نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب با برگزاری دیدارهایی در شهرهای مادرید و لندن برگزار خواهد شد و چهارشنبه شب هم پاریس و مادرید میزبان دو بازی بزرگ دیگر خواهند بود.

از امشب مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد. فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ برخلاف فصول گذشته تیمی شگفتی‌ساز نشد و هر ۸ تیم برتر از غول‌های اروپا هستند. نبردهایی که هرکدام مثل یک فینال هستند؛ سه‌شنبه شب رئال‌مادرید میزبان منچسترسیتی است و آرسنال در لندن از بایرن‌مونیخ پذیرایی می‌کند. چهارشنبه شب هم پاری‌سن‌ژرمن در خانه به مصاف بارسلونا خواهد رفت و اتلتیکومادرید هم مقابل دورتموند قرار می‌گیرد. 

رئال‌مادرید – منچسترسیتی؛ شطرنج پپ و کارلتو

فینال‌ترین نبرد همین دیدار است؛ بین ۲ سرمربی پرافتخار لیگ قهرمانان اروپا. نبرد رئال‌مادرید و منچسترسیتی در ۳ فصل اخیر برگزار شده و به نوعی تکراری خواهد بود. سیتیزن‌ها با اختلاف بسیار کم در لیگ برتر هنوز مدعی قهرمانی هستند، در حالی که سخت است تصور کنیم رئال‌مادرید در لالیگا قهرمان نشود. رئالی‌ها حتی در بدترین شرایط هم مدعی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هستند.

در ۱۰ بازی گذشته بین رئال‌مادرید و منچسترسیتی، تیم اسپانیایی ۳ برد داشته و تیم انگلیسی ۴ بازی را برده. ۳ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است. ۳ مرتبه رئال حریف را حذف کرده و ۲ مرتبه توسط سیتیزن‌ها حذف شده است. در ۱۰ دیدار قبلی بین کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا هم مرد ایتالیایی ۳ برد داشته و سرمربی اهل کاتالونیا ۶ مرتبه پیروز شده است. یک بازی بین این‌دو هم با تساوی خاتمه یافته.

بیشتر بخوانید: شطرنج آنچلوتی - گواردیولا؛ چه کسی برنده نبرد بزرگ است؟/ تفاوت کارلتو بدون رئال و با رئال!

آرسنال – بایرن‌مونیخ؛ ورق برمی‌گردد

وقتی به سابقه دیدارهای آرسنال و بایرن‌مونیخ نگاهی می‌اندازیم، به نظر می‌آید باواریایی‌ها باید خیلی خوشحال باشند چرا که با حریف محبوب‌شان مصاف خواهند داد. اما شرایط فعلی می‌گوید شاید این مرتبه آرسنال می‌تواند تیم شاد این نبرد باشد. آرسنال حالا عنوان «صدرنشین لیگ برتر انگلیس» را یدک می‌کشد، در حالی که بایرن‌مونیخ بعد از یک دهه قهرمانی را به بایرلورکوزن واگذار کرده.

در ۱۲ مسابقه بین بایرن و آرسنال، ۷ مرتبه بایرنی‌ها پیروز شده‌اند و ۳ برد برای آرسنالی‌ها بوده، در حالی که ۲ بازی با تساوی خاتمه یافته است. از طرفی هیچ‌وقت در مراحل حذفی بایرن تیم بازنده مجموع ۲ دیدار نبوده است. شاید این طلسم را فصل جاری و در مرحله یک‌چهارم نهایی توپچی‌ها بشکنند. در ۳ مصاف قبلی بین میکل آرتتا و توماس توخل، سرمربی اسپانیایی ۲ برد داشته و سرمربی اسپانیایی یک مرتبه پیروز شده است.

پاری‌سن‌ژرمن – بارسلونا؛ دیدار با یک آشنا

پاریسی‌ها آن تیم پرخبر و هیاهوی گذشته نیستند و شاید اگر کیلیان امباپه هم از این تیم برود، کم‌حاشیه‌تر از قبل هم بشوند. با این وجود نبرد صدرنشین لیگ فرانسه با بارسلونا یادآور لحظاتی خاص و جنجالی است، مثل کامبک بارسا با برد ۶-۱ که البته حواشی داوری هم در آن پررنگ بود. از طرف دیگر لوئیس انریکه که زمانی برای بارسلونا سه‌گانه گرفت هم یک رقیب آشنا برای کاتالان‌ها به شمار می‌رود.

۴ برد برای هر تیم و ۴ تساوی در دیدارهای قبلی این دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا ثبت شده است. سال ۱۹۹۷ هم بارسلونا قهرمانی جام‌درجام اروپا را با شکست پاری‌سن‌ژرمن به‌دست آورد. خود انریکه فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ همراه بارسلونا ۴ مرتبه به مصاف پی‌اس‌جی رفت که حاصل کارش ۳ برد و یک شکست بود.

این بازی برای رئالی‌ها هم جالب خواهد بود، چرا که دوست دارند رویارویی کیلیان امباپه ستاره آینده‌شان مقابل بارسلونا را ببینند. شاید دیدار بعدی در ال‌کلاسیکو باشد!

اتلتیکومادرید – دورتموند؛ کم‌خبرترین بازی

با توجه به ۳ بازی دیگر این مرحله، احتمالاً کمتر از اتلتیکو – دورتموند خواهید شنید. نکته جالب این که هم اتلتیکو و هم دورتموند در لالیگا و بوندس‌لیگا در تلاش هستند تا دستکم چهارم شوند و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند. صعود به مرحله بالاتر برای هردو تیم می‌تواند فصلی نه‌چندان خوب را بهبود ببخشد.

در ۴ دیدار قبلی بین اتلتیکومادرید و بوروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا هر تیم ۲ بازی را برده و تساوی ندیده‌ایم. اما با احتساب ۲ بازی دیگر در جام‌درجام ارپا، دورتموند یک برد بیشتر دارد و یک مرتبه هم دو تیم به تساوی دست پیدا کرده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی