نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
پرسپولیس - ملوان؛ قوی سپید در قلعه سرخ به‌یاد کاپیتان سیروس/ مدعی نیمکت پرسپولیس قهرمانی را از تیم محبوبش می‌گیرد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معمولا فقط یک دلیل برای تماشای هر مسابقه فوتبال کافی است و خیلی کم پیش می‌آید یک مسابقه یک خورجین دلیل برای اهمیت داشته باشد!

فقط نام بردن از عنوان مسابقه پرسپولیس و ملوان کافیست تا توجه تمام فوتبال دوستان ایرانی در سراسر جهان به مکان برگزاری این مسابقه دوخته شود. دو تیم ریشه‌دار قدیمی و بسیار پرطرفدار و محبوب که حتی قبل از تولد لیگ در ایران قابتی تماشایی با هم داشتند و تقابل آنها به هر تورنمنت و جامی اعتبار می‌دهد.

پرسپولیس و ملوان ۶ دهه همواره از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران بودند. با انبوهی ملی‌پوش که تحویل این فوتبال داده‌اند و اسم هر کدام از آنها برای جذاب شدن این مسابقه کافیست، چه رسد به اینکه بخواهد در فروردین برگزار شود، یعنی ماهی که سیروس قایقران از میان ما و فوتبال رفت...

اما سوای این پیشینه و رقابت تاریخی شرایط فعلی جدول هم بر اهمیت این بازی می‌افزاید. پرسپولیس هفته قبل از توقف استقلال استفاده و با پیروزی مقابل گل گهر ۴۶ امتیازی شد تا حالا فقط یک امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله داشته باشد.

ملوان هم که شگفتی ساز این فصل فوتبال ما بوده با پیروزی در دربی شمال مقابل نساجی و با توجه به شکست سپاهان مقابل صنعت نفت در امتیاز ۳۸ با این تیم پرستاره برابر شد. البته که سپاهان یک بازی معوقه یعنی دربی اصفهان را پیش رو دارد و تفاضل گل این تیم هم زردهای نصف جهان را بالاتر از قوی سپید در رتبه چهارم جدول نشاند اما کیست که نداند فاصله بودجه این دو تیم قدیمی و محبوب شهرستانی از زمین تا آسمان است!

ملوان با هر متر و معیار این فصل عالی نتیجه گرفته و از مهدی تارتار هم جز این انتظار نیست که تیم‌هایش خط دفاعی مستحکمی داشته باشند. ملوان تا اینجای کار تنها ۱۵ گل دریافت کرده که بعد از استقلال با ۱۲ و پرسپولیس با ۱۳ بهترین خط دفاعی لیگ است. قوی سپید ۲۶ گل هم زده که تنها سه گل در تعداد بازی مساوی از پرسپولیس کمتر است.

این یعنی قرار است یک جدال جذاب بین خطوط دفاعی و حمله دو تیم را شاهد باشیم. جایی که تعداد زیادی از بازیکنان سابق تیم‌ها در تیم مقابل حضور دارند اما شکی نیست که همه نگاه‌ها به دو مهمان تازه وارد ملوان در نیم فصل و نقل و انتقالات زمستانی خواهد بود که از اردوی پرسپولیس راهی این تیم شدند.

و بالاخره شخص مهدی تارتار که هافبک پرسپولیس بود و در تمام سال‌های اخیر کاندیدای نیمکت مربیگری این تیم! تارتار با نتایج درخشان این فصل بیش از همیشه به رویایش یعنی سرمربیگری در پرسپولیس نزدیک شده است و چه بسا همین مسئله اهمیت این سه امتیاز را بیشتر می‌کند.

در همه این سال‌ها تارتار از طرف هواداران استقلال اتهاماتی به ناحق متحمل شده و حالا با این سه امتیاز می‌تواند ضمن اثبات شایستگی و لیاقت خود، بهترین فرصت برای قهرمانی تیم سابقش را بگیرد! کاری که ملوان فصل قبل در بهار با سپاهان کرد و باعث قهرمانی پرسپولیس شد!

بیشتر بخوانید: آلومینیوم - استقلال؛ خطر مربی پرسپولیسی برای تغییر رنگ صدر/ دستیار اسبق جاده قهرمانی دستیار سابق را هموار می‌کند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • پیشنهاد IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    قهرمانی تیم دو فاکتور که داره: ۱. داشتن هواداران فهیم، ۲. داشتن شخصیت قهرمانی پس پرسپولیس امسال می بازد.
    • آنتی کیسه IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      آقای پیشنهاد. لطفا پیشنهاد نده چون شخصیت خودتو زیر سوال میبری. تیمی که شخصیت قهرمانی داره؟؟؟!!! منظورت طرفدارهای باشخصیت بطری پرت کن استقلال و سرمربی هوچی گرشون هستش؟! نمردیم و معنی شخصیت رو هم فهمیدیم...
  • پرسپولیسی بودنم ارزوست IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    به امید بردوصدرنشینی پرسپولیس زلزله ادامه درخشش امیر رضا رفیعی عقاب اینده فوتبال ایران تو هفته بیست سوم لیگ بیست سوم عشق فقط یک کلام پرسپولیس قهرمان❤️
  • فر هادیان امان اله US ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    بنظرم تارتار باید بازیکنانی که تعویضی بودند زودتر می اورد مثل عمری چون با وجدان بودند وخوب جنگیدند البته حریف داور نمی شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی