نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
درخواست عجیب یک بازیکن برای بازی مجانی در پرسپولیس!/ تیم اوسمار به دهه ۶۰ برمی‌گردد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قدیمی‌ها گفته‌اند خورشید هیچ وقت پشت ابر نمی‌ماند، حقیقت بالاخره خود را نشان می‌دهد.

به شهادت آرشیو خبر ورزشی همواره منتقد خریدهای بد خارجی در فوتبال ایران بوده‌ایم. نمونه‌هایی که متاسفانه کم هم نیستند و با فشار دلال‌ها هر سال از پیکر نحیف این فوتبال با قراردادهای دلاری ارتزاق می‌کنند و هیچ چیز برای اضافه کردن به فوتبال ایران ندارند.

حساب آن دسته خریدهای خوب خارجی که هم به نتیجه‌گیری در کوتاه مدت تیم‌ها کمک می‌کنند و هم در دراز مدت در پیشرفت فوتبال ایران و استعدادهای جوان ما موثر هستند، کاملا جداست. هر چقدر از این دست بازیکن و مربی خارجی بیاوریم کم است..

اما دسته دوم بازیکنانی هستند که مشابه آنها در میان استعدادهای خودمان بسیار زیاد است و متاسفانه به خاطر پورسانت دلاری دلال‌ها به فوتبال ایران قالب می‌شوند. ما همیشه با این عده مشکل داشتیم و تا روز آخر هم این انتقاد را خواهیم کرد

اما متاسفانه حکایت بد و بدتر همین حکایت فوتبال ماست. جایی که چون اتفاق بدتری هم می‌افتد مجبور می‌شویم آن اتفاق بد را فعلاً رها کنیم، اتفاق بد بازیکنان خنثی و معمولی هستند که با هزینه دلاری می‌آیند و اتفاق بدتر آنها که حتی در حد بازیکن معمولی هم نیستند فقط دلار می‌گیرند تا در ایران به تفریحات خود برسند!

ما در این فوتبال مربیانی داشته‌ایم که در کشور خود شکلات فروش بودند. به اسم بازیکن کسانی به این فوتبال آمده‌اند که در کشور خود پرنده می‌فروختند! کسانی که در یک هتل کارمند نظافت بودند و با ارتباطات آنچنانی هم جای یک جوان ایرانی را گرفتند و هم از بیت المال دلار خارج کردند، همان‌ها که با شکایت به فیفا آبروی فوتبال ایران و ایرانی‌ها را هم بردند.

اما یکی دیگر از مشکلات ما در فوتبال این است که کاری به آمادگی و کیفیت بازیکن نداریم و تنها به گذشته و اسم و رسم او نگاه می‌کنیم. گادوین منشا مثال بارز این دسته از بازیکنان است.

بازیکنی که در بدو ورود به ایران یک نیم فصل در پیکان خوب بود اما هرگز در حد و اندازه پرسپولیس نبود. در فصلی که برانکو دستش بسته بود و تنها ۱۳ بازیکن داشت، به اجبار از منشا استفاده کرد و او طی دو فصل و نیم تنها یک گل به الدحیل زد و تمام!

پس از آن منشا به استقلال، فولاد و مس رفت و در هیچ کدام از این تیم‌ها دیگر هرگز موفق نبود. در فاصله بین دو تیم گاه یک نیم فصل بیرون می‌ماند و از هیچ کجای این کره زمین پیشنهادی برای بازی نداشت! او آنقدر احت با این موضوع برخورد می‌کرد که شایسته هیچ ورزشکار حرفه‌ای نیست.

منشا مطمئن بود که همیشه به لطف مدیران برنامه تیم پیدا می‌کند. در ابتدای هر فصل یا در هر نیم فصل منشا خودش را به پرسپولیس پیشنهاد می‌داد! در نقل و انتقالات زمستانی این فصل منشا که دیگر کسی آخرین گلش را به یاد نمی‌آورد، برای پرسپولیس پیغام فرستاد که با حداقل هزینه حاضر است برگردد. آن موقع به طنز نوشتیم که با این روند روزی خواهد رسید که منشا حاضر باشد مجانی هم برای پرسپولیس بازی کند!

اتفاقی که الان افتاده و این مهاجم که قراردادی بسیار سنگین با تیم قبلی خود دارد، اعلام کرده که حاضر است رایگان در بازی‌های باقیمانده فصل برای پرسپولیس بازی کند! او نه در پرسپولیس و نه در هیچ کدام این سال‌ها به کار تیم‌هایش نیامده پس به نظر شما چرا اینقدر دوست دارد دوباره به تیم بزرگ برود؟

وقتی در تیم کوچک هم نمی‌توانید بازی کنید چطور در تیم بزرگ موفق خواهید بود؟ پیدا کردن مشتری برای سال بعد مهمترین دلیل است و شک نکنید اگر باز هم پرسپولیس در برابر خواسته او مقاومت کند، پیشنهاد بعدی منشا پرداخت پول برای عضویت در این تیم خواهد بود!

یعنی همان جمله معروف علی پروین در دهه ۶۰ که می‌گفت بازیکنان باید برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس پول هم بدهند! اگر این جمله یک جا عین واقعیت باشد برای منشا خواهد بود و البته که وای به آن روز که تیم‌های بزرگ و حرفه‌ای ما بخواهند از این طریق بازیکن بگیرند!

کافیست بحال و روز سینما و دایره موسیقی پاپ حال حاضر کشورمان نگاه کنید، این مسیر روزی در بازیگری سینما و خواندن در موسیقی پاپ آغاز شده بود!

بیشتر بخوانید: حکم بازداشت رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا صادر شد/ او به محض بازگشت به کشور دستگیر می‌شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • عدالت خواه IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    اینا همش داستانه،،، مافیای سرخ باید از صفحه روزگار محو شود...✌️
    • تاریخ تمدن افتخار IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      فقط تیم تاج منحل شد و به تاریخ پیوست. پرسپولیس هویت و هوادار میلیونی داره
    • Z.m IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      تیم کیسه تو صفحه روزگار بمونه چ غلطی میخواد بکنه ؟ فک کردی مردم حوصله دارن بشینن بازی اتوبوسی کیسه رو نگا کنن؟ شما دیگه از فوتبال حرف نزنین که بجز ۹۰ دقیقه دفاع اتوبوسی هیچ حرفی برای گفتن ندارین
  • بهمن حسین پور TR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    حرف بی حساب کتاب جواب ندارد پرسپولیس تخریب شدنی نیست
  • یونس IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    پرسپولیس هیچوقت درحد واندازه تیم بزرگ وپرافتخار آسیا یعنی استقلال نبوده ونیست،علاقمندان به تیم پرسپولیس همیشه فکر میکنند تیم محبوبشان همه رده تیم مردمی وپرقدرت استقلاله ولی نیست ،درکل آرزو برای جوانان عیب نیست حالا اگرچه این آرزو آرزوی محال باشه😂باتشکر ازبلوچستان بزرگ 💙
    • فریدون IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      کیسه بزرگه؟! کیسه کیسه ، آیری پلاست 😁😂
  • غلامرضا US ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    منشا به درد پرسپولیس نمیخواد.فقط تیم رو ده نفره میکنه.
  • سید ناصر قدیرنژاد IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    ۰ گادوین منشا در پیکان در ۲۶ بازی ۲۶ گل در پرسپولیس در ۴۲ بازی ۵ گل در گل‌گهر ۱۶ گل ودر مس رفسنجان ۱۷ گل بثمر رساند از در حال حاضر آمده نیست شرط انصاف نباشد که گذشته یشان را تخریب نمود.
  • سید ناصر قدیرنژاد IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    تعداد گل در پیکان ۱۵ درست است
  • برزو لردگونی US ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    یا جناب بودیمیر. بازیکن بی خاصیت پانصد هزار دلاری جناب برانکو ، داستانت همش غلطه که ، چرا تحریف حقیقت می کنی ، منشا بعد از پرسپولیس هم آقای گل لیگ شد
  • میلان IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    درد و بلای منشأ بخوره تو سرت جناب نویسنده ، لااقل در یک بازه زمانی طرفداران ارتش سرخ رو خوشحال کرد . اما تو چی ؟؟ که شرافتت رو مجانی میفروشی واسه دیده شدن تیتر خبرت !!
  • عرفان IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    موافقم ..منشا اصلا به سیستم پرسپولیس نمیخوره .. بازیش رو در پرسپولیس نمیپسندیدم ..اگه قراره بازیکن غیر موثر بیاد ،بهتره به بازیکنهای جوان آکادمی فرصت بدیم تا فرصت رشد داشته باشن
  • آریا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    البته یه مشکل دیگه هم وجود داره که هیچ وقت ازش گفته نمیشه بازیکنهای خوبی هم که تو پرسپولیس میاد رو فقط فراری میدن یا ردشون می‌کنند مثل لوکادیا، ایمون زاید، نیلسون و.‌.. بعد هم طوری درباره بازیکن‌های بد حرف می‌زنند که انگار فقط تو پرسپولیس هست و تیمهای دیگه نیست
  • بی طرف IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    اگه یه سال تمام بازیهای پرسپولیس رو بره ورزشگاه و از دقیقه یک تا آخر تشویق کنه و شعار استقلال کیسه بده شاید فصل بعد بتونه دوباره جز تماشاگران فهیم و غیور و همیشه در صحنه پرسپولیس باشه و بعد از شعار آس کیسه لذت ببره تا هفت سال ،اون موقع می‌تونه از ایران بره .مسلما ما هم به یادش هستیم .مخصوصا هنگام دادن شعار آس کیسه .خدا وکیلی می‌دونم الان کیسه ها از این که این همه گفتم کیسه لجشون درو مده .
  • وحید IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    اگر خبر ورزشی خیرخواه جامعه فوتبالیه چرا این افشا گریها را الان انجام میدهد چون خودش در بعضی از مقاطع دستش با دلالان تو یه کاسه بوده شما تابحال دیدید درباره یک خرید استقلال مطلب انتقادی بنویسه همیشه نوک پیکان به طرف پرسپولیس بوده پرسپولیس همچون همیشه تیم مطبوعاتی ضعیف بوده نتونسته جلوی اراجیفش را بگیرد یه بار خبر میزنه پرسپولیس دیگه نمیخواد باامیری قرارداد ببنده یه جامیگه ترابی در راه لالیگا همین چند روز پیش نوشته بود دروازه بان اول تیم ملی حسینیه در حالیکه دیدیم بیرو درون دروازه تیم ملی بود اکثر شایعات برعلیه پرسپولیس از همین خبرگزاری شروع میشه
  • پرسپولیس سرور ما الاستقلال IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    کیسه کشا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی