نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
این امید جای آن امید!/ هافبک دفاعی سپاهان عصای دست ژنرال شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انگار عصای دست امیر قلعه نویی در تیم ملی همیشه باید نام کوچک امید داشته باشد!

امیر قلعه نویی بعد از سال‌های درخشان در استقلال راهی سپاهان شد. او با این تیم هم طعم قهرمانی در لیگ برتر را در ابتدای دهه ۹۰ چشید و البته که بازیکنان خوبی را به سطح اول فوتبال و تیم ملی معرفی کرد. در آن سال‌ها قلعه نویی یک هافبک جوان را از تیم سطح ۲ لیگ آزادگان به سپاهان آورد که خیلی‌ها در ابتدای راه از او ایراد گرفتند. سپاهان همیشه قدرت مالی بالایی داشته و می‌تواند بهترین خریدها را داشته باشد اما قلعه نویی ترجیح داد به یک بازیکن گمنام اعتماد کند.

آن بازیکن که توسط کیروش به تیم ملی هم دعوت شد، جام جهانی ۲۰۱۴ را از دست داد اما چون علیه مربی پرتغالی صحبت نکرد به تیم ملی برگشت و در سال‌های بعد مهره ثابت ما در هافبک دفاعی بود، امید ابراهیمی به استقلال آمد و از آنجا لژیونر شد. وقتی کیروش در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ به تیم ملی برگشت، امید را در سن بالا دوباره دعوت کرد و وقتی او مصدوم شد، جایگاهش را در فهرست ۲۶ نفره تیم ملی نگه داشت. وقتی قلعه نویی به جای کی‌روش برگشت، کمتر کسی فکر می‌کرد شانسی برای هافبک ۳۷ ساله باقی مانده باشد اما در کمال تعجب همگان امیر قلعه نویی عصای دست قدیمی‌اش را به احمد نوراللهی آماده ترجیح داد.

امیر، امید را با خود به جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر برد و در طول این تورنمنت همیشه اولین تعویض تیم ملی ما امید ابراهیمی بود. فرقی نمی‌کرد که مقابل چه تیمی و در چه مرحله‌ای بازی می‌کردیم، امید ابراهیمی همیشه اولین تعویض بود و در مراحل بالاتر خود را به ترکیب اصلی تیم ملی تحمیل کرد. بازیکنی که بلافاصله بعد از جام تنها کسی شد که خودخواسته از تیم ملی برای همیشه خداحافظی کرد تا جا را برای جوانان باز کرده باشد. در همان جام ملت‌ها همه می‌دانستند که اگر یک امید دیگر مصدوم نشده بود، قطعاً قلعه نویی او را با خود به قطر می‌برد. امید نورافکن نیز مثل امید ابراهیمی پیراهن سپاهان را به تن دارد و مهره قابل اعتماد اغلب مربیان شاغل در فوتبال ماست.

وقتی امید ابراهیمی از مصدومیت برگشت، به تیم ملی هم برگشت و این اتفاق برای امید نورافکن هم تکرار شد اما کمتر کسی فکر می‌کرد که او همان جایگاه امید ابراهیمی را در ذهن قلعه نویی و در تفکرات تاکتیکی او داشته باشد. در دو بازی رفت و برگشت برابر ترکمنستان امید نورافکن اولین تعویض امیر قلعه نویی بود. او در هر دو مسابقه به عنوان هافبک دفاعی یعنی همان جایی که امید ابراهیمی بازی می‌کرد، وارد میدان شد و حالا دیگر همه می‌دانند مهم‌ترین امید امیر قلعه نویی برای آینده تیم ملی در خط میانی همین امید نورافکن است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ع ق QA ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    نه یک استقلالی بجای یک استقلالی. عمل به دستور العمل باند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی