حسرت بزرگ برای یاغی جنجالی استقلال و پرسپولیس/ آمار درباره علیرضا نیکبخت چه می‌گوید؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علیرضا نیکبخت واحدی یکی از بازیکنان خاص تاریخ دربی محسوب می شود که می توانست رکورد افسانه‌ای علی پروین را در این بازی بشکند.

در تاریخ دربی همواره بازیکنان زیادی بوده اند که با لباس هردوتیم در این بازی حساس به میدان رفته و حتی برای هردو تیم در دربی گلزنی کرده اند. یکی از این بازیکنان علیرضا نیکبخت واحدی است که طی سال های ۷۸ تا ۸۵ در ترکیب استقلال بود و در اکثر دربی های برگزار شده با پیراهن آبی به میدان رفت و البته هرگز موفق به گلزنی نشد.

بعد از مقطع کوتاه حضور در فوتبال امارات، نیکبخت همه را شوکه کرد و در انتقالی پرسروصدا راهی پرسپولیس قطبی در سال ۸۶ شد. انتقالی که می‌توان آن را جنجالی ترین انتقال دهه هشتاد دانست. نیکبخت بعد از آمدن به پرسپولیس از سال ۸۶ تا ۸۸ هم در ترکیب این تیم درخشید و در این بین در ۶ دربی به میدان رفت و جالب آنکه در اولین شهرآوردی که با پیراهن پرسپولیس بازی کرد موفق به گلزنی مقابل استقلال شد. گلی که در آن سال ها حواشی زیاد به همراه داشت چرا که آبی ها معتقد بودند خوشحالی بعد از گل نیکبخت حرکت چندان شایسته ای نبود. 

نیکبخت در سال ۸۸ با حضور در ۱۹ دربی (با پیراهن هردو تیم) از پرسپولیس هم جدا شد تا اینکه چهارسال بعد دوباره توسط امیر قلعه نویی به استقلال برگشت. بازگشتی که یکی از دلایلش به گفته خودش حضور مجدد در دو دربی و شکستن رکورد علی پروین یعنی ۲۰ حضور در بازی دربی به عنوان بازیکن اما نیکبخت نه در بازی رفت و نه برگشت فرصت بازی پیدا نکرد تا طبق اعلام خودش یکی از بزرگترین حسرت های دوران فوتبالش، نرسیدن به رکورد علی پروین باشد. هرچند او با انجام ۱۹ بازی در جایگاه دومین تعداد حضور در شهرآورد قرار دارد.

رکوردداران بیشترین بازی در شهرآورد:
۱.علی پروین ۲۰ بازی
۲.علیرصا نیکبخت ۱۹ بازی
۳.افشین پیروانی، محمود فکری و امیرحسین صادقی ۱۸ بازی

بیشتر بخوانید: کار سخت مدیرعامل پرسپولیس در تابستان/ انفجار در لیست بازیکنان سرخ‌ها؛ به‌زودی...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جهان DE ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    نیکبخت یک خائن به تاج است ای کاش می شد نام امثال او از فرهنگ و تاریخ تاج زدوده می‌شد
  • VAHID REDSTAR IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    نیکبخت پرسپولیس نسخه پرومکس نیکبخت استقلال بود ، قدرتمند تکنیکی سرزن گلزن شوتزن و قهرمان ...یه هیولای واقعی که کاپیتان تیم ملی هم شد در کنار علی کریمی.. اعجوبه شد با پیرهن پرابهت سرخ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی