نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی بایرن‌مونیخ - دورتموند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امشب بایرن‌مونیخ و دورتموند که فصل خوبی را سپری نکرده‌اند در درکلاسیکر برگشت به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۱ ورزشگاه آلیانتس آرنا میزبان نبردی حیثیتی خواهد بود. در دیداری از هفته بیست‌وهفتم بوندس‌لیگای آلمان، بایرن‌مونیخ در «درکلاسیکر» میزبان دورتموند است.

بایرن‌مونیخ؛ امیدی هست؟

۱۰ امتیاز فاصله با بایرلورکوزنی که در اوج است و به راحتی امتیاز نمی‌دهد، بعید است قابل جبران باشد. در واقع لورکوزن این فصل بایرنِ یک دهه اخیر شده. توماس توخل چند هفته دیگر از بایرن جدا خواهد شد و می‌خواهد با میراثی مثل دبل کردن مقابل دورتموند یا موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا به کارش خاتمه دهد. بایرن‌مونیخ فصل عجیب و پرفراز و نشیبی داشته، اما باز هم با تکیه بر خط حمله قدرتمندی که دارد، شانس جام گرفتن را حداقل در لیگ قهرمانان خواهد داشت. دستکم نسبت به دشمن قدیمی یعنی دورتموند شرایط بهتری دارند!

دورتموند؛ موقعیت خطرناک

دورتموند خیلی زود از کورس قهرمانی خارج شد و ادین ترزیچ که فصل پیش اپسیلنی با جام فاصله داشت، حالا باید تلاش کند تا زنبورها از جمع ۴ تیم برتر خارج نشود. بعید است باشگاه دورتموند هم برای فصل آینده با این سرمربی ادامه دهد و او هم مثل توخل نمی‌خواهد خاطره‌ای بد از آخرین درکلاسیکر داشته باشد. یک امتیاز فاصله با تیم رده پنجم برای دورتموند بسیار خطرناک است و آن‌ها می‌خواهند با امتیاز مونیخ را ترک کنند. با این حال می‌دانند که کار سختی دارند و ۱۰ درکلاسیکر بوندس‌لیگایی است که نبرده‌اند.

آخرین بازی
چهارم نوامبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری بوندس‌لیگای آلمان، بایرن‌مونیخ با نتیجه قاطع ۴-۰ از سد دورتموند گذشت. کین (۳ مرتبه) و اوپامکانو در آن دیدار گل‌های بایرن را زدند.

آمار بازی
۱۳۴) در ۱۳۴ درکلاسیکر قبلی، ، بایرن ۶۷ بازی را برده، دورتموند در ۳۲ بازی برنده شده و ۳۵ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.
۱۰۹) در ۱۰۹ درکلاسیکر بوندس‌لیگایی، بایرن ۵۴ برد کسب کرده، دورتموند ۲۵ مرتبه پیروز شده و ۳۰ بازی هم مساوی شده است.
۱۰) بایرنی‌ها در ۱۰ درکلاسیکر آخر مقابل دورتموند شکست نخورده‌اند. ۹ برد و یک تساوی حاصل کار باواریایی‌ها در این دیدار بوده است.
۹) بایرن در ۹ بازی آخر بوندس‌لیگایی مقابل دورتموند در خانه پیروز شده است. در این بازی‌ها بایرن ۳۷ گل به ثمر رسانده.
۵) از آخرین برد دورتموند در بوندس‌لیگا مقابل بایرن بیش از ۵ سال گذشته است. نوامبر ۲۰۱۸ زنبورها دشمن دیرینه‌شان را شکست دادند. در ۱۴ بازی آخر دورتموند فقط همان یک برد را داشته.
۷۸) بایرن‌مونیخ با ۷۸ گل زده بهترین خط حمله بوندس‌لیگا را در اختیار دارد و تعداد گل‌های‌شان ۱۲ گل بیش از بایرلورکوزن صدرنشین است.
۳۱) هری کین با ۳۱ گل زده برترین گلزن این فصل بوندس‌لیگاست. او در بازی رفت مقابل دورتموند هت‌تریک کرد. نیکلاس فولکروگ بهترین گلزن دورتموند ۲۰ گل کمتر از کین به ثمر رسانده.
۴۹) توماس توخل در درکلاسیکر برای پنجاهمین مرتبه روی نیمکت بایرن خواهد نشست. او کارش را با برد مقابل تیم سابقش دورتموند شروع کرد و در ۴۹ بازی قبلی حاصل عملکردش ۳۲ برد، ۶ تساوی و ۱۱ شکست بوده است.
۴۱) توماس مولر ستاره باتجربه بایرن‌مونیخ با ۴۱ بازی باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ درکلاسیکر است.
۳۲) روبرت لواندوفسکی با ۳۲ گل زده برای هردو تیم، برترین گلزن درکلاسیکر به شمار می‌رود.

مصدومان و محرومان
مانوئل نویر، آلفونسو دیویس، هری کین و رافائل گوئریرو مصدومانی هستند که شاید به درکلاسیکر برسند. بونا سار، ساشا بوی، الکساندر پاولوویچ، کینگزلی کومان و نصیر مزراوی به طور قطعی نمی‌توانند بایرن را همراهی کنند. مارسل زابیتسر محروم است و مقابل تیم سابقش به میدان نخواهد رفت. سباستین آلر، رامی بن‌سبعینی، گرگور کوبل و دونیل مالن هم دیگر غایبان دورتموند هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ:
اولرایش، کیمیش، دی‌لیخت، دایر، دیویس، لایمر، گورتسکا، سانه، مولر، موسیالا و کین
دورتموند: مِیِر، ریرسون، زوله، شلوتربک، ماتسن، اوزجان، جان، سانچو، برانت و فولکروگ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • دورتموندی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    دورتمدند۲_بارین مونیخ۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی