نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
جدیدترین زمان برای واگذاری استقلال و پرسپولیس/ AFC کوتاه آمد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نه باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۱۱ فروردین به بانک ملت واگذار شد و نه باشگاه استقلال در تاریخ ۲۱ فروردین به زیر پوشش بانک تجارت خواهد رفت.

دولت ماه‌هاست برای واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس تلاش می‌کند اما به نظر وزات خانه و شرکت‌ها دولتی و نیمه دولتی تمایلی برای در اختیار گرفتن امتیاز این دو تیم ندارد.

این شاید به خاطر چالش‌هایی است که بعد از در اختیار گرفتن امتیاز این دو تیم برای آنها ایجاد می‌شود و شاید هم به این خاطر است که به خوبی می‌دانند تنها باید برای استقلال و پرسپولیس هزینه کنند و نمی‌توانند از این دو برند بزرگ سودآوری داشته باشند. دلیل هم واضح و مبرهن است. راه‌های درآمدزایی باشگاه‌ها در فوتبال ایران از جمله حق پخش مسدود است و تیم‌های فوتبال در ایران بر خلاف اروپا یک بنگاه اقتصادی محسوب نمی‌شوند.

با همه این اوصاف و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید واگذار شوند، چون این یکی از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم‌هایی است که در فوتبال باشگاهی آسیا حاضر شوند. آخرین مهلت برای واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس ۵ اردیبهشت تعیین شده است. البته دو تیم می‌توانند زودتر از این موعد تکلیف مالکیت خود را مشخص کنند. اما تا این تاریخ باید قطعا به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند که به زیر پوشش کدام نهاد یا وزاتخانه یا شرکت رفته اند.

گفتنی است فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا که به لیگ نخبگان آسیا تغییر نام خواهد داد، از شهریور ماه آغاز می‌شود و استقلال و پرسپولیس در صورت کسب سهمیه و تفکیک مالکیت می‌توانند در این بازی‌ها شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: همه بازی‌های استقلال و پرسپولیس از تابستان با VAR/ اولتیماتوم فدراسیون به تیم‌های لیگ برتری

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • م.ر. IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    وزیر ورزش عربستان ترکی الفیصل، «الاتحاد جده، الاهلی جده، النصر ریاض و الهلال ریاض» به عنوان باشگاه های مطرح و پرطرفدار فوتبال این کشور، به شرکت تبدیل می شوند و مالکیت آنها نیز به نهاد دولتی موسوم به «صندوق سرمایه گذاری های عمومی» (PIF) انتقال می یابد. وزیر ورزش عربستان ضمن اعلام این که صندوق سرمایه گذاری های عمومی ۷۵ درصد باشگاه های مذکور را به کنترل خود درمی آورد و ۲۵ درصد باقی مانده نیز به مجمع عمومی هر باشگاه می رسد، تاکید کرد که هیئت مدیره شرکت هر باشگاه نیز از پنج عضو پیشنهادی صندوق و دو عضو پیشنهادی مجمع تشکیل خواهد شد. چرا فقط afc به ایران فشار میاره؟( منبع شفقنا)
    • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      به خاطر وطنفروشی و جاسوسی عده ای حسود و جاهل
  • ماسال IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    اینکه در دیگر کشورها چه می‌گذرد ربطی به پرسپولیس و استقلال ندارد و مالکیت این دو باشگاه باید تعیین تکلیف شود. حالا ما شدیم خوب، afc شد بد.خخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی