۳۵
علی جباری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصاحبه حسن روشن با خبرورزشی در مورد این‌که چند بازیکن اسبق پرسپولیس کارمند ساواک بودند، فروردین سال ۹۹ سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت.

حسن روشن بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی روز شانزدهم فروردین سال ۹۹ در گفت‌وگو با خبرورزشی نسبت به مستندی که پیرامون شرایط آبی‌پوشان قبل از انقلاب ساخته شده بود واکنش نشان داد و با صراحت عنوان کرد ادعای مطرح‌شده در این برنامه مبنی بر این‌که تاج (استقلال) به واسطه درباری بودن مدیرانش می‌توانست گاهی اوقات نتایج را خارج از مستطیل سبز تعیین کند، صحت ندارد و اتفاقا بعضی از بازیکنان پرسپولیس آن‌زمان کارمند ساواک بوده‌اند!

این‌جا بخوانید: افشاگری بی‌سابقه ستاره استقلالی: چند بازیکن پرسپولیس کارمند ساواک بودند/ مدیرعامل پرسپولیس همیشه مسلح بود!

حرف‌های روشن سر و صدای زیادی به راه انداخت و علی جباری کاپیتان اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان روز هفدهم فروردین همان سال در گفت‌وگو با خبرورزشی ضمن تایید صحبت‌های همبازی سابق خودش به خبرنگار ما گفت: حرف‌های حسن درست است؛ قبل از انقلاب چند بازیکن پرسپولیس کارمند ساواک بودند. برخی از آن‌ها به رحمت خدا رفته‌اند و بعضی نیز هنوز زنده هستند. اگر لازم باشد من اسامی این افراد را به مردم می‌گویم. از طرف دیگر همه می‌دانند که علی عبده مدیرعامل پرسپولیس قبل از انقلاب ساواکی بوده و به همین خاطر صاحب نفوذ و قدرت شده بود.

خبرورزشی‌گردی| علی جباری تهدید کرد: اسامی پرسپولیسی‌های ساواکی را به مردم می‌گویم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۷
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    کیسه جاعل
  • شیش۶ IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    یعنی ۵ ساله داره فکر میکنه یادش بیاد! ادم یا حرفی رو نزنه یا اگه زد مرد باشه پا حرفش بایسته .بمانه که بعضیها ظاهرا مردن ولی باطنا ......!!! احتیاج به روشنگری ان فیلم مستند هم نیست .اونایی که باید بدونن خوب میدونن تاج سابق چرا تاسیس شده بود و وظیفه ش چی بود .بهرحال ۴۵ ساله هم تاج نابود شده هم تاجدار!ولی تیم مردمی پرسپولیس بلطف خدا هست و خواهد بود .چون تیم مردمی بوده و تا مردم و ایران هستن خواهد بود .پاینده ایران و پرسپولیسش .نابود دشمنان حقیرشان.
    • مهربان IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      اگه منظورتون از تیم مردمی، تیم حکومتی هستش که تمام قد مورد حمایت حاکمیته، من دیگه حرفی ندارم! البته تیمی که موسسش کاباره دار زمان شاه و رییس اراذل و اوباش تهران بوده، از طرفدارانش خیلی نمیشه توقع منطق و اخلاق مداری داشت!
  • احمد IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    عجب. رئیس باشگاه تاج کی بود؟؟؟؟؟؟؟
  • قهرمان همه دوران IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    من یه سوال از طرفداران تیم سابق تاج و الآن استقلال که هر دوشون شعارها نمادهای حکومت های دوره خود بودند و هستند، دارم؛ و اون اینه که از نظر شما اسم تیمتون تاج که نماد اصلی حکومت پهلوی بود اشکالی نداره، اما گیر دادید به ساواکی بودن( تازه اونم به ادعا بازیکن سابق خودتون یعنی تاج سابق فقط برای اینکه جلوی اون مستند تو اون سال کم آورده بودید و جو به ضررتون شده بود) که زیر مجموعه پهلوی بوده!؟، یه سوال دیگه،آیا داشتن شغل دوم و اداری نشونه حکومتی بودن یه تیم هست یا اینکه اون تیم بازیکنانش از فوتبال درآمد به اون صورت نداشتند و مجبور بودند شغل دوم داشته باشند؟ اما یه تیم دیگه هیچ شغل دومی نداشتند و به نظر میرسه که نیازی نبوده به شغل دوم از سر اتفاق اسم اون تیم هم همینجوری الکی و شانسی تاج بوده، حالا قضاوت با شماست البته بدون هیچ حب و بغض
  • ابوالفضل IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    آخه آدم کمبود دار شما توی زمین خرفی برای گفتن نداشتید بر فرض هم که چنین چیزی صحت داشته شما در زمین بازی از نظر فنی کم می آوردید نه موضوع دیگر
  • ایرج IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    مگرساواکی بودن عیب است زمان ساواک مملکت سروسامان داشت تمام کشورهای دنیا اداره اطلاعات و امنیت دارند
  • جود همر IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    خودتون زاییده شخصی به اسم تیمسار خسروانی هستید که فساد این شخص و زمین خواریش بر همگان مشخصه
  • پرسپولیس IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    همش حرف مفت.تهمت و افترا.اتفاقا خسروانی نوچه و دستبوس شاه و ساواکی بوده.بعدش تیم تاج مستقیم تحت نظر شاه بوده.اتفاقا پرسپولیس همیشه مردمی بوده برای همین حکومت چشم دیدنش نداره.
  • فرامرز IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    ساواک مخفف سازمان اطلاعات و امنیت کشور بود یعنی یک سازمان دولتی به عبارت دیگر اعضایش کارمند دولت بودند علی عبده سرمایه داری بود که نیاز مادی به کارمند دولت بودن نداشت یک بار می گویید سرمایه داری درباری بود این یک حرفی قابل قبول است پس این حرف علی جباری منطقی نیست که علی عبده را ساواکی بپنداریم از مهمتر اسناد ساواک و شهربانی در ابتدای انقلاب دست انقلابی ها افتاد خیلی غیر منطقی ست که فکر کنیم علی جباری یا هر ایکس دیگری چیزی بیشتر از این اسناد می دانست یا می داند.جهت یادآوری علی جباری بازنشسته صنایع دفاع ست پس نهایتا شایعات اول انقلاب را که به گوش همه می رسید را می تواند بداند و بس .ساده لوح نباشیم
  • عوام IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    اینطوری محبوب تر میکنی این پرسپولیسی ها رو باعث افتخارشون میشی
  • احمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    خیلی عجیبه،تیمی که لوگوی اون تاج شاهنشاهی رئیس اون خسروانی ساواکی ورئیس تربیت بدنی بوده ،چی رو رو افشا کنه،چطور بعد از انقلاب همه فراری شدن؟
  • شریف IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    امام خمینی (س) سه بار مفهوم بالا را با جملاتی شبیه هم بیان کرده اند: بار اول 24 آذر 1361 در پیام هشت ماده‏ ای به قوه قضاییه و ارگان های اجرایی با چنین عبارتی «و میزان، حال فعلی اشخاص است.» (صحیفه امام؛ ج: 17؛ ص: 139) بار دوم 15 دی 1361 در حکم انحلال هیأت های گزینش در سراسر کشور و تأسیس هیأت های دارای صلاحیت با عبارت: «میزان در گزینش، حال فعلی افراد است». (صحیفه امام؛ ج: 17؛ ص: 220) بار سوم 26 بهمن 1361 در وصیتنامه سیاسی -الهی که در تاریخ 19 آذر 1366 مورد بازبینی قرار گرفته، چنین مرقوم داشته اند: «و میزان در هر کس حال فعلی او است.»(صحیفه امام؛ ج:21؛ ص:452)
  • اسماعیل FR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    آقای جباری وقتی 6 از پرسپولیس خوردیدفیلم اون بازی بدستور خسروانی ساواکی ازبین رفت کل تیم شما ساواکی بودن
  • ناشناس IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    خب بگو که چی بشه حتما خود توام از اونایی
  • کیان GB ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    حرف برای گفتن ندارید بهتره سکوت کنید ، یعنی در این ۴۲ سال مسئولان مملکت نفهمیدین شما میخاین افشا کنین ، از اسم تیم تان و رئیس تان مشخص بود که از کدام قماشید . دوما مگه کارمند بودن ایراد داره
  • مری FI ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    آقای جباری زشته اسم همکاری‌های سابق ات رو ببری وقتی خودشون دلشون نمی خواد اسمشان برده شود .
  • قشقایی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    از اول هم این تیم منافق به اسم مردمی بودن، با رژیم سابق همراه بوده، الان هم همون پرسپولیس منافقه، اگر۸سال ریاست جمهوری روحانی به مملکت زلزله ۸ریشتری وارد و کشور را با خاک یکسان کرد، در عوض پرسپولیس را از فرش به عرش کشوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی