نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
۱ |
۰
آیا خرید بیت کوین پس از رشد قیمتی اخیر منطقی است؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بیت کوین به عنوان پادشاه رمز ارزها و مهمترین شاخص برای ارزیابی روند بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

از زمان پیدایش بیت کوین در سال ۲۰۰۹ تا به الان، شاهد تغییرات بسیار زیاد در قیمت بیت کوین بودیم. عوامل بسیار متعددی می‌توانند باعث این تغییرات باشند که از گذشته وجود داشته و در آینده نیز احتمالا ادامه خواهند داشت.

بیت کوین پس از طی روند نزولی بلند مدت خود از سال ۲۰۲۱ تا اواخر سال ۲۰۲۲ مجددا توانست روندی روبه رشد را آغاز کند و در هفته اخیر از سقف تاریخی خود که قیمت بیت کوین در حدود ۶۹ هزار دلار بود، عبور کند. اما سوالی که در این زمان پیش می‌آید آن است که آیا خرید بیت کوین در این حوالی منطقی است یا خیر؟

آیا خرید بیت کوین ۶۰ هزار دلاری به‌صرفه است؟

پاسخ دادن به این سوال کار راحتی نیست و بستگی به بسیاری از فاکتورهای مختلف دارد. همانطور که مشخص است در روزهای اخیر بیت کوین توانسته از سقف تاریخی خود در سال ۲۰۲۱ عبور کند و گامی به سوی ساختن سقفی بالاتر بر دارد. با این وجود هنوز به قطعیت نمی‌توان گفت که آیا اینجا نقطه‌ای است که می‌توان محیا برای ورود باشد یا خیر و تنها می‌توان با بررسی عوامل مختلف موثر بر روند قیمت بیت کوین و بر اساس استراتژی شخصی تصمیم به خرید یا عدم خرید بیت کوین در این محدوده قیمتی نمود.

بر همین اساس ابتدا به بررسی فاکتورهای مهم جهت سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین می‌پردازیم و در ادامه مطلب نیز به بررسی رفتار بیت کوین بر اساس واکنش آن در گذشته خواهیم پرداخت.

خرید بیت کوین

عوامل مهم و تاثیر گذار بر سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین

سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان رمز ارزی با بیشترین حجم معاملات روزانه به طور کلی امری منطقی به نظر می‌رسد. از طرفی دیگر این رمز ارز بسیار محبوب بوده است و مسیر انجام تراکنش‌های مالی را تسهیل کرده و در نهایت هزینه‌ها را نیز کاهش داده است. با این وجود زمان خرید این رمز ارز بسیار مهم است؛ زیرا قیمت بیت کوین بر اساس زمان دچار تغییرات بسیاری می‌شود. بنابراین زمان سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین به عواملی متعددی بستگی داشته که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

قیمت بیت کوین

مهم‌ترین عامل موثر بر سرمایه‌گذاری روی بیت کوین مانند هر دارایی دیگر قیمت آن محسوب می‌شود. با توجه به آن‌که طیف وسیعی از عوامل قیمت بیت کوین را دستخوش تغییر قرار می‌دهند، سرمایه‌گذاری بر روی این رمز ارز کاری تخصصی به نظر می‌آید. قیمت بیت کوین در اوایل پیدایش بسیار ناچیز بود و حتی در ابتدا به عنوان هدیه ثبت نام به افراد تعلق می‌گرفت. اما این رمز ارز توانست طی تنها ۱۵سال رشد وحشتناکی را تجربه کند و در حال حاضر نزدیک ۷۰ هزار دلار آمریکا ارزش دارد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین سقف‌های پیشین خود را شکسته و نشانه‌ای برای ساختن سقف‌های بسیار بالاتر در آینده می‌باشد. اما با این وجود خرید این رمز ارز در این قیمت کمی پر ریسک به نظر می‌رسد و به لحاظ تکنیکال نقطه‌ی مناسبی به نظر نمی‌آید. هر چند این تنها یک نظریه بر اساس تحلیل فنی بازار است و احتمال می‌رود قیمت مدتی را اصلاح کرده و سپس با توان بیشتر به سمت قله‌های بالاتر حرکت کند.

دیدگاه سرمایه‌گذاری

افراد با دیدگاه‌های متفاوت اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند و به طور کلی به سه دسته بندی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت دسته‌بندی می‌شوند.

استراتژی کوتاه مدت

افرادی که دیدگاه کوتاه مدت دارند، معمولا به دنبال نوسانات کوچک و سریع بازار هستند و بر اساس روند فعلی و کوتاه مدت قیمت بیت کوین اقدام به خرید و فروش آن می‌کنند. این افراد تریدرهایی هستند که در تایم فریم‌های کوتاه مدت و حداکثر روزانه بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند و دیدگاهی کوتاه دارند.

استراتژی میان مدت

افرادی که دیدگاه میان مدت به سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین دارند، از صبر و حوصله بیشتری برخوردار هستند و معمولا بیت کوین را از یک هفته تا چندین ماه نگهداری می‌کنند و به دنبال گرفتن روندهای میان مدت و بزرگ‌تر از بازار هستند. این افراد معمولا از ترکیب تحلیل‌های تکنیکال و بنیادین برای تحلیل قیمت بیت کوین استفاده می‌کنند و در کف‌های بازار خرید کرده و در سقف‌ها از معامله خارج می‌شوند.

استراتژی بلند مدت

سرمایه گذارانی که دیدگاه بلند مدت به سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین دارند، معمولا بین ۱ سال تا چندین سال را صرف سرمایه‌گذاری بیت کوین کرده و به دنبال کسب سود حداکثری از بازار می‌باشند. این افراد مهارت بالایی در تحلیل بنیادین بازار دارند و دائما اخبار مربوط به بیت کوین و شاخصه‌های موثر بر قیمت بیت کوین را دنبال می‌کنند. برخی از کارشناسان قیمت بیت کوین در میان مدت را تا ۲۰۰ هزار دلار و برخی دیگر در بلند مدت تا ۱ میلیون دلار نیز پیش بینی کرده اند. با این وجود تصمیم‌گیری برای بلند مدت به استراتژی‌های فردی شما وابسته است.

سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین

بررسی اتفاقات و رخدادهای سیاسی و اقتصادی

رخدادهای سیاسی و اقتصادی مختلف در بازارهای مالی دنیا می‌توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارند و آن را دچار نوسان کنند. به همین دلیل هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین را دارید، بهتر است کمی اخبار را دنبال کنید و در صورت مساعد بودن شرایط جهت رشد قیمت بیت کوین اقدام به خرید آن فرمایید.

تحلیل بیت کوین

قیمت بیت کوین در آینده را می‌توان بر اساس تحلیل گذشته آن و همچنین بررسی بنیادین بیت کوین پیش بینی کرد. همانطور که گفته شد، بیت کوین امروزه به عنوان یک دارایی با ارزش در دنیا شناخته می‌شود و دارای پتانسیل رشد زیادی نیز است. به طوری‌که بسیاری از فروشگاه‌های و شرکت‌های بزرگ دنیا تراکنش‌های مالی خود را از طریق بیت کوین و یا سایر رمز ارزها انجام می‌دهند.

همین امر می‌تواند مهر تاییدی بر پذیرش عمومی این رمز ارز به عنوان یک دارایی با ارزش باشد. بنابراین احتمال از بین رفتن بیت کوین در آینده بسیار بدبینانه و ضعیف است. از طرف دیگر اگر بخواهیم به صورت فنی قیمت بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است گذشته بیت کوین را بررسی کرده و بر اساس آن اظهار نظر کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

چنانچه بخواهیم تحلیل تکنیکال بر روی قیمت بیت کوین داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که در بیش از یک سال گذشته بیت کوین توانسته روندی صعودی را در پیش بگیرد و یکی پس از دیگری سقف‌های قبلی را بشکند. همانطور که می‌دانید بیت کوین پس از ثبت قیمت ۶۹ هزار دلار در ماه‌های آخر سال ۲۰۲۱ دچار افت شدید قیمت و ساختن کف‌های جدید طی مدت تقریبا یک سال شد.

نهایتا در پایان سال ۲۰۲۲ قیمت در پایین‌ترین مقدار خود یعنی حدود ۱۵ هزار دلار قرار گرفت و با شروع سال جدید میلادی مجددا شرایط تغییر پیدا کردهو روند مجددا صعودی شد. در هفته گذشته و در مارس ۲۰۲۴ قیمت بیت کوین در بالاترین سطح خود قرار گرفت و توانست از سقف تاریخی خود عبور کند.

بر اساس تحلیل تکنیکال و با توجه به آن‌که ابزارهای تکنیکالی مانند مکدی، آو اس آی و بسیاری از اندیکاتورهای دیگر در تایم فریم‌های بالا در سطح اشباع قرار گرفته‌اند، به نظر می‌رسد که بازار کمی نیاز به استراحت و اصلاح دراد و می‌تواند دوباره با جمع کردن حداکثر توان خود به سمت قیمت‌های بالاتر و حتی ۱۰۰ هزار دلار نیز حرکت کند. بنابراین خرید در قیمت‌های فعلی به لحاظ تکنیکال منطقی به نظر نمی‌اید و افراد می‌توانند برای خرید ایمن‌تر در حرکتی پلکانی اقدام به خرید بیت کوین در این نقطه کنند.

سخن آخر

همانطور که در این نوشته متوجه شدیم، بیت کوین به عنوان یک دارایی با پتانسیل برای جهت سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود اما خرید آن در هر قیمتی امری عاقلانه به نظر نمی‌رسد. افراد بر اساس استراتژی‌های معاملاتی شخصی خود می‌توانند تصمیم بگیرند که بیت کوین را در چه قیمتی بخرند اما به طور کلی با بررسی تکنیکال قیمت بیت کوین می‌توان جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی اقدام به خرید پله‌ای این رمز ارز کرد تا در مجموع میانگین خرید مناسبی را داشته باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهرسام بیات IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    من نمیدونم چرا طلا میره بالا?????????

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی