فدراسیون فوتبال
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در اقدامی مغایر اساسنامه فدراسیون فوتبال، اعضای مجمع به دنبال بازگشت سرپرست نایب‌رئیسی زنان به سمت خود هستند!

مجمع فدراسیون فوتبال هفته گذشته در شرایطی برگزار شد که مهم‌ترین اتفاق این مجمع، عدم رأی اعتماد اعضا به مریم منظمی بود تا منظمی که در طول یک‌سال گذشته در نقش سرپرست نایب‌رئیسی زنان کار خود را پیش می‌برد، نتواند در قامت نایب‌رئیس انتخاب شود و او جایگاه خود را در هیات‌رئیسه از دست داد. مطابق اساسنامه فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس فدراسیون بایستی بعد از بلاتصدی‌شدن سمت سرپرستی نایب‌رئیسی زنان، جانشین جدیدی را برای مریم منظمی انتخاب کند.

مهدی تاج در طول روزهای گذشته سعی داشته کمترین واکنش را نسبت به حواشی ایجاد شده پیرامون عدم رأی اعتماد اعضای مجمع به مریم منظمی از خود نشان بدهد. با این وجود، گفته می‌شود که با توجه به فشارهای بیرون وارد شده به فدراسیون فوتبال، اعضای مجمع به دنبال یک تصمیم جنجالی، بحث‌برانگیز و البته غیرقانونی هستند؛ بازگرداندن مریم منظمی به کسوت سرپرستی نایب‌رئیسی زنان و درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده برای انجام دوباره مراسم رأی اعتماد!

نامه جنجالی اعضای مجمع خطاب به ممبینی!

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در نامه‌ای خطاب به هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال خواستار این موضوع مهم شده‌اند. در این نامه که اصل آن نزد «فوتبال ۳۶۰» محفوظ است، آمده: «احتراما به استحضار می‌رساند نظر به اینکه سرکار خانم مریم منظمی سرپرست نایب‌رئیس بانوان جهت انتخاب به مجمع عمومی تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ معرفی شده بود، به دلیل اینکه این انتخابات به‌صورت وبینار برگزار گردیده و اطلاع‌رسانی کامل به سایر اعضای مجترم مجمع نشده بود، لذا تقضا داریم ایشان مجدداً به‌منظور انتخاب به عنوان نایب‌رئیس بانوان به مجمع آتی فدراسیون که به‌صورت حضوری پیشنهاد می‌گردد معرفی شوند، ضمناً از ریاست محترم فدراسیون استدعا داریم با توجه به خدمات ارزشمند نامبرده در پست سرپرست نایب‌رئیس بانوان تا برگزاری انتخابات در مجمع آتی همچنان مسئولیت موردنظر را به‌عهده داشته باشد».

جنجال بزرگ در فوتبال ایران؛ آیا پای یک زن در میان است؟

منظمی برگردد، AFC می‌تواند فوتبال ایران را تعلیق کند!

مریم منظمی که به عنوان یکی از کارمندان وزارت ورزش‌وجوانان وارد ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال شد، در قامت چهره‌ای غیرفوتبالی کار خود را پیش برد اما نتوانست رضایت عموم را جلب کند و رأی ناامیدکننده‌ای از اعضای مجمع گرفت و نتوانست به سمت نایب‌رئیسی زنان برسد. حالا با توجه به فشارهای وارده و تصمیم جنجالی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، همگان چشم‌انتظار واکنش ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند؛ چرا که در مجمع اخیر، نماینده‌ای از (AFC) حضور داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همواره بر استقلال فدراسیون‌ها تاکید کرده اما آنچه در حال به وقوع پیوستن است، مصداق بارز مهندسی مجمع و البته نقض صریح اساسنامه است. براساس بندهای مندرج در اساسنامه فدراسیون فوتبال، بعد از بلاتصدی‌شدن سمتی در ساختار مدیریتی فدراسیون، باید شخص جدیدی در کسوت سرپرست انتخاب شود و امکان انتخاب گزینه قبلی در نقش سرپرست نیست که با این اوصاف، بازگشت منظمی به ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال نقض آشکار اساسنامه است!

حمیسی هم در حوالی درهای خروج!

محمدحسین حمیسی رئیس حراست فدراسیون فوتبال که همزمان در نقش سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون هم فعالیت می‌کند، حالا زیر ذره‌بین نهادهای بالادستی قرار گرفته و گفته می‌شود که در روزهای گذشته، بحث برکناری حمیسی از سمت‌های خود در ساختار فدراسیون فوتبال مطرح شده است. البته که گویا مهدی تاج مخالف پایان دوران کاری حمیسی در فدراسیون است اما با این وجود، نهادهای بالادستی بحث برکناری محمدحسین حمیسی را مطرح کرده‌اند و دور از ذهن نیست که دوران کاری این مدیر که در سالیان اخیر یکی از ارکان کلیدی فدراسیون بوده هم به‌زودی به نقطه پایان کار خود برسد!

بیشتر بخوانید: مدیرعامل سابق پرسپولیس به دستور یک وزیر حذف شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جام IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    ۳۶۰ بتبااین ازآسمان مشخصه مثله یامتساوی الساقی نه رسانه خخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی