با برگزاری جلسه و بررسی جوانب به نتیجه بهره‌برداری از این مجوز نرسیدند. دلیل اصلی این بود که در این فاصله گزینه‌های دیگر واگذاری با پیگیری متولیان مربوطه در مجموعه‌های دیگر پیدا شد از مجموعه بانک‌های غیردولتی. مذاکرات اولیه صورت گرفته، امروز گزارش و پیشنهاد هیات واگذاری مطرح شد.

سخنگوی دولت در مورد واگذاری این دو باشگاه به بانک‌ها توضیح داد: باید توافق جمعی داشته باشیم در بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی مستعد با توانمندی بالا که حامی سرمایه‌های ملی ما باشند. بانک‌ها به واسطه اینکه سرمایه‌های عمومی مردم داخل آن هست توان اقتصادی بالایی دارند هم به نوعی یکی از بزرگترین شرکت‌های مردمی هستند. اگر ما موفق به واگذاری تیم‌های مردمی به بانک‌های غیردولتی بشویم، در حقیقت موفق شدیم که باشگاه‌ها را به بزرگترین شرکت‌های مردمی واگذار کنیم‌. دولت در صورت داشتن قابلیت تحقق این پیشنهاد خیلی از آن استقبال می‌کند.

او در پایان گفت: همه اجزا دولت توافق کردند که آقای وزیر محترم اقتصاد و رئیس کل محترم بانک مرکزی مذاکرات لازم را با اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بانک‌ها داشت تا یک حمایت موثر داشته باشیم. ان‌شاالله که خبر خوبی برای هواداران هر دوتیم باشد و بازی خوبی از هر دو تیم ببینیم.

بیشتر بخوانید: در آستانه شروع دربی ۱۰۳؛ نام مهمترین داور بازی حذف شد! +عکس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • زیگزاگ IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    اینقدر کار نابلد هستند که چشمشون به فضای مجازیه تا بازخوردها رو نگاه کنند و تصمیم مجدد بگیرند. شما که اینکاره نیستید، حداقل دادکان و دایی رو بیارید تا کار رو واستون دربیارند.
    • اشکان IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      همش بازی بود آخرم این دو باشگاه به دو تا بانک بر شکسته واگذار میکنن دوباره روز از نو این دولت که خدایی در تصمیماتش نوبر...
  • چاهکن همیشه ته چاهه: IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    کیسه‌کشا انقد انقلت آوردن برا واگذاری پرسپولیس به تامین اجتماعی که پول ملت و بازنشسته‌هاست غافل از اینکه هولدینگ خلیج فارسو ازشون گرفتن تا دیگه بلبل‌درازی نکنن و بیخود دلشون واسه پول ملت و بازنشسته‌ها نسوزه. خدایی پول پتروشیمی مگه مال ملت نیست. مگه درآمد نفت و گاز و کود و بنزین و گازوئیل نباید بره تو جیب ملت. به قول ایرج میرزا: برو این دام بر مرغ دگر نه/ نصیحت را به مادر خواهرت ده
    • کیسه فوق تخصص زیر آب زنی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      داداش شنیدم که از قدیم والایام هم کیسه تیم لوسها و آدم های اهله آدم فروشی وبهونه گیر بوده.
  • پرسپولیسی قدیمی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    چرا پرسپولیس که هواداراش همیشه از کیسه بیشتر بوده باید همیشه پاسوز کیسه بشه؟؟!
  • آبی ترینم IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    جهرمی پرسپولیسی هزارسال یکدرصد تلاش برای استقلال نمیکنیدمگر برااساس اقتضا
  • وحید IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    به هرکی میدید دو روز دیگه کاسه گدایی دستش نگیره قدر این برند رو بدونن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی