نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
۰ |
۰
آدیداس به دردسر افتاد؛ نقش نازی‌ها در پیراهن آلمان!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بعد از جنجال‌های پیش آمده، کمپانی آدیداس سفارش پیراهن‌های تیم ملی آلمان با شماره ۴۴ را ممنوع کرده است.

آدیداس با عرضه پیراهن جدید تیم ملی آلمان جنجال به پا کرده است. تایپوگرافی اعداد روی کیت‌ها سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده و کاربران بلافاصله دریافتند که عدد ۴۴ روی این پیراهن‌ها شبیه به نشان شوتس‌شتافل (SS) است (یک گروه شبه‌نظامی در رژیم نازی آدولف هیتلر که مسئول اجرای هولوکاست بود).

هیچ بازیکن آلمانی قرار نیست پیراهن شماره ۴۴ را بپوشد و پیراهن‌های این تیم برای یورو ۲۰۲۴ از ۱ تا ۲۳ شماره‌گذاری شده است. در بازی‌های دوستانه اخیر نیز بازیکنان پیراهن شماره ۴ و ۱۴ را پوشیدند. طرفداران معمولاً می‌توانند در فروشگاه‌های آنلاین نام و شماره خاصی را سفارش دهند و از آنجایی که طراحی فونت عدد ۴۴ روی این پیراهن‌ها شبیه به علامت نازی‌هاست، آدیداس تا اطلاع ثانوی فروش پیراهن‌های سفارشی را متوقف کرده و اتحادیه فوتبال آلمان در تلاش است تا شماره ۴ را با فونت جدیدی طراحی کند.

الیور بروگن، یکی از سخنگویان برند آدیداس، برای روشن کردن موضوع با روزنامه آلمانی بیلد صحبت کرد و گفت: «فدراسیون فوتبال آلمان و شریک آن 11teamsports مسئول طراحی اسامی و اعداد هستند. ما شخصی‌سازی پیراهن‌ها را در فروشگاه‌های آنلاین خود مسدود کرده‌ایم. افرادی از حدود ۱۰۰ کشور در آدیداس کار می‌کنند و شرکت ما فعالانه علیه بیگانه‌هراسی، یهودی‌ستیزی، خشونت و نفرت در همه اشکال مبارزه می‌کند. هر تلاشی برای ترویج دیدگاه‌های تفرقه‌انگیز یا تبعیض‌آمیز، به هیچ عنوان در ارزش‌های ما جایی ندارد، و ما قویاً عمدی بودن این اتفاق را رد می‌کنیم. هدف شرکت ما به رسمیت شناختن تفاوت‌ها و ایجاد اتحاد است.»

نمایش عمومی نماد SS در آلمان ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

بیشتر بخوانید: شوک فدراسیون فوتبال آلمان به هواداران/ قطع ارتباط با برند آلمانی آدیداس و آغاز همکاری با برند آمریکایی نایکی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی