نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
۰ |
۰
کلوب| داستان یک شهر؛ جاودانگی ژابی و پسران!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در فاصله پنج بازی تا پایان فصل و با اختلاف ۱۶ امتیازی با بایرن مونیخ، طرفداران لورکوزن از بابت اولین قهرمانی در بوندسلیگا سر از پا نمی شناسند و در پوست خود نمی گنجند.

این روزها شهر لورکوزن حال و هوای بسیار ویژه ای دارد. خوشحالی زاید الوصف لورکوزنی ها به این دلیل است که آنها پس از صد و بیست سال موفق شدند با هدایت تحسین بر انگیز ژابی آلونسو، اولین قهرمانی در فوتبال آلمان را جشن بگیرند. برای مردم لورکوزن، چهارده آپریل به یک روز ناب و استثنایی در تقویم زندگی شان تبدیل شد. روزی که بایرن لورکوزن علاوه بر برد قاطعانه برابر وردربرمن و مسجل کردن قهرمانی به زود هنگام ترین شکل ممکن، موفق شد رکورد های عجیب و غریب دیگری از خود بر جای بگذارد.

شاگردان ژابی آلونسو، توانستند بدون حتی یک باخت اولین بوندسلیگای خود را در فاصله پنج هفته تا پایان فصل ۲۰۲۳/۲۴ کسب کنند. حال اگر آنها پنج دیدار بعدی خود را بدون باخت پشت سر بگذرانند، به اولین تیمی در تاریخ بوندسلیگا تبدیل می شوند که بدون باخت قهرمان شده است.

بایرن مونیخ در دو فصل ۱۹۸۶/۸۷ و ۲۰۱۲/۱۳ توانست فقط با یک باخت، لیگ را به اتمام برساند. آنها به رکورد ۴۳ بازی شکست ناپذیری یوونتوس در فصل ۲۰۱۱/۱۲ رسیدند و اگر دیدار بعدی را برابر دورتموند با برد یا تساوی تمام کنند، با ۴۴ بازی بدون شکست به اولین تیم قرن بیست و یک از حیث شکست ناپذیری بدل خواهند شد.

تیم آلونسو در دو تورنمنت دیگر هم حاضر است و البته تا به همین هفته باختی در کارنامه اش دیده نمی شود؛ ۳۸ برد، ۵ تساوی، ۱۲۳ گل زده و فقط ۳۱ گل خورده، حکایت از آمار درخشان تیم نورلوزن در تمامی رقابت های فصل جاری است. فلورین ویرتز با هت تریک مقابل وردربرمن، یازده گله شد و در کنار ویکتور بونافیس - که او هم ۱۱ گل زده در کارنامه این فصلش دارد - از ارکان مهم قهرمانی لورکوزن به حساب می آیند؛ فلورین ویرتز با ۲۰ سال سن و به ثمر رساندن ۱۱ و دادن ده پاس گل در ۲۹ بازی دیگر یک استعداد محسوب نمی شود و در فصول آتی، با پیشنهاد تیم های بزرگی مواجه خواهد شد.

اما سکاندار این تیم شگفتی ساز یعنی ژابی آلونسو؛ همان ماتادوری که مورینیو در موردش گفته بود: «او در آینده ای نه چندان دور، به سرمربی بزرگی تبدیل خواهد شد. فوتبالیست فوق العاده ای که در انگلیس، اسپانیا و آلمان زیرنظر مربیان بزرگ بازی کرد.» آلونسو از ابتدای حضورش در بایرن لورکوزن، در ۸۰ بازی ۵۵ برد، ۱۵ تساوی و ده شکست کسب کرده است.

اگر بخواهیم میانگین بردهای او را محاسبه کنیم، به عدد ۶۸/۸درصد می رسیم که حیرت انگیز و خارق‌العاده است. در طول مدت حضور ژابی آلونسو بر روی نیمکت بایرن لورکوزن، ۱۸۷ گل به ثمر رسیده که به طور متوسط تیم او موفق شده ۲/۳۴ گل در هر دیدار وارد دروازه رقبا کند. عملکرد درخشان ژابی آلونسو در بایرن لورکوزن، سبب شده تا چشم برخی از باشگاه های بزرگ مانند لیورپول، بایرن مونیخ و حتی رئال مادرید به او خیره شود. این تیم ها پیشنهادات قابل توجهی به او ارائه دادند ولی آلونسو خیال همه را راحت کرد و هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی، خبر داد که قرار است با بایرن لورکوزن در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد حاضر شود. او نشان داد علاوه بر توان فنی فردی اخلاق مدار و متعهد است.

طرفداران لورکوزن حق دارند که او را بیش از همه دوست داشته باشند. او در طول یک و سال نیم حضور در لورکوزن به چهره و شخصیت ویژه ای بدل شده و آنقدری محبوبیت دارد که تصمیم بگیرند خیابان منتهی به ورزشگاه بای آرنا (ورزشگاه خانگی بایرن لورکوزن) را به نام ژابی آلونسو کنند. آلونسو و شاگردانش تا ابد در قلب مردم لورکوزن ماندگار خواهند بود. شاید نتایج و رکورد های درخشان فصل فعلی در فصل های آتی تکرار نشود اما همین اینکه تیمی توانست نوار یازده ساله قهرمانی های سریالی و متوالی بایرن مونیخ را پاره و البته جلوی اف سی هالیوود قد علم کند، برای تبدیل شدن به بخشی از تاریخ بوندسلیگا و جاودانه شدن کافی است.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی