وقتی خود مربیان حرمت هم را نگه نمی‌دارند/ بازیکنی که اخراج شده بود با مربی جدید برگشت!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از قدیم گفتند حرمت امامزاده با متولی است. ما خودمان قیمت خودمان را با رفتارمان تعیین می‌کنیم.

شکی نیست که بازیکن سالاری یکی از آفت‌های فوتبال ماست که تا خرتناق بلای جان فوتبال شده و طی سال‌های اخیر هیچکس نتوانسته با آن مبارزه کند. خیلی از مربیان جایگاه خود را به همین دلیل از دست داده‌اند و به زبان عامیانه می‌گویند ما حریف بازیکنان و دلال‌هایشان نمی‌شویم! اما وقتی مشکلی را مطرح می‌کنیم، باید راه حلی برایش داشته باشیم. مشکلی که ما درست نکردیم اما با آن دست به گریبان هستیم، پس بازگشت به گذشته و دنبال مقصر گشتن هیچ کمکی نمی‌کند. تنها باید از اشتباه گذشتگان عبرت و درس گرفت.

در همین لیگ برتر خودمان این فصل تیمی هست که دست به تغییر مربی زد. مربی قبلی همین چند روز پیش یکی از بازیکنان را در اختیار باشگاه قرار داد و به او اعلام عدم نیاز کرد، بلافاصله مربی جدید به محض نشستن روی نیمکت همان بازیکن را در مسابقه این هفته به میدان فرستاد! البته که او کمکی هم نکرد و کلا این فصل کاری نکرده.... حتی اگر مربی قبلی به کلی از آن تیم رفته بود، مربی جدید باید حرمت همکار خود را حفظ می‌کرد و به این سرعت روی خواسته و دستور او خط بطلان نمی‌کشید. وقتی شما احترام نفر قبلی خود را نگه ندارید، نفر بعدی نیز با خود شما چنین خواهد کرد!

فوتبال فقط محدود به این باشگاه و امروز نیست. شما سال بعد در تیمی دیگر باید با همین بازیکنان کار کنید و وقتی چنین کاری می‌کنید، دیگر هیچ بازیکنی روی شما حساب نخواهد کرد. شما در واقع به بازیکنان آدرس نقطه ضعف خود را داده‌اید و نباید گله کنید که چرا از آن استفاده خواهند کرد! حال تصور کنید که آن مربی هنوز در آن باشگاه حضور دارد و از کادر فنی آن تیم نرفته باشد! چطور مربی جدید از چنین دستیاری توقع کمک و همکاری خواهد داشت؟ از اولین جلسه تمرین وقتی آن بازیکن اخراجی با کمک مربی جدید و سرمربی قبلی چشم در چشم شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چطور این سرمربی تازه وارد توقع داشته باشد که بازیکنان احترام همکارش را حفظ کنند و چطور توقع دارد که با خود او چنین کاری نخواهند کرد؟

این مهم نیست که در آن ماجرا تقصیر با بازیکن بوده یا مربی، مهم این است که اصولی در فوتبال حرفه‌ای وجود دارد که همه باید رعایت کنند. مربیان باید احترام یکدیگر را حفظ کنند تا بازیکنان وارد حریم و جایگاه آنها نشوند. وقتی شما به دست خود این حریم را بشکنید دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و نمی‌توانید از بازیکنان توقع داشته باشید به خاطر شما دست به هر فداکاری در زمین بزنند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی