جنگ آندلوس در آذربایجان/ بازی ۶ امتیازی در ورزشگاه پر از جمعیت برنده نداشت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تراکتور و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که اولین بازی در سال جدید تمام ویژگی‌های لازم برای یک مسابقه بزرگ را یکجا داشت.

در فوتبال بازی‌های بزرگ ویژگی‌ها و المان‌های مشخصی دارند. از ریشه و پیشینه دو تیم گرفته تا شرایط آنها در جدول، از حضور بازیکنان بزرگ و ملی‌پوش و لژیونر تا حضور مربیان خارجی و تاثیرگذار، از حساسیت و جذابیت برای تماشاگران تا نگاه سایر رقبا به نتیجه!

دیدار تراکتور و سپاهان به عنوان اولین بازی فوتبال ایران در سال ۱۴۰۳ تمام این ویژگی‌ها را یکجا داشت. ویژگی‌هایی که باعث شد خیلی بیشتر از ظرفیت چند ۱۰ هزار نفری ورزشگاه یادگار امام تبریز در شامگاهی بعد از افطار در ماه مبارک رمضان، تماشاگر برای تماشا بیاید.

این بازی همه شاخصه‌های یک دیدار حساس و بزرگ را داشت. دو تیم مدعی در بالای جدول که برای بقا در کورس قهرمانی به این سه امتیاز نیاز مبرمی داشتند و این جدال رودررو، حکم یک مسابقه ۶ امتیازی را پیدا کرده بود.
تا پیش از شروع مسابقه تراکتور با یک بازی کمتر ۳۸ امتیاز داشت و در پله سوم جدول، پس از استقلال و پرسپولیس بود و سپاهان با دو بازی کمتر با ۳۷ امتیاز در رتبه چهارم.

این یعنی تراکتور باید حتماً می‌برد تا رتبه سوم خود را در فاصله دو امتیازی تیم دوم حفظ کند و امیدوار به ۹ بازی باقیمانده فصل باشد. تراکتور که بازی رفت را هم باخته بود و انگیزه زیادی برای انتقام داشت اما برای سپاهان بعد از این دو ماه جهنمی و شکست‌های متوالی، ارزشی فراتر از کسب جایگاه سوم و بازگشت به روزهای پرشکوه داشت.

سپاهان با این برد می‌توانست به پیروزی در بازی دیگر معوقه نیز امیدوار و در امتیاز ۴۳ با پرسپولیس در رتبه دوم برابر شود.

اما تمام این نکات یک طرف و جدال دو مربی خوب خارجی در فوتبال ایران و لیگ برتر یک طرف، در فوتبال دنیا همواره دو کشور اسپانیا و پرتغال صادر کننده بهترین مربیان هستند. دو کشوری که شبه جزیره اندلس در جنوب قاره سبز را تشکیل می‌دهند و مثل تمام همسایگان در همه چیز با یکدیگر رقابت می‌کنند!

در تمام تاریخ فوتبال ما ژوزه مورایس پرتغالی و پاکو خمس اسپانیایی جز بهترین مربیانی بودند که لیاقت و توان خود را به خوبی اثبات و این فصل کورسی تماشایی با قرمز و آبی پایتخت گذاشتند.

مورایس می‌خواست تیمش را به روزهای درخشان شروع فصل برگرداند و خمس می‌خواست طلسم ناکامی در بازی‌های بزرگ و جدال مقابل مدعیان اصلی را بشکند. همه چیز برای یک نمایش درخشان آماده شده بود اما این بازی با وجود چند موقعیت گل خوب در هر دو نیمه سرانجام با همان نتیجه‌ای که آغاز شده بود به پایان رسید تا سهم هر دو تیم تنها یک امتیاز باشد.

بعد مساوی غول‌های شهرستانی، دو قطب پرطرفدار تهرانی نفس راحتی کشیدند چرا که این نتیجه بیش از همه به نفع استقلال و پرسپولیس در صدر جدول بود.

حالا دیگر تراکتور با بازی برابر ۴ امتیاز از پرسپولیس عقب افتاده و ۷ امتیاز از استقلال، سپاهان هم به صرف بردن تنها بازی معوقه باقی مانده به امتیاز ۴۱ خواهد رسید و تنها می‌تواند جای تراکتور را در پله سوم بگیرد. با تعداد بازی برابر با پرسپولیس و استقلال و فاصله به ترتیب ۲ و ۵ امتیازی با تیم‌های دوم و اول جدول.

این مساوی برای هر دو غول پرطرفدار شهرستانی دست کمی از شکست نداشت!

بیشتر بخوانید: تساوی تراکتور و سپاهان در ورزشکار مملو از تماشاگر/ استقلال و پرسپولیس در یادگار برنده شدند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ناشناس IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    سپاهان سبک بحرینی بازی کرد
    • حمید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      والبته در این سبک داور بطور اعجاب انگیزی سپاهان را یاری داد!
  • علی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    اینها که اینهمه تماشاگر دارند پس چرا مجانی آمدند....
  • اهواز IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    سپاهان بیشترین هزینه رو تو لیگ انجام داد با اون حال بازیکن هاشون وقت تلف می کردن خودشون رو زمین میزدن تا از سرعت بازی بگیرن بیشترین دوندگی پزشک های سپاهان انجام دادند واقعا جای تأسف داره برای سپاهان و اصفهان
    • بهروز IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      تیمهای خوزستانی هیچوقت ضدفوتبال بازی نمی کنند
  • آبی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    به نفع تیم دوم جدول و شاید به نفع یا ضرر تیم اول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی