پیش‌بازی چلسی - منچستریونایتد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چلسی و منچستریونایتد که هردو این روزها وضعیت خوبی ندارند امشب در لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

امشب از ساعت ۲۲:۴۵ در ورزشگاه استمفوردبریج یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته سی‌ویکم لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد. چلسی و منچستریونایتد دو تیم بیگ‌سیکس که نشانی از شکوه گذشته ندارند، به مصاف هم خواهند رفت.

چلسی؛ بهبود وضعیت حقیرانه

دوازدهمی برای چلسی که زمانی در لیگ برتر بقیه بزرگان را به زیر می‌کشید، حقیرانه است. چلسیِ پوچ در سطح یک تیم متوسط بوده و تغییرات و ولخرجی‌های تاد بولی هم برای آبی‌های لندن کارساز نشده است. شاید آن‌ها به فصل بعد دلخوش باشند و تلاش کنند با این تیم جوان به جایگاه بهتری برسند. البته نباید فراموش کرد که چلسی شانس قهرمانی در جام‌حذفی را هم دارد، اما در نیمه‌نهایی مانع دشوار منچسترسیتی پیش‌روی‌شان است. حالا مقابل منچستریونایتد به میدان خواهند رفت، در حالی که مقابل این حریف هم سالیان اخیر عملکرد خوبی نداشته‌اند. 

منچستریونایتد؛ شیطانِ آرام

فعلاً از هیاهو و جنجال‌های ابتدای فصل در منچستریونایتد خبری نیست. شاید هواداران شیاطین‌سرخ باور کرده‌اند که تیم‌شان دیگر یک قدرت در لیگ برتر نیست. حالا رسیدن به جایگاهی برای حضور در لیگ اروپا هم دشوار شده و منچستریونایتد ناامیدانه فصل را ادامه می‌دهد. بردن چلسی و در پی آن خراب کردن شرایط لیورپول صدرنشین می‌تواند تا حدودی هواداران یونایتد را آرام کند. گفته می‌شود اریک تن‌هاخ با برنامه‌هایش مدیران باشگاه را راضی کرده که فصل بعد هم فرصت نشستن روی نیمکت داغ اولدترافورد را داشته باشد.

آخرین بازی
ششم دسامبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد مقابل چلسی با نتیجه ۲-۱ پیروز شد. مک‌تامینی هردو گل شیاطین‌سرخ را زد و پالمر هم تنها گل چلسی را به ثمر رساند.

آمار بازی
۶۳) چلسی و منچستریونایتد ۶۳ مرتبه در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که شیاطین‌سرخ ۱۹ برد و آبی‌های لندن ۱۸ برد کسب کرده‌اند. ۲۶ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۵) پس از ۵ تساوی در لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد موفق شد با ۲ برد متوالی مقابل چلسی نوار تساوی‌ها را پاره کند.
۱۲) شیاطین‌سرخ در ۱۲ بازی آخر لیگ برتری مقابل چلسی شکست نخورده‌اند. پس از برد نوامبر ۲۰۱۷، چلسی در ۱۲ دیدار بعدی ۵ شکست و ۷ تساوی مقابل یونایتد داشته است.
۴) چلسی این فصل در استمفوردبریج ۴ مرتبه شکست خورده و آمار خوبی نداشته. تیم مائوریسیو پوچتینو در ۴ بازی آخر خانگی‌اش هم ۲ مرتبه شکست خورده.
۳) در ۳ بازی آخر لیگ برتری که در استمفوردبریج برگزار شده دو تیم به تساوی رسیده‌اند. آخرین برنده در این ورزشگاه هم منچستریونایتد بوده که فوریه ۲۰۲۰ میزبانش را شکست داد.
۳) حاصل نبردهای مائوریسیو پوچتینو و اریک تن‌هاخ در ۳ دیدار گذشته یک برد برای سرمربی آرژانتینی و ۲ برد برای سرمربی هلندی بوده است.

مصدومان و محرومان
وسلی فوفانا، لسلی اوگوچوکوو، ریس جیمز، رومئو لاویا، کریستوفر انکونکو و رابرت سانچس مصدومان چلسی هستند که به این بازی نخواهند رسید. مالو گوستو، لوی کولویل، کارنی چوکووئمکا، بن چیلول و تروو شالوبا شاید فرصت بازی به‌دست بیاورند. لوک شاو، تایرل مالاسیا، آلتای باییندیر، آنتونی مارسیال، ویکتور لیندلوف و لیساندرو مارتینس هم در ترکیب منچستریونایتد قرار نخواهند گرفت. رافائل واران و جانی اوانز هم مصدوم هستند ولی شاید به این بازی برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
پتروویچ، دیساسی، سیلوا، بادیاشیله، کوکوریا، کایسدو، فرناندس، پالمر، استرلینگ، مودریک و جکسون
منچستریونایتد: اونانا، دالو، مگوایر، واران، وان‌بیساکا، کاسمیرو، گارناچو، فرناندس، رشفورد و هویلون
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی